X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת הביטחון מתכנסת הערב לדון בתקיפות

לבנון: בוש הבטיח לעצור את ישראל

ראש ממשלת לבנון דיווח כי נשיא ארה"ב הבטיח להפעיל לחץ על ישראל כדי לעצור את התקיפה בלבנון דיפלומט סורי: לעצור את האש ולשחרר אסירים
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הבטיח לראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, ללחוץ על ישראל ולעצור את התקיפות על לבנון. כך נאמר בהודעת ממשלת לבנון. הלבנונים דיווחו, כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 55 לבנונים, בהם אזרחים לבנונים ואזרחים זרים.
ההודעה הלבנונית ניתנה זמן קצר לאחר שקטיושות נוספות נחתו באזור הצפון, ושני מיליון אזרחים ישראלים נמצאים במקלטים ומרחבים מוגנים.
מדינות רבות בעולם החלו לקרוא לישראל וללבנון לעצור את ההסלמה ולחדול מהתקפות. דיפלומט סורי אמר בראיון לרשת הטלוויזיה BBC, כי ארצו קוראת ללבנון ללחוץ על החיזבאללה לעצור את האש. כמו כן הוא קרא לישראל לשחרר את האסירים הפלשתינים והלבנונים ובתמורה החיזבאללה ישחרר את שני החיילים שחטף.
סוכנות הידיעות AP מצטטת את הודעת משרד ראש הממשלה הלבנוני בה נאמר, כי הנשיא בוש התקשר לראש ממשלת לבנון בצהריים ושוחח עימו על המתרחש בלבנון. רה"מ סניורה ביקש מבוש ללחוץ על ישראל להפסיק את המתקפה על התשתיות הלבנוניות.
"הנשיא בוש ציין את מוכנותו ללחוץ על ישראל להגביל את הנזק הנגרם בלבנון כתוצאה מהפעולות הצבאיות, ולמנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע", נאמר בהודעה.
יש לציין, כי בדברים שנשא בוש בימים האחרונים הוא צידד בפעול הישראלית והפנה אצבע מאשימה כלפי סוריה והעומד בראשה. "כל מדינה צריכה להגן על עצמה מהתקפות טרור", אמר ביום ה' בוש וציין, כי על סוריה לקבל אחריות לפעילות בטרירטוריה שלה ועל הנשיא, בשאר אסד, להפגין מנהיגות כלפי השלום ולשחרר את החיילים הישראלים.
נשיא צרפת: תגובת ישראל מוגזמת
נשיא צרפת, ז'ק שיראק, התייחס בצהריים לפעולת צה"ל בלבנון וגינה אותה. לדבריו, מדובר ב"תגובה ישראלית מוגזמת לחלוטין" והוסיף, כי "אנחנו יכולים לשאול את עצמנו האם לא קיים היום רצון ישראלי לחרב את לבנון". הדברים נאמרו במהלך ראיון שהעניק בארמון האליזה.
עם זאת הוא הוסיף, כי לדעתו, מדינה אחרת, כדומת סוריה, עומדת מאחורי פעולות החיזבאללה והחמאס. "יש לי את ההרגשה, עם לא הראיה, כי החמאס והחיזבאללה לא היו נוקטות בצעדים אלו על דעת עצמן", אמר שיראק. "קיים, ללא ספק, צורך לדון בנושא עם סוריה".
שר החוץ הטורקי, עבדוללה גול, קרא לישראל ולבנון לפעול להפסקת האש "לפני שיהיה מאוחר מדי". "משבר עמוק יכול לזעזע את האיזור. הדבר הראשון שיש לעשות הוא הפסקת אש מיידית ולחפש ברוגע דרכים לסיים את המשבר", אמר גול.
לדבריו, העמקת המשבר יכולה להוביל את הצדדים בצורה דרמטית למצב בו לא יוכלו לגור בשכנות. גול הוסיף, כי ארצו מנסה לפנות את אזרחיה מלבנון.
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת הערב כדי לדון באירועים בגיזרה הצפונית, וזאת לפי בקשת מספר מדינות ערביות. הבקשה העיקרית לדיון באה מלבנון שביקשה הפסקת אש מיידית.

אולמרט לאנאן: רוצים את החיילים

תאריך:  14/07/2006   |   עודכן:  14/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
צפוי לדון בהתקפות הצבא הישראלי בלבנון ובהתקפות הנגד על ישראל, כשייפגש תחילה עם פוטין ואז בסוף השבוע עם מנהיגים נוספים בפסגת G8: גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה, יפן וקנדה
עומר שיקלר
הפגישה התקיימה ביום ג' השבוע, כך על-פי העיתון הערבי "אל-קודס אל-ערב"    דנו בגלעד שליט ובהסלמה ברצועת עזה
יפעת גדות
המחקר גילה כי נשים שהיו מעל גיל 60 וחיו בגפן, וגברים מעל גיל 50 שחיו לבד, נטו לסבול פי שניים מאנשים אחרים במחקר מתסמונת כלילית חריפה
רונן סרברניק
עליות המחירים באות על-רקע המתיחות המחמירה במזרח התיכון ועל-רקע המתיחות בניגריה
אריאל שמידברג
8,000 תושבים פונו מאזור ההתפרצות    לא ידוע עד כה על נפגעים או הרוגים    בהתפרצות שאירעה ב-1993, נהרגו תשעה אנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il