X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האלוף אודי אדם הדגיש כי הלחימה עשוייה להימשך עוד זמן רב נסראללה אינו יעד הפעולה צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון
▪  ▪  ▪

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אודי אדם, פנה בצהריים (שישי, 21.7.06) אל אזרחי מדינת ישראל ולאמצעי התקשורת וביקש: אל תספרו את מספרי ההרוגים, מאחר ומדובר במצב של מלחמה ויהיו עוד נפגעים. הוא הוסיף, כי במהלך אירועי מלחמה ישנם הרוגים וכך היה בתקרית הקשה צפונית לאביבים ובתאונת המסוק. "זהו חלק מהסיכון הנובע מהפעילות המבצעית של צה"ל", הסביר.
ביחס לפעילות בתוך שטח לבנון בה חיילי צה"ל נלחמים במחבלי החיזבאללה ובמהלכה נהרגו, ביומיים של לחימה, שישה חיילי צה"ל, אמר האלוף אדם, כי "הפעילות המלחמתית שהחלה אתמול סמוך למושב אביבים, לא הסתיימה עדיין". לדבריו, הפעולה נועדה לחשוף את המחבלים ולהוציאם מהמסתורים - ולפגוע בהם.
"החיילים שנהרגו עשו עבודה בלתי רגילה, היתקלויות מטווחים קצרים, הם גילו גבורה גדולה ונראה לכם חלק מהממצאים. בשטח יש גופות לא מעטות של אנשי חיזבאללה. זאת מלחמה קשה, של טרוריסטים. זו מלחמת גרילה ובמלחמה מסוג זה יש תשלומים", הוא הוסיף.
הוא הסביר, כי הפעילות בתוך שטח לבנון רחוקה מסיום. האלוף אדם הדגיש, כי הפעילות באיזור מראון א-ראס הצליחה לסכל שיגור רקטות לעבר צפת והסביבה לאחר שזוהו שיגורים מהמקום לעבר שטח ישראל. "אין לנו כוונה להחזיר את הכוחות שם לאורך זמן. שטח לבנון זה שטח לבנון ושטח ישראל זה שטח ישראל", אמר.
ביחס להחלטה לגייס כוחות נוספים של מילואים הסביר, כי בצה"ל מגייסים את הכוחות הנדרשים, על-פי הערכות מצב המתקיימת כל מספר ימים, וזאת על-מנת להעניק לצה"ל אורך נשימה.
"אנחנו יודעים שהם הכינו את הקו 20 שנה ובמיוחד בשש השנים האחרונות לפלישת צה"ל. אנחנו ידענו את ההפתעות שהכינו, אך אנחנו מגלים את האמל"ח החדש ואת הבונקרים. אין כאן הפתעה", אמר וציין כי מספר רבדים של החיזבאללה נפגעו. "זה יקח זמן, ההישגים לא באים ביום", הוא הדגיש.
ביחס למזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ציין: "אני מניח שבסוף יגיעו אליו. הוא לא היעד. היעד הוא למגר את הטרור ולפרק את ארגון הטרור".

צה"ל פגע בשתי חוליות משגרי קטיושות

במהלך יום שישי המשיכו כוחות של צה"ל לנהל לחימה עיקשת נגד מחבלי החיזבאללה בתוך שטח לבנון, הן בקרבת הכפר מראון א-ראס והן בסביבת כפרים נוספים. גורמי צבא מדווחים, כי צה"ל הצליח לפגוע במחבלי החיזבאללה וכן במשגרי קטיושות.
בשעות הצהריים (שישי) תקף צה"ל מהאוויר ופגע בשתי חוליות מחבלים אשר עמדו לשגר קטיושות לעבר שטח ישראל. כמו כן, תקף חיל האוויר ברחבי דרום לבנון מרחבי שיגור וצירי גישה המובילים אל מרחבי השיגור. בנוסף, תקף צה"ל תשתיות חיזבאללה, שני מבני מפקדות וקווי קשר וגשר אשר משמשים את הארגון.
בשעה 16:00 תקף צה"ל באיזור מזרחית לצור משגרים אשר שימשו לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל וכן משגר נוסף אשר שימש לירי רקטות לעבר העיר חיפה. כמו כן תקף חיל האוויר בונקרים של הארגון בהם הוסתרו אמצעי לחימה ורקטות בדרום לבנון, מזרחית לצור, משרדים של החיזבאללה בבעל-בק.
במהלך הלילה תקף צה"ל מהאוויר, למעלה מ- 40 יעדים ברחבי לבנון. בין המטרות שהותקפו:
- 5 מבנים ומפקדות של ארגון חיזבאללה ברחבי לבנון.
- 8 רכבים החשודים כי בהם הסתייעו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה.
- 5 משגרי רקטות ומתקנים החשודים כמשגרים.
- עשרות צירים וגשרים, במטרה לשבש את תנועת המחבלים.
כמו כן, תקף חיל האוויר את מרחבי שיגור רקטות לעבר ישראל. לתקיפות אלה מתווסף ירי ארטילרי מתמשך המבוצע לעבר מרחבי שיגור הרקטות לאורך גבול ישראל-לבנון.

תאריך:  21/07/2006   |   עודכן:  21/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מחלקה ראשונה
28 נפצעו    רקטות נפלו בארבעה מוקדים בעיר חיפה    חלקם נפלו באיזורים מיושבים ופגעו במבנים    רקטות פגעו גם במרחב ראש פינה וקריית שמונה
עומר שיקלר
צה"ל הודיע על גיוס כמה גודדים - חי"ר שיריון והנדסה    באמצע השבוע גוייסו שלושה גדודים נוספים
יואב יצחק
נסראללה מאיים: עכשיו אנחנו עוברים לקרב היזימה    מציין כי לא נפגע למרות התקיפות    מתריע: שום דבר מלבד מו"מ על חילופי אסירים, "איננו תחליף בחינתנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il