X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האוניברסיטה בחיפה והמכללות בצפון - מושבתות הסטודנטים בעיצומה של תקופת הבחינות חברי הוועדה קוראים להקים קרן חירום למען הסטודנטים
▪  ▪  ▪
מילר, יזם את הדיון

מלכיאור, מצב בלתי נסבל

מצב החירום בצפון הכניס לסחרור של חוסר ודאוות את מערכת ההשכלה הגבוהה בארץ. בימים אלו, האוניברסיטאות לא מקיימות בחינות, הסטודנטים חוששים מפני הצטברות חומרים אל תוך הסמסטר הבא באופן שלא יוכלו להתמודד עם הלחץ.
בעקבות זאת, קיימה הבוקר (יום ד', 19.7.06) ועדת החינוך של הכנסת דיון בדרכים לסייע לסטודנטים לאור מצב החירום. בישיבה השתתפו נציגים מאוניברסיטת חיפה, נציגי סטודנטים מהטכניון, מכללת עמק יזרעאל ומכללות נוספות בצפון. כמו כן השתתפו נציגים מאגודת הסטודנטים של תל אביב אשר הציגו בפני חברי הוועדה נייר עמדה אשר נבנה על בסיס פניות ובקשות של סטודנטים מאזור קו העימות.
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אשר יזם את הדיון בוועדה, הציע כי "הסטודנטים יקבלו ציון עובר בכל המקצועות שאין אפשרות לקיים בהם בחינות והקורס הרלוונטי לא ייכלל בממוצע הציונים".
יו"ר הוועדה, מיכאל מלכיאור, הביע את מחויבות חברי הוועדה למען הסטודנטים בישראל: "המחויבות שלנו בוועדה היא כלפי הסטודנטים וכחלק מההחלטה שלנו אנו דורשים בשלומם ומביעים הזהות עם הצבא ורוצים להגיע לפתרונות שיצמצו את הנזק האקדמי שהסטודנטים סופגים מעבר למצב הביטחוני".
נציג מל"ג, המועצה להשכלה גבוהה, אמר בדיון כי "זו לא הפעם הראשונה שעולה הנושא". הוא הזכיר כי במבצע חומת מגן התגייסו למעלה מ-4,000 סטודנטים וגם אז נדרשנו לנושא. הנציג הציע אמנה הבאה לתמוך בכל מי שמפסיד לימודים. האמנה מעגנת את האופציה למועדים מיוחדים ופטור ודחייה של עבודות.
יו"ר האיחוד לאומי-מפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי "יש לדרוש שאף סטודנט לא יפגע בלימודיו בגלל המצב. הסטודנטים הם חלק משמעותי בגיוס המילואים ואני מבקש מהמל"ג לקיים דיון דחוף בנושא שיציע פתרונות לסטודנטים".
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין העלה צד נוסף בסוגייה. "אנו שוכחים דבר חשוב, יש בעיה סוציו-אקונומית של סטודנטים. כרגע, האגודות נרתמו לסייע, אך עדיין יש לשלם חשבונות ושכר דירה". שונשיין הציע לגייס קרן מלגות ממשלתית לעזרה לסטודנטים.
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, אמר בוועדה: "ענני האי וודאות שהסטודנטים כיום שרויים בהם הם בלתי נסבלים בצורה מוחלטת. אנו מברכים את וועדת החינוך על נכונותה לאפשר פיתרון לסטודנטים שנפגעים ממצב זה בעיקר בתקופת מבחנים בצל הקטיושות".
לצמצם את הפגיעה
בתום הדיון החליטו חברי הוועדה לדרוש מהמל"ג לקיים דיון חירום במצב ולאפשר בחינות במועדים מיוחדים ומתן ציון "עובר" אוטומטי שלא ייחשב בממוצע הכללי של התואר. כמו כן, תפנה הוועדה לשרת החינוך בבקשה להקים קרן חירום אליה יוכלו לפנות הסטודנטים שנפגעו מהמצב הנוכחי.

תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
נתפס מסתתר באתר בניה עם אדם נוסף    מאז שעות הבוקר היתה המשטרה בכוננות וערכה סריקות לאיתורו
מירב לוי
התלמידים משתתפים בסמינר בנושא אזרחות ודמוקרטיה בכנסת    הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה מצד חברי כנסת
מחלקה ראשונה
בבוקר: פגיעה ישירה של קטיושה בבניין בחיפה, ללא נפגעים    נפילות גם בנהריה, טבריה, אצבע הגליל והעמקים    בכל המטחים מספר אנשים נפגעו קל מחרדה
ברוך לוי
257 קצינים ונגדים נקלטו בענפים אלו במחצית הראשונה של 2006 - עלייה של 10% לעומת אשתקד
ברוך לוי
אחיקם ברלוי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, למנהלי המפעלים באצבע הגליל: ניתן להמשיך העבודה המפעלים    מזהיר: במידה ולא יועבר מיידית מימון למשכורות עובדים, יישארו אלפי עובדים בקו העימות ללא שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il