X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי: "תעשיות עומדות בפני קריסה, הנזק עד כה מסתכם במיליוני שקלים" חוסן ויכולת עמידה הם לא רק לתקוע בחצוצרות ולהיות פטריוט. צריך גם לאכול מחר בבוקר"
▪  ▪  ▪

יו"ר המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, הזהיר בסוף השבוע כי יש תעשיות ביישובי אצבע הגליל העומדות בפני קריסה. לפי ולנסי, כדי למנוע את הקריסה, על הממשלה להפסיק להסס ולהכריז מיד על מצב חירום.
במועצה האזורית גליל עליון חברים 29 קיבוצים ומושבים, מכפר גלעדי בצפון, סאסא במערב ועמיעד בדרום. כל ישובי המועצה הם בטווח הקטיושות, ורבים מהם גם נפגעו מקטיושות, אך הנזק העיקרי הוא מהפסקת העבודות במפעלי התעשיה, מקריסת התיירות הכפרית של אמצע העונה ומחוסר יכולתם של החקלאים להיכנס למטעים כדי לקטוף את הפירות.
ולנסי אמר: "הנזק עד כה מסתכם במיליוני שקלים. בחקלאות, בתיירות וגם בתעשיה יש אותות מצוקה מאוד מדאיגים. ביישובי אצבע הגליל, לצד תעשיה חזקה יש גם תעשיה מאוד חלשה שמתקיימת מחודש לחודש, במיוחד תעשיית ההנעלה והפלסטיקה. התעשיות האלה, שמעסיקות 2,000 עובדים, הולכות ונסגרות וזו רק ההתחלה. חוסן ויכולת עמידה הם לא רק לתקוע בחצוצרות ולהיות פטריוט. צריך גם לאכול מחר בבוקר".
לדברי ולנסי, אם המצב הביטחוני יימשך יותר משבוע, הנזקים יצטברו לעשרות מיליוני שקלים והתעשיה עלולה להיכנס למצב קריטי, מפני שאם לא תספק את הסחורה לפי החוזים, הקונים, בעיקר בחו"ל, פשוט ילכו למישהו אחר. הוא הוסיף כי החקלאות בגליל העליון ובאצבע הגליל עדיין לא במצב קריטי, אך הימשכות המצב הביטחוני הנוכחי תרסק אותה במהירות: "מתחילה עונת הקטיף ואין עם מי לקטוף. אם זה ייפסק מחר-מחרתיים נעמוד בזה ולא נבקש מהמדינה אגורה אחת. אבל אם זה יימשך יותר משבוע, זו כבר קטסטרופה".
לדברי ולנסי, על הממשלה להכריז מיד על מצב חירום מיוחד, לפצות על הנזקים לפי קריטריונים ברורים ולהקנות לעובדים בתעשיה ובחקלאות ביטוח מיוחד שיאפשר לפחות לכמה מהם לחזור לעבודה. ולנסי דורש מהממשלה לפעול "בלי טובות, בלי שתדלנות, בלי פרוטקציות, בלי לשאול לאיזו מפלגה אתה שייך ובלי להוציא לנו את הנשמה".
ולנסי הוסיף, כי "ממשלת ישראל תיאלץ לבסוף להכריז על מצב חירום ואני מתכוון לפעול ליצירת לחץ פוליטי עליה מכל הכיוונים, כדי שתחליט על כך. ממשלת ישראל לא נוהגת בעניין הזה כמו מדינה נאורה ורצינית, שמכינה את העורף כשם שהיא מכינה את הצבא. "בלא הכרזה על מצב חירום, הרבה עסקים שהיו צריכים להיות פתוחים, כמו בתי מרקחת או בנקים, מעדיפים לסגור ואף אחד לא יכול להכריח אותם לפתוח. לצערי, משחקים איתנו כל מיני משחקים, כמו שהממשלה שלנו יודעת, במקום למזער את הנזק המורלי והכלכלי בדרך של הכרזה מיידית על מצב חירום".

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  15/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
אתר 'תפוז' משיק שירות לשיתוף סרטוני ווידאו ביתיים, בדומה לאתר האמריקני המצליח YouTube
אסף גדות
חברת Microsoft השיקה את הגרסא החדשה של תוכנת השרת שלה - Windows Small Business Server 2003
ענבל אביב
כך העריך הערב ראש אגף המבצעים, האלוף גדי אייזנקוט, במסיבת עיתונאים בתל אביב    העריך כי לא תהיה כניסה קרקעית מאסיבית ללבנון    אמר: "אנו ערוכים גם למצב שהחיזבאללה יגיע דרומה מחיפה"
עומר שיקלר
המערכת תוכננה ליירט מטוסים, אך שודרגה לפגוע בטילים בליסטיים    במלחמת המפרץ נחלה הצלחה מועטה
שלומי דיאז
פצע אותו בינוני    נער בן 13 נדקר ביפו    נערה הותקפה בראשון לציון    שניים נדקרו בהרצליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il