X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירופה שולחות מטוסים ומעבורות לפינוי

אירופה מפנה את אזרחיה מלבנון

המדינות מתכוננות להעביר את האזרחים מלבנון דרך קפריסין וסוריה ולהחזירם הביתה למרות שלא החל הפינוי הרישמי תיירים רבים נמלטים דרך סוריה וקפריסין
▪  ▪  ▪

מדינות אירופיות ארגנו את מעבורות, אוטובוסים ומטוסים כדי לפנות את אלפי אזרחיהן מלבנון (שבת, 15.7.06). דיווחים מלבנון מצביעים על תורים ארוכים, עוד לפני שהחל תהליך הפינוי הרשמי, כשתיירים רבים ממהרים להימלט מהמדינה, דרך סוריה וקפריסין.
שתי ספינות של חיל הים הבריטי עושות את דרכן (יום א') למזה"ת כדי לתמוך בפינו אפשרי של בריטים מלבנון. כ- 10,000 אזרחים בריטים נמצאים בלבנון וקיבלו הוראה להתכונן לעזיבה מהירה במידה והלחימה תסלים.
הקושי להתפנות מלבנון נובע, בראש וראשונה, מהפצצת שדה התעופה הבינלאומי של לבנון על-ידי ישראל. הפצצת שדה התעופה הביאה לשיתוקו, ועתה אין טיסות יוצאות ואין נחיתות משדה תעופה זה.
צרפת, בעלת קשרים הסטוריים עם לבנון, פועלת במרץ כדי להגן על למעלה מ- 20,000 אזרחים צרפתיים מלבנון, כ- 17,000 מהם תושבי לבנון, והכניסה לכוננות מטוסים וספינות ומספקת שירותי מעבורות לקפריסין החל ממחר (א').
נראה כי צרפת במתח כשהיא שולחת לקפריסין מטוסים מסוג C 160 ומסוקים, כמו גם כלי תעבורה נוספים ויחידות רפואיות, כדי לסייע לאזרחיה לעזוב את לבנון ולחזור הביתה. כך נמסר ממשרד ההגנה הצרפתי.
"אנחנו רוצים לנקוט בכל האמצעים הנחוצים לביטחון אזרחינו", אמר ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה-ויפלן (שבת). הממשלה תעריך את המצב בלבנון "שעה בשעה", כך לדבריו.
עד כה לא הורתה שום מדינה לאזרחיה לפנות את לבנון, אך מאות אירופאים כבר יצאו מהמדינה בעצמם. שיירה של 410 איטלקים ובני לאום אחרים, רובם ממדינות האיחוד האירופי, נמלטו מהמדינה במשך השבת, דרך לטקיה שבסוריה, בעזרת טיסות צבאיות לרומא דרך קפריסין. למעלה מ- 1,000 איטלקים נשארו בלבנון.
מטוס ועליו 116 ספרדים ו- 10 זרים אחרים, רובם תיירים, נחת בשדה תעופה צבאי במדריד, כך נמסר ממשרד החוץ הספרדי. כ- 90 יוונים, קפריסאים ואחרים שעזבו את לבנון דרך סוריה, הגיעו לאתונה בשבת. משרד החוץ היווני אמר כי טיסה נוספת עם 136 בדרכה. כ- 160 רומנים ביקשו לעזוב את לבנון.
גרמניה קראה לכ- 1,100 אזרחים גרמנים שנמצאים בלבנון להישאר במקומם, אך להימנע מלנוע באזורים המועדים לתקיפה ישראלית. משרד החוץ בברלין אמר כי כ- 100 גרמנים עזבו את לבנון דרך גבול סוריה בסוף השבוע. דיפלומטים גרמניים מפקחים על המצב מקרוב, כך נמסר.
קפריסין הודיעה כי התכוננה לסייע למדינות האיחוד האירופי בפינוי מלבנון. ממשלת יוון הודיעה כי חכרה מטוס של אולימפיק איירווייס, והיא מוכנה לטוס לירדן אם אזרחים יוונים או אזרחי האיחוד האירופי יבקשו לחזור הביתה. מיום חמישי קבוצה של 115 קפריסאים ואזרחים זרים אחרים עשו את דרכם לסוריה ופונו לקפריסין.

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אמר כי ישראל טועה בהתקפות על לבנון וקרא לאו"ם ולאיחוד האירופי להתערב באופן פעיל כדי לעצור את הלחימה    מזכ"ל הליגה הערבית: תהליך השלום במזה"ת "מת"
יואב יצחק
פרץ עומד להכריז על מצב מיוחד שיאפשר לו להורות על היערכות מיוחדת בבתי החולים, סגירת בתי הספר ושינוי סדרי החיים במרכז הארץ
עמירם כהן
יו"ר המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי: "תעשיות עומדות בפני קריסה, הנזק עד כה מסתכם במיליוני שקלים"    חוסן ויכולת עמידה הם לא רק לתקוע בחצוצרות ולהיות פטריוט. צריך גם לאכול מחר בבוקר"
אסף גדות
אתר 'תפוז' משיק שירות לשיתוף סרטוני ווידאו ביתיים, בדומה לאתר האמריקני המצליח YouTube
אסף גדות
חברת Microsoft השיקה את הגרסא החדשה של תוכנת השרת שלה - Windows Small Business Server 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il