X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כחמישים נשים במדינת ישראל החולות בסוכרת נעורים זקוקות לסנסור מיוחד כדי ללדת הסכום הדרוש - מיליון וחצי ש"ח ההכרעה בקרוב בוועדת סל הבריאות אחת החולות: "אין לי זמן לחכות"
▪  ▪  ▪

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (ג', 18.7.06) ביוזמתו של ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) בנושא מניעת מוות של עוברים ומומים בתינוקות של נשים שחולות בסוכרת נעורים.
נמצא פיתרון לשמירה על רמת סוכר תקינה
הנשים שחולות לא יכולות ללדת משום שרמת הסוכר בדמן משתנה בצורה קיצונית דבר שיכול לגרום להפלות או ללידה של תינוקות עם מומים. לאחרונה, נמצא פיתרון המשלב משדר הבודק תכופות את רמת הסוכר בדם ומנטר המזריק את האינסולין הנדרש כך שרמת הסוכר בדם נשארת תקינה במהלך ההיריון. כחמישים נשים במדינת ישראל זקוקות לסנסור על-מנת ללדת והסכום הכולל לשנה שיגרום לנשים האלה להנות מילדים עומד על מיליון וחצי ש"ח.
חברי הוועדה למדו לדעת כי סוכרת אצל אם הרה בשליש הראשון של ההיריון, בשלב בו מתפתחים איברי העובר, חושף את האישה ההרה לסכנת הפלה ומומים חמורים בילודים. מומים מולדים, שכיחים פי 3, באימהות הסובלות מסוכרת נעורים והינם הגורם המוביל לתמותת עוברים ולתחלואת תינוקות.
"עברתי ארבע הפלות"
אחת הנשים החולות, טלי בנט, הסבירה ל- Nfc את מצבה. טלי בת 36, נשואה 12 שנים וללא ילדים. היא סיפרה כי עברה כבר ארבע הפלות. "אני חולה משנת 1991 ומקפידה מאוד לשמור על אורח חיים בריא כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת". טלי מחוברת למשאבה באופן קבוע והיא זקוקה לסנסור לשמירה על ההיריון ועל איכות העובר.
"הסנסור אמור לבצע 240 בדיקות ביום וזאת בניגוד לשמונה בדיקות שאני יכולה לבצע כיום. אני משלמת מסים ואני שום סיבה שברגע שאני אצטרך אותם, הם ייעלמו. אין לי זמן לחכות".
"רווח כלכלי עצום"
ד"ר אורנה טל, סגנית ראש מנהל טכנולוגיות במשרד הבריאות אמרה כי "הטכנולוגיה של הסנסור חדשה יחסית ונמצאת בבדיקה". להערכתה, מדובר בטכנולוגיה חשובה ומבטיחה והיא דיווחה כי בתוך ימים, יעלה הנושא על שולחן הדיונים של ועדת סל הבריאות.
ח"כ מלכיאור אמר כי "האמצעים הרפואיים העומדים כיום לרשות הנשים הסוכרתיות אינם מספיקים ומנשים רבות נמנעת הזכות הבסיסית להפוך לאם ולהקים משפחה. נשים שהופכות לאמהות, יולדות ילדים עם מומים קשים, ונאלצות להתמודד גם עם מחלת הסוכרת של עצמן וגם עם גידול ילד עם צרכים מיוחדים ובעיות בריאותיות".
ל- Nfc אמר כי "אם נתעלם רגע מהצד המוסרי נורמטיבי של הסוגיה ונסתכל על הצד הכלכלי, ילד שנולד עם מום עולה למדינה מיליון ש"ח בשנה. המומחים אמרו לנו שמספיק וארבע נשים ילדו ילדים בריאים ועל-פי כל המומחים מספר היולדות ילדים בריאים גדול משמעותית עם הסנסור, עשינו רווח כלכלי עצום".
"נוציא את הכסף מקרנות של ביטוח לאומי"
גם יו"ר הוועדה, ח"כ משה שרוני (גמלאים) התייחס בדבריו לפן הכלכלי. "ההוצאה להכללת הטכנולוגיה מעורכת במיליונים בודדים אך החיסכון שייווצר בקופה הציבורית בטווח הארוך גדול לעין שיעור. חיסכון באשפוזים ממושכים, אובדן הריונות, ואובדן ימי עבודה וטיפול בילד שלקה במומים לכל חייו".
כאמור, בעוד מספר ימים יעלה הנושא בוועדה סל התרופות. ח"כ מלכיאור אמר כי אם הנושא לא יעבור שם, "נוציא את הכסף מקרנות של ביטוח לאומי".

תאריך:  18/07/2006   |   עודכן:  18/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני קורן-דינר
מרגלית, מייסד קרן ההון סיכון JVP, ביקש להשתחרר מהתפקיד, עקב חשש לניגוד עניינים בין התפקיד לבין הסטודיו לאנימציה דיגיטלית שהוא מקים בירושלים, בעלות של 100 מיליון דולר
הדר פרבר
בחודש אפריל הודיעו לה במקום עבודתה, חברת הנהלת חשבונות בריטית, בפריז, כי היא מפוטרת    כתבה בבלוג כי נאמר לה שהיא הוציאה שם רע לחברה וכי התייחסה לחברה ולעבודים לא בשמם
מתן פריידין
בית משפט השלום בת"א, חייב את חברת דיגיטל רקורד, לפצות סטודנט למשפטים שלא הוכנס למועדון "פרטיזן" בשל מוצאו הבוכרי, בסך 15 אלף שקלים    השופטת: הסטודנט הופלה על-רקע אישי
ענבל אביב
עדי ראייה דיווחו ל-Nfc, כי אדם נפל מגג הקניון ומצבו קשה מאוד    צוות מד"א שהגיע למקום דיווח כי מדובר בצעירה שנפצעה אנושות וכל ניסיונות ההחייאה כשלו
מתן פריידין
במשרד עורכי הדין SEKS מרחיבים את מחלקת הטלקומוניקציה, עם הצטרפותה של עורכת הדין אריאלה קרולי    עו"ד קרולי טיפלה בעבר בלקוחות כמו HOT ובינת תקשורת מחשבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il