X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראובן קובנט: המשק הישראלי חסון והצמיחה מהגבוהות בעולם אנו צופים התמתנות קלה בלבד בשיעור הצמיחה
▪  ▪  ▪

מסקירה שערכו כלכלני D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל, לבחינת ההשלכות הכלכליות של ימי הלוחמה הראשונים בצפון הארץ עולה, כי העלות למשק של ימי המתקפה הראשונים על ישובי צפון הארץ, מחיפה וצפונה, המתבטאים בקיפאון כמעט מוחלט של פעילות עסקית באזור, בתוספת עלויות הפיצוי הנגזרות למעסיקים, בעלי עסקים, חקלאים ונזקי רכוש, נאמדת בכחצי מיליארד שקלים ביום.
למרות העלות היומית הגבוהה של ימי הלחימה בצפון, סבורים כלכלני דן אנד ברדסטריט, כי אין חשש בשלב זה לחוסנה של הכלכלה הישראלית והיא לכל היותר תתבטא בהתמתנות הצמיחה בלבד.
מנכ"ל החברה, ראובן קובנט: "המשק הישראלי חסון והצמיחה בו מהגבוהות בעולם, לכן אין אנו צופים כי תקופת הלוחמה בצפון תפגע באופן משמעותי בשיעורי הצמיחה השנתיים ותתבטא בהתמתנות קלה בלבד". קובנט מוסיף, כי "בניגוד לאינתיפאדה שהתרחשה בתקופת האטה בצמיחה ובביקושים עולמיים על-רקע מיתון קשה וממושך, הרי שהמתקפה הנוכחית מתרחשת באחת התקופות הטובות בתולדות המשק הישראלי, כאשר הכלכלה הישראלית נמצאת בתהליך צמיחה מבוסס, ויכולתו של המשק לספוג את השלכות ימי המלחמה טובה יותר מאשר בתקופות אחרות".
הכלכלנים מציינים, כי שנת 2005 היתה השנה הטובה ביותר בתולדות ההיי-טק הישראלי ובה עלו הכנסות של חברות הטכנולוגיה המובילות בארץ ב- 20% אף לעומת שנת 2000, שנת השיא הקודמת של סקטור זה. גם הייצוא התעשייתי, המהווה קרוב ל- 40% מסך תוצר התעשיה רשם עלייה של 5.6%, בהמשך לעלייה התלולה של 17% ב-2004, ונהנה מהמשך הביקושים הגלובליים.
על-פי הדיווחים, חברות ההיי-טק הפועלות באיזור הצפון לא השביתו לגמרי את פעילותן ובחלקן הגדול העובדים ממשיכים לעבוד מתוך המרחבים המוגנים שהותאמו מבעוד מועד להמשך עבודה שוטפת.
אינדיקטורים כלכליים נוספים תומכים בהערכה כי יציבותו של המשק לא צפויה להיפגע באופן דרמטי. שיעור האינפלציה, עמד ערב המתקפה, על גבולו התחתון של יעד הממשלה בתחום המוגדר בין 1% ל- 3% בשנה. הצמיחה במחצית הראשונה של שנת 2006 עברה את התחזיות האופטימיות ביותר ועמדה על 6% בחישוב שנתי, מהגבוהות במדינות המערב.
עד כה אין פגיעה מהותית בתיירות היוצאת
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי בחינת הנזקים הצפויים למשק מעלה כי הפגיעה בענף התיירות, שספג מכה בימים האחרונים, התמקדה בעיקר בסגמנט תיירות הפנים ובתיירות הנכנסת, בעוד שמשרדי תיירות מובילים באזור המרכז מסרו כי אין כמעט פגיעה בתיירות היוצאת, והביטולים מאוזנים על-ידי הקדמת נסיעות והתעניינות מוגברת ביעדים חלופיים.
יתר על כן, משקלו של ענף התיירות בתמ"ג אינו גבוה והעוגן העיקרי של התיירות בצפון, הינה תיירות הפנים, שעם שוך הסערה צפויה לפרוח מחדש ובקצב מוגבר, וזאת בשל "הזיכרון הקצר" של התייר הישראלי, הרצון לנופש ותחושת הסולידאריות והרצון לתמיכה בצפון.
ענף נוסף הנמנה עם הנפגעים הינו ענף החקלאות, וזאת בעיקר לאור הדיווחים על קשיים בקטיף הפרי, איסוף ירקות השדה ופגיעה בענף החי.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי לצד המגזרים הנפגעים, ישנם ענפים אחרים, אשר ייהנו מהתאוששות בביקושים על-רקע המתקפה, כגון תעשיות ביטחוניות שצבר ההזמנות המקומיות שלהן פחת במחצית הראשונה של 2006, קבלני הבנייה והשיפוצים בצפון, שסבלו ממיתון מתמשך בענף ועתה ירתמו לביצוע עבודות השיפוצים באיזורי הפגיעה וקבלני התשתיות.

תאריך:  17/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הממשלה פינתה למעלה מ- 250,000 דייגים ותושבים אחרים מאזורי החוף בטרם פגעה הסופה במקום    אלפים אולצו להימלט מבתיהם כשמפלס המים עלה
אלעזר לוין
פקידי מס רכוש מגלים גמישות    ניתן להרחיב את הכיסוי ע"י קניית ביטוח בפרמיה של 0.3%    חברות הביטוח אינן מכסות
מירב לוי
התואר ניתן בשלושה מסלולים: משפט בינלאומי, משפט מסחרי ומסלול כללי
ענבל אביב, שלומי דיאז
צעיר פלשתיני הגיע לירושלים ועליו מטען חבלה    הצעיר הצליח להיכנס לעיר ושוטרים שהבחינו בו ליד חומות העיר העתיקה, עצרו אותו לבדיקה וזיהו את המטען
גלית יצחק
נרקיס וינברג, 46, מונתה לתפקיד    וינברג נכנסה לתפקידה החדש באמצע חודש יולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il