X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
רוב חברי הכנסת חתמו על עצומה הקוראת למניעת מצעד הגאווה בבירה ∙ למרות שגם ח"כים חילוניים חתמו, שני ח"כים דתיים סירבו לחתום
▪  ▪  ▪

בלעדי: לו היתה מובאת ההחלטה על קיום מצעד הגאווה בירושלים לכנסת, ערב יציאתה לפגרת הקיץ, סביר להניח שהמצעד לא היה מתקיים. 65 חברי כנסת חתמו על עצומה בה הם קוראים למנוע את קיומו של המצעד בירושלים. בין החותמים גם השרים גם השרים גדעון עזרא ויעקב אדרי מקדימה וכן בנימין בן-אליעזר ושלום שמחון מהעבודה.
בעצומה עליה חתמו רוב חברי הכנסת נקראים כל הנוגעים בדבר למנוע את קיום מצעד הגאווה העולמי בירושלים "כדי לשמור על אחדות העיר וקדושתה". חברי הכנסת מציינים כי קיום המצעד באוגוסט הקרוב יפגע עמוקות ברגשות הציבור הרב וכן בהמוני מאמינים מכל הדתות.
מלכיאור - בעד מצעד גאווה בירושלים?
באופן לא מפתיע - במרצ ובחדש לא הסכים איש לחתום על העצומה, בניגוד לסיעות הדתיות שחתמו עליה בשתי ידיים. אולם לא כל חברי הכנסת הדתיים בכנסת חתמו על העצומה; למרות שחלק מעמיתיו למפלגת העבודה שאינם דתיים חתמו - ח"כ הרב מיכאל מלכיאור סירב לחתום ובאמצעות הדוברת לא הסכים לנמק מדוע לא חתם.
כך גם ח"כ הדתי מנחם בן-ששון (קדימה) אומר כי קיום המצעד מותר על-פי חוק, וכי הוא מקווה שיגיעו לירושלים כמה שיותר אנשים לפי המותר בחוק. "משמחת אותי הידיעה שירושלים משמשת אתגר לאנשים מייצוגים שונים, אם כי איני מעודד סוג מסוים של אורחות חיים". לשאלת Nfc כיצד הוא מסכים לתהלוכה בתחתונים ברחובות ירושלים השיב כי אינו צריך להתנגד כאדם דתי או לא דתי. "יש להם הגדרות חיים, אך מה שאדם עושה בדל"ת אמותיו זה עניין שלו. אני בעד דעות פלורליסטיות", אמר.
חתימות רבות - גם במפלגות לא דתיות
כמעט כל חברי סיעת גיל וסיעת ישראל ביתנו חתמו על העצומה, למעט השר רפי איתן מגיל ואלכס מילר, יוסף שגל ויורי שטרן מישראל ביתנו. היו"ר ליברמן חתם על העצומה.
כמעט כל חברי הכנסת במפלגות הערביות חתמו גם כן על העצומה. למרות שכל חבריו לסיעת רעם-תעל חתמו, לא חתם ח"כ אחמד טיבי, ולא הצלחנו להשיג את תגובתו לדברים. בסיעת בלד נמנעו מלחתום חברי הכנסת עזמי בשארה וג'מאל זחאלקה. לשאלת Nfc השיב זחאלקה כי בדבר זה "אני לא רוצה להצטרף למקהלת המתנחלים. העניין הזה מסיט את החשיבות מהבעיה האמיתית של ירושלים כעיר כבושה".
במפלגת העבודה היו הדעות חלוקות. היו"ר עמיר פרץ אומנם לא חתם על העצומה, אך כמעט שליש מחברי מפלגת העבודה חתמו ומתנגדים לקיום המצעד בירושלים. בליכוד התמונה מפתיעה כאשר רוב חברי המפלגה שנחשבת אוהדת את המסורת לא חתמו. חברי הכנסת סילבן שלום, ישראל כץ, מיכאל איתן, לימור לבנת, גדעון סער, ונתן שרנסקי לא חתמו. כך גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלמרות פנייתנו לשאול מדוע לא חתם לא השיב עד כה.

תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מתי טוכפלד
במתקפה חסרת תקדים מעל דוכן הכנסת האשים גפני את שס בזלזול במגזר    "למה לקחתם את תיקי התמ"ת והתקשורת? משרדים שעוזרים לעשירים ולא לעניים?", שאל גפני במליאה    דגל התורה אף תבעה את ראשי שס לדין תורה מאחר ולטענתם לא כיבדה שס את הסכמי הרוטציה ברשויות המקומיות
עידן יוסף
הרבנים הראשיים לישראל פנו לראשי הדתות בקריאה למנוע את "מצעד הגאווה" בעיר הקודש    התגובות ממוסקבה לא איחרו לבוא: "מצעד התועבה" לא יעבור
רונן ליבוביץ
דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת על קיום מצעד הגאווה בירושלים    ח"כ לוי: "85% מתושבי י-ם נגד המצעד    ח"כ גלאון: "הקואליציה המתהווה נגד המצעד מסוכנת ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il