X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתאם מדיניות החוץ והביטחון שב מביקורו במזרח התיכון "אני חושב שאנחנו צריכים לעשות את כל המאמצים... לשנות את המצב" ולא להיכנס ל"דינמיקה של פעולה-תגובה"
▪  ▪  ▪

מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, שב מביקורו במזרח התיכון (יום ב', 16.7.06) כשהוא נשמע פסימי בכל הנוגע לאפשרות להפסקת-אש בין ישראל והחיזבאללה בלבנון.
סולאנה אמר כי אפשר רק לקוות לשינוי במגמת ההסלמה. את הדברים אמר לקראת פגישתו עם שרי החוץ של האיחוד האירופי בביירות, בסוף השבוע. סולאנה הגיע לבריסל בשעה שהחיזבאללה ירה מטח נוסף של קטיושות לעבר העיר חיפה. הוא נפגש עם ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, בביירות אמש (א'), ואמר כי עדיין אפשר להגיע להפסקת-אש: "בנקודה זו זה משהו שכולם ירצו, אבל אני חושב שאנחנו רחוקים... מהמצב הזה", אותו כינה "מאד רציני, מאד חמור".
"אני חושב שאנחנו צריכים לעשות את כל המאמצים... לשנות את המצב ולא להיכנס ל"דינמיקה של פעולה-תגובה", אמר לכתבים בהגיעו לאירופה. האיחוד האירופי שוקל לפרוס כוח לשמירת שלום אם כי לא ברור עדיין האם התוכנית תצא לפועל. "יכול להיות שהאיחוד האירופי, או האו"ם, יקח חלק של שמירת השלום", אמר שר החוץ הפיני ארקי טומיוג'ה, אשר מכהן כנשיא האיחוד.
עם הגעתו לפגישה אמר השר הפיני כי אם ייווצר אותו כוח הוא חייב להיות "חלק מפתרון ארוך-טווח" לסכסוך הישראלי-פלשתיני. "זה לא מספיק רק לקרוא להפסקת-אש, איך אפשר לשמור על כך?", שאלה שרת החוץ הבריטי, מרגרט בקט. "זה מאד ברור שיש רצון עז בקהילה הבינלאומית לנסות ולפתור את המצב", אמרה. "אלה הם השחקנים בשטח שצריכים להיות מעורבים".
גורמים בישראל אמרו כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מתנגד לפריסת הכוח.
שר ההגנה של ספרד דחה את הרעיון גם כן, ואמר כי דיפלומטיה היא הדרך לסיים את הלחימה. הקהילה הבינלאומית "חייבת לחשוב על פתרון דיפלומטי יציב".

תאריך:  17/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בג"צ בהרכב של תשעה שופטים, דחה את עתירת הפלשתינים וקבע כי שיקולי הביטחון בהקמת הגדר סביב העיר אריאל, גוברים על שיקולי הפרנסה של החקלאים הפלשתינים, שעל אדמתם הוקמה הגדר
הדר פרבר
אמר כי הפסקת האש תהיה אפשרית בעקבות שחרור האסירים
גלית יצחק
משרד הבריאות פרסם סדרת המלצות לתושבי הצפון השוהים זמן רב במרחבים המוגנים    ממליץ: לדאוג לכמות מים שתספיק ליממה, לדאוג למלאי של מזון יבש ולא לשכוח לקחת תרופות
ענבל אביב, עומר שיקלר
רשתות הטלוויזיה הזרות, בהן אל-ג'זירה, BBC וסקיי, דיווחו כי מטוס F-16 ישראלי הופל ליד הכפר שימה הסמוך לביירות בלבנון    דובר צה"ל מכחיש את הדיווח    הערב דווח: מדובר במעוף שח טיל אירני ארוך טווח שנפגע מטילי חיל האוויר
יוסי עבדי
בנדיקטוס ה- 16 מתנגד ל"הפרת הריבונות הלבנונית", וקורא לצה"ל להפסיק את הפעילות האווירית בביירות    במקביל: גינה את מתקפת החיזבאללה על חיפה    גורמים בוותיקן: "שני הצדדים מפרים את החוק הבינלאומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il