X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש: החיזבאללה הפר את ריבונותה של ישראל וחטף חיילים ועכשיו הוא מפציץ את ישראל בקטיושות פוטין: ישראל מפריזה בשימוש בכוחה
▪  ▪  ▪
בוש. פוטין, ידיד

   מחלקה ראשונה
מועצת הביטחון תשלח צוות חירום למזה"ת

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכימו לפעול במשותף כדי לעצור את האלימות במזרח התיכון. השניים שנועדו בסנט פטרבורג לקראת ועידת המדיניות המתועשות, הביעו את דאגתם מהאלימות ומהמלחמה שנפתחה בין ישראל לחיזבאללה ומההסלמה החמורה שבין ישראל לפלשתינים.
בוש ופוטין נועדו עוד קודם לכן, לפגישה אישית. בוש הכריז קודם בואו לוועידה, כי הוא מחשיב את פוטין לידידו האישי, ואף שיבח את מנהיגותו ואת שיתוף הפעלה עימו. הבוקר (שבת) נועדו השניים וקיימו מסיבת עיתונאים.
הנשיא בוש אמר, כי החיזבאללה הוא האחראי למלחמה במזרח התיכון בין ישראל ללבנון ולישראל שמורה הזכות להגנה עצמית. הוא ציין, כי החיזבאללה שיקר רקטות מלבנון לישראל וחטף שני חיילים. הדרך היחידה להפסיק את האלימות, אמר, היא שהחיזבאללה יפסיק את שיגר הרקטות ויחזיר את החיילים. בוש הוסיף, כי הוא קורא לנשיא סוריה, בשאר אסד, להפעיל השפעתו על החיזבאללה כדי לעצור את האש. גם החמאס, אמר הנשיא בוש, מסרב להפסיק את התקפות הטרור, ועל-כן הוא גורם לסבל לעם הפלשתיני ולכך שלעם הפלשתיני לא תהיה מדינה פלשתינית.
נשיא רוסיה אמר, כי לישראל שמורה הזכות להגנה עצמית, אך לדעתו, ישראל מפריזה בשימוש בכוחה, והיא פוגעת באוכלוסיה אזרחית גדולה - הן בלבנון והן בקרב האוכלוסיה הפלשתינית.
שני הנשיאים הביעו עמדותיהם בפני העיתונאים גם בדבר בצורך לקדם את הדמוקרטיה באזורים שונים בעולם. בוש ציין את חופש העיתונות ואת חופש הדת בעירק. פוטין אמר לאחר מכן, כי רוסיה אינה מעוניינת בדמוקרטיה כמו בעירק. בכך רמז למלחמת האזרחים המתחוללת בין השיעים והסונים בעירק.

בוש מציע לפוטין: להעביר מסר משותף לאירן

בוש ופוטין שוחחו גם בנושא הגרעין, המאיים עתה על שלום העולם מצד אירן וצפון קוריאה. בוש ביקש לעבוד יחד עם פוטין, כדי למצוא פתרון ולגבש עמדה אחת - עימה ניתן יהיה ללכת, במקרה הצורך, גם למועצת הביטחון של האו"ם. לגישתו, אם האירנים יבינו שרוסיה וארה"ב פועלות יחד, ומעבירות את אותו מסר, ניתן יהיה לפתור את המשבר.
פוטין אמר באותו מעמד, כי רוסיה אינה מעוניינת בכניסת נשק גרעיני לאזור הלא-יציב של אירן. יחד עם זאת, צריך לדעתו לנקוט צעדים עדינים כדי למנוע הדרדרות חריפה עוד יותר.

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  15/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הפלשתינים מדווחים על פגיעה בבית במרכז העיר    ככל הנראה שימש המקום כמעבדה להכנת קסאמים    הדי התפוצצויות נשמעו בעקבות התקיפה
יואב יצחק
אחת הקטיושות פגעה בסמוך למלון קלאב-הוטל בעיר; קטיושות נורו גם לעבר כרמיאל    דווח על עשרות נפגעי הלם    בשעות הבוקר (שבת) נחתו רקטות גם בצפת ונהריה
יהונתן דחוח-הלוי
הסטי"ל שנפגע בתקיפת החיזבאללה, במטוס ללא טייס עמוס בחומרי נפץ, היה סטי"ל מתקדם מסוג סער 5 - בסטי"ל 64 אנשי צוות והוא מצוייד בטכנולוגיה מתקדמת ובטילי הרפון ובטילים נגד טילים מסוג "ברק"
יהונתן דחוח-הלוי
שרי החוץ של הליגה הערבית מתכנסים בשבת בקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה ובדרום לבנון    לצד התמיכה הפומבית הצפויה בלבנון ובפלשתין, ניכרת ביקורת על ניהול המשבר ע"י חיזבאללה והחמאס
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון מפרסם, כי במסר מאיים כלפי דמשק, אומר בכיר בפנטגון: ישראל עשויה לתקוף את סוריה אם זו לא תפעיל השפעתה כדי לרסן את חיזבאללה    הוא סירב לאשר או להכחיש הדיווח שישראל הציבה אולטימטום של 72 שעות לדמשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il