X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לחץ וכאבי ראש לעיתים קרובות 'הולכים יד ביד' אפשר לנקוט בצעדים פשוטים כדי לשלוט בלחץ ולמנוע את כאבי הראש
▪  ▪  ▪
כאבי ראש - מפה לאוזן
יפעת גדות
שן חסרה או בעיה במפרקי הלסת עשויות גם הן לגרום לכאבי ראש תכופים
לרשימה המלאה

   גלית יצחק
שינה עמוקה מגבירה את הסיכוי לכאבי ראש

אתם מאחרים, אתם לא מוצאים את המפתחות, לא מוכנים לפגישה הבוקר או שהכלב בדיוק השאיר סימנים של בוץ לאורך הסלון. לא פלא שאתם סובלים מכאב ראש.
כאבי ראש נוטים להופיע כשאנו נמצאים בלחץ. למעשה, לחץ הוא הגורם השכיח ביותר של כאבי ראש. אך לא חייבים לתת ללחץ יתרון, ואפשר לנקוט בצעדים פשוטים כדי לטפל בו ולמנוע את כאבי הראש.
'עבודת הפרך' היומית
אי אפשר להכחיש את הלחץ הנובע מאירוע משמעותי בחיים - לידת תינוק, מותו של אדם אהוב, שינוי בקריירה, או גירושים. אך זהו לא בהכרח סוג הלחץ הגורם לכאבי הראש, מאחר שהגוף לעיתים קרובות משתמש במאגרים נעלמים של כוח כדי להתמודד עם משברים. במקום זאת, אלו הם הגירויים היומיומיים - חיפוש אחר מסמכים שאבדו, פקק תנועה, או טרדות בעבודה, שעלולים לשחוק את היכולת שלנו להתמודד. עבור חלק מהאנשים, אלו הגורמים לכאבי הראש.
הורמוני הלחץ יכולים לשנות רמות כימיקלים מסויימים במוח, מה שעשוי לתרום לכאבי הראש גם כן. אם אתם מותחים את השרירים, 'חורקים' שיניים או מקשיחים את הכתפיים בתגובה ללחץ, אתם עשויים רק להחמיר את כאבי הראש שלכם.

לעצור את מעגל הקסמים

אי אפשר להמנע מלחץ יומיומי. אך אפשר לשלוט בלחץ, מה שיכול לעזור למנוע כאבי ראש. נסו להעזר בעצות הבאות:
נסו לפשט את החיים. במקום לחפש אחר דרכים לדחוס פעילויות או מטלות רבות יותר במשך היום, ותרו על חלק מהפעילויות. שאלו את עצמכם מה בדיוק יש לעשות, מה יכול לחכות ועל מה אפשר לוותר לגמרי. מותר להגיד 'לא' לפעמים.
נהלו את הזמן שלכם בחוכמה. עדכנו את רשימת המטלות שלכם בכל יום, הן בעבודה והן בבית. האצילו סמכויות לגבי מה שניתן, וחלקו פרויקטים גדולים לחלקים שניתן לבצעם. בשאר המטלות טפלו אחת בכל פעם.
היו מוכנים. ארגנו את היום שלכם מבעוד מועד. צפו מראש מטלות משמעותיות. נסו לשמור על תוכניות גמישות, במקרה ותסבלו מכאב הראש ותאלצו לשנות אותן.
הרפו. אל תדאגו לגבי דברים שאינכם יכולים לשלוט בהם ושנו את הגישה שלכם בהתאם. אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים "אי אפשר לעשות זאת", חשבו שוב ואמרו לעצמכם "זה יהיה קשה. אך אפשר לעשות זאת". שינוי מחשבות שליליות לכיוון חיובי יכול לעזור לכם לעבור מצבים מלחיצים.
הרגעו. השאירו בצד זמן לעצמכם בכל יום, גם אם אלו רק מספר דקות. כשאתם מרגישים כי השרירים שלכם מתחילים להמתח, נשמו עמוקות. שאפו לספירה של שש, הפסיקו לשניה ואז נשפו לאט.
קחו הפסקה. אם אתם חשים תחת לחץ רב, קחו זמן 'לנקות את הראש'. מספר מתיחות בקצב איטי או הליכה קצרה עשויים לחדש את האנרגיה שתספיק לביצוע המטלות שלכם, או אפילו קחו 'חופשה מנטלית' - דמיינו את עצמכם במקום מרגיע ושלו.
התעמלו על בסיס קבוע. התעמלות היא דרך מוכחת למנוע, ולפעמים לטפל, בכאבי ראש. התעמלות יכולה להעניק הפסקה מהלחץ של חיי היומיום. הקפידו לבצע תרגילי חימום לאט מאחר והתעמלות פתאומית ונמרצת יכולה לגרום לכאבי ראש.
אכלו בתבונה. תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לספק לכם אנרגיה רבה יותר, בתוספת ל'דלק' לו אתם זקוקים כדי לשמור את הלחץ תחת שליטה.
צחקו. הומור היא דרך נהדרת לשחרור לחץ. הצחוק משחרר אנדורפינים, חומרים טבעיים, המסייעים לכם לחוש טוב יותר ולשמור על גישה חיובית.
שנו את הקצב. נסו לשנות לפעמים את השגרה ולנסות דברים חדשים. חופשה או 'בריחה' לסוף שבוע יכולים לעזור לכם לפתח השקפה חדשה על הדברים.
הצחוק - טוב לכלי הדם

מתי כאב הראש הוא בעיה?

רוב כאבי הראש אינם סיבה לדאגה. אך במידה וכאב הראש מפריע לפעילות היומיומית שלכם, לעבודה או לחיים האישיים, בקשו עזרה מהרופא. אתם עשויים לסבול ממתח, אך ייתכן גם וקיים גורם אחר לכך.
פנו לחדר מיון אם כאב הראש:
- פתאומי וחמור.
- מלווה בחום, צוואר נוקשה, פריחה, בלבול, פרכוסים, ראייה כפולה, חולשה, חוסר תחושה או קשיים בדיבור.
- בעקבות פגיעת ראש, נפילה או חבטה.
- מחריף למרות מנוחה ותרופות לשיכוך כאבים.
סימנים ותסמינים אלו עלולים להצביע על מצב רפואי הדורש טיפול מיידי.

העצות נלקחו מ"Mayo Clinic".
תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אלפי מפגינים בג'קרטה מוחים נגד התקפות צה"ל בלבנון    פרסו שני דגלי ישראל גדולים על הכביש כדי שהמכוניות העוברות ושבות ידרסו אותם
הדר פרבר
שוקלת לפנות אזרחים שירצו לשוב הביתה דרך קפריסין    כ- 25,000 אמריקנים חיים ועובדים בלבנון
יפעת גדות
במחקר: סרטן ריאות אובחן ב-2.1% מהנשים וב-1.2% מהגברים    בעוד נשים נטו בערך פי שניים לפתח סרטן ריאות, הן היו בסיכוי של 48% בלבד למות מהמחלה
יפעת גדות
שלט בעירק ביד רמה ובדרך רצחנית בימים אלה הוא כלוא בעירק
יואב יצחק
במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל כ- 100 מטרות    מפקדתו של נסראללה הותקפה שוב ושוב    מטוסי צה"ל תקפו את המכ"מים של צבא לבנון בגלל שת"פ עם החיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il