X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש ממשלת לבנון קרא להפסקת אש מיידית בתיווכו של האו"ם סניורה ביקש את התערבותה של טורקיה בכדי להגיע להפסקת אש סוריה הציע ללבנון סיוע הומניטארי וחומרי בניין על-מנת לבנות מחדש את מה שצה"ל הפציץ
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, קרא (שבת, 15.7.06) להפסקת אש מיידית תוך שיתוף פעולה ותיווך של האומות המאוחדות. סניורה ביקש מהאו"ם כי ידאגו לכך שישראל תפסיק את התקפות מהאוויר, מהים ומהיבשה, על אדמת לבנון. כך מדווחות סוכנויות הידיעות.
זמן קצר לאחר נאומו דחתה ישראל את דרישתו. נמסר, כי ישראל לא תסכים להפסקת אש, אלא לאחר שממשלת לבנון תפרוס את צבאה בגבול הדרומי ולאחר שהחיילים שנחטפו יוחזרו לישראל.
סניורה, אשר דיבר בטלוויזיה הלבנונית, אמר כי התקפותיה של ישראל הפכו את לבנון ל"אזור מוכה אסון", אשר זקוק להתערבות וסיוע של הקהילה הבינלאומית על-מנת להתאושש. "אנו קוראים להפסקת אש מיידית וכוללת תחת חסותה של האו"ם", אמר בהתרגשות ראש הממשלה הלבנוני.
סניורה, אשר הביע את דאגתו על התדרדרות המצב, הבטיח לעם הלבנוני, ולמעשה לעולם הערבי כולו, כי ממשלת לבנון תחזיר לעצמה את הריבונות על דרום לבנון. אמירה זו מהווה מעין אשליה, היות שצבא לבנון אינו לוקח פיקוד על דרום המדינה ומרשה לארגון החיזבאללה לקבוע את הכללים לפי רצונו וצרכיו.
"לממשלת לבנון יש את הזכות המלאה לקבל את ההחלטות בענייני שלום ומלחמה, היות והיא זו שמציגה את כלל העם הלבנוני", הוסיף סניורה.
"הממשלה הודיעה מלכתחילה שלא ידעה מראש על פעולת החטיפה. אין לישראל זכות להרוס את לבנון. לבנון אינה יכולה למלא את תפקידה אם היא האחרונה לדעת על המתרחש, אך הראשונה לשלם את המחיר", אמר ראש הממשלה.
סניורה ביקש עזרה מטורקיה
מוקדם יותר הערב, שוחח סניורה עם מקבילו הטורקי, ראש הממשלה רספ טאיפ ארדוגן. סניורה ביקש מעמיתו הטורקי את התערבותו ותיווכו על-מנת להגיע להפסקת אש באזור. ארדוגן אמר לסניורה כי הוא מוכן "לתרום בכל דבר" כדי להשיג מטרה זו ולשים קץ להרג אזרחים בלבנון. בעבר ממשלת טורקיה ניסתה לשמש כמתווכת בין ישראל לפלשתינים, אולם ביקרה את ישראל על שימוש מופרז בכוח בסכסוך במזרח התיכון. היום חזר ראש ממשלת טורקיה על האשמות כלפי מדינת ישראל ואמר לסניורה כי ישראל משתמשת ב"אלימות אכזרית" נגד תושבי האזור.
ארדוגן גם קרא לראש המדינות ה-G8 הנועדים ברוסיה, להביא את הנושא לדיון מחודש במועצת הביטחון של האו"ם ולדרוש הפסקת אש. "אין סיבה שתצדיק את ההפצצות על אוכלוסיה אזרחית ועל חפים מפשע", אמר ארדוגן.
סוריה מציעה סיוע ללבנון
ממשלת סוריה מוכנה להעביר ללבנון את כל החומרים הדרושים על-מנת לבנות מחדש את הגשרים שצה"ל הפציץ בתקיפותיו של הימים האחרונים. כך נמסר היום מארמונו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד.
אסד שוחח טלפונית עם נשיא לבנון, והשניים דנו על משמעות התקיפות של צה"ל לתמונת המצב של המזרח התיכון. הנשיא אסד אמר כי סוריה תעביר ללבנון את כל הדרוש לרגיעת המצב: מחומרי בניין ועד סיוע רפואי ומשלוחי תרופות לפצועים.

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
קטיושות לטבריה ולשאר הצפון    צה"ל תוקף את לבנון בעוצמה רבה    החיזבאללה ירה טיל אירני לסטי"ל של חיל הים    פרץ מכין את מרכז הארץ לפגיעה    סיכוםם חדשות השבת של Nfc
הדר פרבר
המדינות מתכוננות להעביר את האזרחים מלבנון דרך קפריסין וסוריה ולהחזירם הביתה    למרות שלא החל הפינוי הרישמי תיירים רבים נמלטים דרך סוריה וקפריסין
הדר פרבר
אמר כי ישראל טועה בהתקפות על לבנון וקרא לאו"ם ולאיחוד האירופי להתערב באופן פעיל כדי לעצור את הלחימה    מזכ"ל הליגה הערבית: תהליך השלום במזה"ת "מת"
יואב יצחק
פרץ עומד להכריז על מצב מיוחד שיאפשר לו להורות על היערכות מיוחדת בבתי החולים, סגירת בתי הספר ושינוי סדרי החיים במרכז הארץ
עמירם כהן
יו"ר המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי: "תעשיות עומדות בפני קריסה, הנזק עד כה מסתכם במיליוני שקלים"    חוסן ויכולת עמידה הם לא רק לתקוע בחצוצרות ולהיות פטריוט. צריך גם לאכול מחר בבוקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il