X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוסטרליה, ניו-זילנד, יפן, טורקיה ומדינות אחרות פועלות כדי להוציא את אזרחיהן מלבנון מהר ככל האפשר
▪  ▪  ▪

גורמים ברחבי אזור אסיה-פסיפיק פועלים במרץ כדי להוציא את אזרחיהם מלבנון ולהחזירם הביתה בשלום. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי אוסטרליה קיימה שיחות עם גורמים בישראל על-מנת לנסות להחליט מהי הדרך הטובה ביותר להוציא את האזרחים מלבנון בבטחה, ניו-זילנד ויפן גם כן פועלות כדי לסייע לאזרחים להימלט מהכאוס באזור.
כ- 5,000 תיירים אוסטרלים רשומים בשגרירות אוסטרליה בלבנון וכ- 25,000 אזרחים בעלי אזרחות אוסטרלית ולבנונית ככל הנראה חיים במדינה, כך עולה מדיווחים של התקשורת המקומית.
שר החוץ האוסטרלי אלכסנדר דאונר, אמר כי הממשלה שוקלת שכירת אוטובוסים כדי להוציא את האזרחים מלבנון דרך סוריה, שם בעזרת סירות להעבירם לקפריסין הסמוכה. "נוציא את האנשים החוצה... מהר ככל האפשר, אבל אני לא יכול לקחת אותם לתוך הסכנה...", אמר. אוסטרליה תתחיל להעביר את אזרחיה מחוץ ללבנון מהר ככל האפשר, כשאותם אזרחים אשר פנו מיוזמתם - הראשונים בתור.

טורקיה פינתה עשרות אזרחים

טורקיה פינתה (שבת) כ- 30 מאזרחיה מלבנון, דרך סוריה. האוטובוס ועליו בעיקר אנשי עסקים ותיירים טורקים הגיע לטורקיה דרך הגבול הטורקי-סורי, ובו גם שני אזרחים צרפתיים.
למעלה ממאה אזרחים ספרדים פונו (א') מלבנון למדריד, דרך דמשק. המטוס נחת בבסיס צבאי במדריר לאחר שנשלח על-ידי הממשלה, ובו גם 10 אזרחים זרים.
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי הוא פועל לשחרור החטופים הישראלים. "התחלנו במאמצים בכל הערוצים כדי לשחרר את החיילים שלכם (של ישראל)... אני רוצה להדגיש... יש לי סיבה להאמין שמאמצינו אינם לשווא".

יפן ובריטניה מסייעות בפינוי אזרחים

שר החוץ היפני פרסם הצהרה (ב') המורה לכל אזרחי יפן בדרום לבנון לפנות את המקום מייד. כ- 70 יפנים רשומים כתושבים בלבנון, כך דיווחה סוכנות הידיעות קיודו. גם שר החוץ של ניו-זילנד ווינסטון פיטרס, אמר כי הוא עובד בשיתוף עם בריטניה וצרפת כדי לפנות כ- 30 אזרחים אשר ככל הנראה נמצאים בלבנון. בראיון לרדיו אמר כי תוכנית הפינוי "נעשית בשעה שאנחנו מדברים".
פיטרס אמר כי גם בלונדון הקימו מרכז חירום אשר פועל לפינוי אזרחים, לא רק בריטים, כולל אזרחי ניו-זילנד. נציין, כי לניו-זילנד אין נציגים דילפומטיים בלבנון. הבוקר (ב') החלה בריטניה בפינוי אזרחים השוהים בלבנון, כך מסר שגריר בריטניה בלבנון לרשת BBC.
רוב המדינות המערביות מגבירות את המאמצים לפנות את אזרחיהן מלבנון. כ- 20 אוסטרלים שהצליחו להימלט מהמדינה האשימו את ממשלתם כי לא עזרה להם מספיק. "הממשלה לא עשתה כלום כדי לעזור לנו", אמרה רנדה הלו, אשר טסה לסידני עם בעלה ושני ילדיה. "הם אמרו לנו להיות סבלניים, אבל יכולתי לראות שזה מחמיר ושנמות אם נישאר".

רוסיה התחילה בפינוי אזרחיה מביירות

רוסיה שלחה מטוס לירדן (ב') כדי להתחיל בפינוי אזרחיה מאזורים במזרח התיכון אשר מושפעים מהסכסוך ישראל-חיזבאללה. הטיסה יצאה לדרך יום לאחר ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר, כי רוסיה מתכוננת לפינוי האזרחים מלבנון ובמשרד למצבי חירום נמסר כי המטוס הראשון יפנה 74 אזרחים רוסים וסובייטים לשעבר, רובם נשים וילדים, מלבנון ומהרשות הפלשתינית.
דוברת המשרד, ילנה ירשובה, אמרה כי הטיסה עזבה הבוקר, אך לא מסרה מידע נוסף עד כה. סוכנות הידיעות RIA-Novosti דיווחה כי המטוס הראשון יפנה אזרחים המתגוררים ברשות הפלשתינית, וכי הם יעשו את דרכם דרך ירדן באוטובוס בסיוע של משרד החוץ הרוסי.

תאריך:  17/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
4 בני אדם נפצעו באורח קל    אחת הרקטות נחתה בחצר בית בשדרות
הדר פרבר
שר החוץ הגרמני אמר כי הוא מבין את הצורך של ישראל בהגנה-עצמית, אך ביקר את התקיפות נגד התשתיות בלבנון
יואב יצחק
אולמרט ופרץ מסרו כי אחד היעדים הוא סילוק החיזבאללה אל מאחורי קו הליטני    לצבא נמסר יעד שונה: פגיעה בחיזבאללה, ולאו-דווקא סילוקו אל קו הליטני
נתן שבע
שמועות על הסדר בלבנון ועל מותו של מזכ"ל החיזבאללה הספיקו לפעילים לרוץ ולרכוש מניות; טבע לא השתתפה בחגיגה ואיבדה 1.5%; מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל
מירב לוי
כך החליטה הממשלה    לפיד ניצול שואה בעצמו אשר איבד את אביו ו-16 מבני משפחתו בשואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il