X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החיזבאללה שיתק את הצפון

מטח נוסף על טבריה; הכנרת פונתה

אחת הקטיושות פגעה בסמוך למלון קלאב-הוטל בעיר; קטיושות נורו גם לעבר כרמיאל דווח על עשרות נפגעי הלם בשעות הבוקר (שבת) נחתו רקטות גם בצפת ונהריה
▪  ▪  ▪
קטיושה בנהריה [צילום: יהושע הובל]

שרידי קטיושה

ענבל אביב
חלוץ: ערוכים למקרה שסוריה תיצטרף למערכה

החיזבאללה חידש בבוקר (יום שבת) את ירי הקטיושות ואף הכניס לטווח הפגיעה את העיר טבריה וסביבתה. מטח רקטות קטיושה נורה לקראת 13:00 לעבר הגליל התחתון, ופגע בעיר טבריה. פגיעה נוספת של 4 קטיושות בעיר הייתה בשעה 18:00. כמו כן היו נפילות בכל גיזרת הצפון. דוו על נפילות בנהריה, חצור הגלילית, צפת, כרמיאל וביישובים נוספים אופילו ברמתה גולן, בעין קיניא ובמרום גולן.
במהלך יום שישי נחתו בישראל כ- 300 רקטות וביום ה' נפלו בכל רחבי הגליל כ- 350 רקטות. מאז שהחלה המלחמה בצפון שיגר החיזבאללה כ- 700 קטיושות.
- צה"ל תוקף אנשי החיזבאללה בורחים
  • טבריה: מטח קטיושה ראשון פגע בעיר בשעה 13:00. אחת הרקטות פגעה בשטח מלון קלאב-הוטל טבריה, פגיעה אירעה ברחוב אחד העם ופגיעה אחרת ברח' שמעון דאהן, בית קרס מהפגיעה, אך לא היו נפגעים. סך הכל נפלו בתחומי מרחב טבריה שמונה רקטות. דווח על עשרות נפגעי הלם. לבית החולים פוריה בעיר הועברו לפחות 26 נפגעי הלם ושלושה נפגעי רסיסים.
בשעה 18:00 פגעו ארבעה מטחים בעיר. רקטה אחת פגעה בסמוך לסעדת הפגודה וגרמה נזק למסעדה, שתיים מהרקטות פגעו במבנים בעיר, רקטה אחרת פגעה בחצר בית ושלוש אחרות נחתו בשטחים פתוחים בעיר. ארבעה בני אדם נפצעו קל - שניים נפגעו מרסיסים ומצבם קל ו- 30 נוספים לקו בחרדה. כל הנפגעים פונו לבית החולים פוריה.
פיקוד העורף הנחה בצהריים, בעקבות המטח הראשון, את תושבי העיר טבריה להיכנס למקלטים ולמבנים מוגנים, וזאת עד להודעה חדשה. תושבי העיר מתבקשים לעקוב אחר ההנחיות גם באמצעות התקשורת.
זמן קצר לאחר הפגיעה בטבריה - שהינה אחד מאזורי התיירות המבוקשים ביותר בישראל - החלה יציאת אלפים מהעיר. ראש העיר, זוהב עובד, מסר כי במהלך השבת נרשמה תפוסה של 100% בבתי המלון בעיר, מה שמעיד כי האורחים בטבריה לא ציפו לקטיושות. עתה, כאמור, השתנה המצב. עם היוצאים נמנים לא רק תיירים ואורחים ישראלים, שנותרו בכל זאת בעיר - למרות הסיכונים שהיו ידועים, אלא גם רבים מתושבי העיר. הלחצים ביציאות מהעיר הורגשו היטב.
  • פגיעות נוספות: קטיושות פגעו גם בשטח בית ג'אן, מגדל, כפר חיטין, קיבוץ אביבים, קיבוץ עמיר, קיבוץ עברון, כפר נחום והיישוב אבו-סנאן. רקטות פגעו גם ביחיעם וטובא, בעין קיניא, במרום גולן, בספסופה, בחצור, בן עמי, כרמיאל, כברי, שבי ציון, עמקה, בית העמק וצפת.
  • נהריה: תושבי האיזור נדרשו, מעט לפני 08:00, להיכנס בבהילות למקלטים ולמבנים מוגנים, בשל הסיכון לפגיעה מקטיושות. ואכן, דקות ספורות לאחר מכן כבר דווח על נפילות של קטיושות בגליל המערבי. בנהריה נפלו כמה קטיושות וכך גם בצפת ובאזור מושב בן עמי. מהבוקר נורו ונפלו בשטח ישראל עשרות קטיושות. לא דווח על נזקים או על נפגעים.
  • כרמיאל: בשעות הבוקר נפלו קטיושות גם בכרמיאל. אחת מהן פגעה בבית, דווח על 2 נפגעים קל. רקטה נוספת נחתה סמוך למכללה בכרמיאל, באזור המערבי של העיר.
  • חצור: ביישוב פגע מטח רקטות. אחת פגעה פגיעה ישירה בבית. דווח על פצוע באורח קל-בינוני ושלושה נפגעי חרדה.
תושבי הצפון המצויים בסיכון נדרשים להישאר במרחבים מוגנים. פיקוד העורף קרא שוב לתושבי הישובים באזור העימות (14:00): להמשיך ולשהות במקלטים. התושבים המתגוררים מצפון לכביש עכו-צומת עמיעד, כרמיאל ובטבריה, וכן מגדל, חמאם, ארבל, כפר זיתים וכפר חיטים, מתבקשים לשהות במרחבים מוגנים. בהנחיית פיקוד העורף הורתה המשטרה לפנות את כל המתרחצים המבלים בחופי הכנרת.

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הסטי"ל שנפגע בתקיפת החיזבאללה, במטוס ללא טייס עמוס בחומרי נפץ, היה סטי"ל מתקדם מסוג סער 5 - בסטי"ל 64 אנשי צוות והוא מצוייד בטכנולוגיה מתקדמת ובטילי הרפון ובטילים נגד טילים מסוג "ברק"
יהונתן דחוח-הלוי
שרי החוץ של הליגה הערבית מתכנסים בשבת בקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה ובדרום לבנון    לצד התמיכה הפומבית הצפויה בלבנון ובפלשתין, ניכרת ביקורת על ניהול המשבר ע"י חיזבאללה והחמאס
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון מפרסם, כי במסר מאיים כלפי דמשק, אומר בכיר בפנטגון: ישראל עשויה לתקוף את סוריה אם זו לא תפעיל השפעתה כדי לרסן את חיזבאללה    הוא סירב לאשר או להכחיש הדיווח שישראל הציבה אולטימטום של 72 שעות לדמשק
הדר פרבר
ראש ממשלת לבנון ביקש מבוש, בשיחת טלפון, ללחוץ על ישראל להפסקת-אש    בוש אמר לרה"מ, פאוד סניורה, כי לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם
מחלקה ראשונה
בהצהרה שפרסמה מועצת הביטחון של האו"ם נמסר כי למזרח התיכון יישלח צוות שינסה להביא לסיום המשבר    לא נענתה לדרישתה של לבנון לגנות את ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il