X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארה"ב: "לא נקיים הידברות ישירה עם סוריה"

סוריה: נפעל להשגת הפסקת אש

גורמים בכירים בממשל הסורי אמרו כי דמשק מוכנה להפעיל לחצים בכדי להגיע להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה בדמשק מבהירים: "נעשה כן כל עוד מדובר ביוזמה כוללת להשגת שלום במזה"ת, אשר תכלול את החזרת רמת הגולן" בארה"ב מיהרו להגיב: אין אנו מעוניינים"
▪  ▪  ▪

סוריה, אחת מתומכיה העיקריות של החיזבאללה, הודיעה (יום א', 23.7.06) כי היא תפעיל לחצים על-מנת להגיע להפסקת אש בלחימה בין ישראל לבין ארגונו של חסן נסראללה. עם זאת, בדמשק מדגישים כי סוריה תהיה מוכנה לעשות כן אך ורק במסגרת יוזמה רחבה וכוללת שתכליתה השגת שלום במזרח התיכון. בסוריה מבהירים, כי צעד שכזה לא יבוא בחשבון כל עוד ישראל ממשיכה להפציץ בשטח לבנון. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
"סוריה, יחד עם ספרד, עובדות כעת להשגת הפסקת אש באזור, לחילופי אסירים ולתחילת תוכנית שלום כולל. כל זאת כחלק מעסקת חבילה אחת", אמר מוחסן בלעל, שר המידע הסורי, אשר צוטט בעיתון ה- ABC היוצא לאור בספרד.
בלעל הבהיר והדגיש, כי דמשק תהיה מוכנה לשתף פעולה כל עוד מדובר ביוזמה כוללת להשגת שלום במזרח התיכון, אשר תכלול את החזרת הגולן שנמצא בידי ישראל מאז מלחמת ששת הימים ב-1967. "סוריה עובדת קשות על-מנת להשיג שלום אמיתי, רחב היקף והוגן, המושתת על נסיגה ישראלית מן השטחים הכבושים, ביניהם רמת הגולן", אמר בלעל.
תוכן הראיון שהעניק השר הסורי לעיתון הספרדי שודר גם בסוכנויות הידיעות הערביות, דבר אשר עשוי להעיד על נכונות הדברים. "אם ישראל כובשת את לבנון ונכנסת קרקעית לשטח, כוחותיה יהיו במרחק של כעשרים קילומטרים מדמשק. אז, לא נשב בחיבוק ידיים", הוסיף בלעל. לפי סוכנות הידיעות הסורית, בלעל התראיין לעיתון הספרדי לאחר שנועד עם שר החוץ של ספרד, מיגל מוראנטינוס, אולם לא דווח מתי התקיימה הפגישה בין השניים.
דברים ברוח דומה נשמעו מפי סגן שר החוץ הסורי, פייסל מיקדעד, אשר אמר כי מדינתו מוכנה לקיים דיאלוג באשר למשבר במזרח התיכון עם ארה"ב, שיתבסס על כבוד הדדי. לדבריו, פתרון המשבר טמון בהפסקת אש מיידית באמצעות כוח בינלאומי שבעקבותיו יושקעו מאמצים דיפלומטיים.

ארה"ב: "לא נקיים הידברות ישירה עם דמשק"

בממשל האמריקני מיהרו להגיב ליוזמה הסורית להפסקץ האש, והבהירו כי אין בכוונתם לקיים הידברות ישירה עם הממשלה הסורית, וכי הם מעדיפים להיעזר בתיווכן של מצרים וסעודיה.
"הסורים לא צריכים דיאלוג. להם ידוע מה עליהם לעשות: עליהם לשחרר את החיילים הישראלים החטופים ולהפסיק לירות לעבר ישראל", אמר שגריר ארצות הברית באו"ם ג'ון בולטון. בולטון ניצל את ההזדמנות והאשים שוב את דמשק בכך שהיא מסייעת לארגון חיזבאללה וממשיכה להפעיל סוכנים סורים בשטח לבנון בניגוד להחלטת מועצת הביטחון 1559.
ארה"ב: לא להמשך פעולת יוניפי"ל
בולטון הבהיר כי עוד מוקדם לדבר על אופי הכוח הבינלאומי שיסייע לצבא לבנון להשתלט על הדרום, ואמר כי ארצות הברית לא מעוניינת לחדש את המנדט של כוח יוניפי"ל המוצב בדרום לבנון, אשר עתיד להסתיים בסוף החודש: "יוניפי"ל הוקם ב- 1978 ככוח זמני והוא לא הצליח. לאחר 28 שנים, אנו זקוקים לכוח רב לאומי שיחזק את הממשלה הלבנונית", אמר בולטון.
לדבריו, אין זה סביר כי ישראל תסכים בשלב זה לקיים משא-ומתן שיכלול את רמת הגולן, אולם אין להחסיר בחשיבות הצהרה מעין זו מצד הסורים, היות ומדובר באיתות ראשון המעיד על כך שיש בדמשק, ככל הנראה, נכונות לבצע מאמצים בינלאומיים במטרה להפסיק את הלחימה באזור.

תאריך:  23/07/2006   |   עודכן:  23/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
בכיר בארגון טען (א', 23.7.06) כי הפגזות ישראל על ביירות הן עבירה על החוק
ענבל אביב
קטיושות נחתו בחיפה, כרמיאל, עכו וכל אזור המפרץ, טבריה ואצבע הגליל    עכו: פצוע באורח קשה מפגיעה ישירה בבניין    פיקוד העורף: להמשיך לשהות במקלטים
מירב לוי
ראש הממשלה הודיע בישיבה כי הממשלה תזרים סיוע לתושבי הצפון    שיבח את העזרה שמספק הציבור הרחב לתושבי הצפון
יואב יצחק
ראש הממשלה אישר הקמת מסדרות הומניטארי שיאפשר הזרמת סיוע חירום ללבנון וכן יצירת מעבר בטוח לחילוץ זרים ממדינה זו    הסיוע יינתן באמצעות הצרפתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il