X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל: "איננו רוצים לתת לטרוריסטים ולאלו התומכים בהם את ההזדמנות ליצור כאוס במזרח התיכון"
▪  ▪  ▪

מנהיגי שמונה המדינות המתועשות - ה- G-8, מאשימים את החיזבאללה ואת המדינות המסייעות לה, בהן אירן וסוריה, במלחמה שפרצה בין ישראל לבין החיזבאללה בלבנון. במקביל הם דורשים מהחיזבאללה לשחרר את החיילים הישראלים שנשבו ולהפסיק מיידית את ירי הקטיושות לעבר ישראל. "זהו מסר תקיף שתוכנו המדיני ברור", אמרה קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, לכתבים, לאחר המשא-ומתן שהתנהל בפסגת ה- G-8.
בהצהרה שפורסמה, הביעו המנהיגים את "דאגתם העמוקה מהמצב במזרח התיכון, במיוחד נוכח מספר הקורבנות האזרחיים העולה של כל הצדדים והנזק לתשתיות". ההצהרה התייחסה למצב הן בעזה והן בלבנון.
מנהיגי ה- G-8 קראו כאמור לשחרור החיילים החטופים בעזה ובלבנון, ללא פגע; להפסקת התקיפה על שטחי ישראל; לסיום המבצעים הצבאיים של ישראל; לנסיגת הכוחות הישראלים מעזה בהקדם; ולשחרור השרים וחברי הפרלמנט הפלשתינים.
ישראל החלה את התקיפה בעזה ב- 28 ביוני, שלושה ימים לאחר שאנשי החמאס הרגו שני חיילים וחטפו חייל שלישי במוצב צבאי בתוך ישראל; ביום רביעי, מטוסי קרב ישראלים החלו בתקיפות אוויריות נגד לבנון, לאחר שאנשי הגרילה של החיזבאללה חטפו שני חיילים בפשיטה לעבר תחום ישראל והרגו חיילים נוספים.
החיזבאללה הפציץ ישובים של ישראל בקטיושות ופגע במאות אזרחים, וביום ראשון ירו מטח של קטיושות לעבר חיפה והרגו שמונה ישראלים. "שורש הבעייה באזור הוא העדר שלום כולל במזרח התיכון", נאמר בהצהרה.
מנהיגי ה- G-8 הסכימו, כי התוצאות המיידיות של המשבר נובעות מהמאמצים של כוחות קיצוניים לזעזע את יציבות האזור ולסכל את שאיפות הפלשתינים, הישראלים והלבנונים לדמוקרטיה ושלום.
נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר כי מנהיגי ה- G-8 קוראים להפסקת אש. "זה ברור כי G-8 קוראים להפסקת אש, כולנו אמרנו זאת", אמר שיראק לכתבים. "כל ה-G-8 קראו להפסקת אש בלבנון ובעזה".
עוד נאמר בהצהרה, כי "הדבר הדחוף ביותר היא ליצור מצב לסיום האלימות". שיראק הפציר בראשי המדינות המתועשות לדחוק בצדדים להפסקת אש מיידית, אך נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, סיכל זאת, והכריע כי המתווה יהא הפסקת אש מצד החיזבאללה והשבת החיילים, ורק לאחר מכן הפסקת אש מצד ישראל.
"איננו רוצים לתת לטרוריסטים ולאלו התומכים בהם את ההזדמנות ליצור כאוס במזרח התיכון. לכן אנו רואים בחשיבות של זיהוי המקור וההשפעה של האירועים", אמרה לכתבים קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, כשהיא מעדכנת אותם על ההצהרה המשותפת.
בערב כינוס ה- G-8 בשבת, נאם ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, כשהוא מבקש מהאו"ם לתווך ולהביא להפסקת אש "למדינתו המוכת אסון". כשנשאל מספר פעמים בשבת על-ידי הכתבים, האם ארצות הברית יכולה לתמוך בקריאתה של לבנון להפסקת אש, סירב בוש לענות.
"המסר שלי לישראל הוא כי כמדינה ריבונית, יש לה את כל הזכות להגן על עצמה נגד פעילויות טרור", אמר לאחר הפגישה שקיים עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. "ולכן, המסר שלנו לישראל הוא: 'הראו, הגנו על עצמכם, אך כשאתם עושים זאת היו מודעים לתוצאות, לכן אנו קוראים לאיפוק", הוסיף.
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, נשאלה לגבי הקריאה להפסקת האש לפני שפורסמה ההצהרה, ואמרה, כי במידה והאלימות תסתיים ללא שינויים אחרים במצב, כמו פירוק נשק של הקבוצות הלוחמניות כפי שנדרש מהחלטות האו"ם, "נשיג מעט מאד ונהיה שם בחזרה".

תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנק יורו-היפו מברלין הלווה לריט ישראל 520 מיליון שקל למימון פארק אזורים בפ"ת    המתווך בעיסקה: דוד בלומברג, לשעבר יו"ר בנק ירושלים    החוזה נחתם למרות המלחמה בלבנון
ברוך לוי
החברה מצפה לסיים את 2006 עם מחזור מכירות של 130 מיליון שקל    מנהל השיווק, רוני ארביב: בניגוד למתחרים, מעדני מיקי נמנעת מפרסום במדיה. אנו ממשיכים להגדיל את נתח השוק בעיקר באמצעות קידום מכירות
ברוך לוי
הממשלה אישרה את הצעתו של שר האוצר, אברהם הירשזון, למנות את מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, לממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר
ברוך לוי
חברת דרוג האשראי הבינלאומית פיץ': הכלכלה החזקה של ישראל, ביחד עם מסגרת המדיניות הכלכלית, מגבילות את ההשלכות של המתיחות הגואה    השר הירשזון: הודעת החברה היא בבחינת הבעת אמון במשק הישראלי
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה דוחה את דרישת ח"כ זהבה גלאון וקובע כי פעולות הצבא והחלטת הממשלה אינם פתיחת מלחמה כמשמעות הדבר בחוק יסוד: הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il