X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת שר המשפטים מובאת לאישור הוועדה לבחירת שופטים כיום מתנהלים בדלתיים סגורות משפטים משמעתיים נגד שופטים הצעות נוספות: לחייב כתיבת פרוטוקולים של דיוני הוועדה
▪  ▪  ▪

שר המשפטים חיים רמון, מציג בפני הוועדה לבחירת שופטים שהוא עומד בראשה שורה של הצעות, שנועדו לבצע רפורמה בדרכי עבודתה. ההמלצות הוגשו לקראת הדיון שזומן ליום ב' (24.7.06). הוועדה, המונה תישעה חברים, היא שתחליט אילו הצעות לקבל. אחת ההצעות המהפכניות שמבקש רמון להוביל: פתיחת בתי הדין המשמעתיים לציבור, כך שעיקרון פומביות הדיון יחול גם על שיפוט של שופטים - העומדים לדין בגין עבירות משמעת לכאורה.
הדיון שזומן הוא כינוסה הראשון של הוועדה לבחירת שופטים, בהרכבה החדש. לרמון יש למעשה רוב לחלק ניכר מהמהלכים שהוא מתכנן. הדיון ביום ב' נועד לקביעת סדרים חדשים; שני הדיונים הבאים - למינוי שופטים חדשים, כולל לבית המשפט העליון.
הרעיון לחייב פומביות דיון גם בשפיטת שופטים, מוגש על-ידי רמון בסעיף 7 לסדר-היום, שבו מוצע: "תיקון תקנות השופטים, תשל"ג-1973, סעיף 12 - ביטול ההוראה הנוגעת לדיון בדלתיים סגורות בבית הדין המשמעתי". יצויין, כי כיום מתנהלים הדיונים בדלתיים סגורות, ורק במקרים בודדים ביותר ניתן פומבי לפסק הדין [כמו במקרה השופטת לשעבר הילה כהן].
השר רמון הוא שר המשפטים הראשון שנותן פומבי לסדר-היום המלא של הוועדה, וזאת גם בעניינים הרגישים אותם נהגו להצניע מרבית שרי המשפטים הקודמים. רמון מבקש עתה להוביל נורמה חדשה, במסגרתה תיפעל הוועדה לבחירת שופטים בשקיפות מירבית, כך שלציבור יהיו הכלים כדי לבקרה.
סדר היום של הוועדה כולל בנוסף את העניינים שלהלן [הערותי בסוגריים, י.י.]:
1) פרוטוקולים - שינוי סעיף 12 לכללי השפיטה (סדרי העבודה של הוועדה לבחירת שופטים), התשמ"ד-1984. מוצע להוסיף כי הפרוטוקול ישקף את עיקרי הדיון [כיום הוועדה אינה מקיימת פרוטוקול, וזאת בניגוד למתחייב ממעמדה ומתפקידה הציבורי].
2) סודיות עבודת הוועדה, סעיף 15 לכללים הנ"ל, פניית עו"ד יצחק בם מטעם הפורום המשפטי [הפונה מבקש לבטל את סעיף הסודיות ולאפשר לכל אדם לקבל מידע ופרוטוקולים על דיוניה והחלטותיה].
3) מבחני אישיות - מוצע לשלב בהליכי בחינת התאמת המועמד גם מבחני אישיות, ככלי נוסף שיעמוד לרשות ועדת המשנה [כיום אין מבחנים שכאלה - על-אף שמדובר במבחנים נחוצים המקובלים במשרדי ממשלה רבים - האמורים לתהות על מיזגו ותכונותיו האישיות של מועמד לכהונת שפיטה].
4) ועדת המשנה והמכון להשתלמות שופטים - מוצע לאפשר לוועדת המשנה לשלוח מועמד לקורס אף בלא ראיון, וכן לקיים דיון בעניין שופטי בית המשפט העליון במליאת הוועדה ללא צורך בוועדת משנה [כיום נשלח מועמד לקורס רק אחרי שעבר בהצלחה ועדת משנה; כיום אין לחבר ועדה (שאינו חבר ועדת משנה) האפשרות להתרשם אישית, בפגישה-ראיון, ממועמד לכהונת שפיטה בבית המשפט העליון].
5) ועדה מייעצת ביחס לקידום שופטים "בתוך המערכת" [הוועדה מוקמת בשל לחצם של שופטים המבקשים קידום בתוך המערכת].
6. תיקון כללי השפיטה (סדרי עבודה בעניין סיום כהונת שופט לפי החלטה של הוועדה לבחירת שופטים), התשמ"ז-1986, במטרה למנוע סרבול בדרכי עבודת הוועדה [התיקון נדרש כדי שניתן יהיה להיפטר במהירות משופט שאינו רצוי עוד (תקדים הילה כהן)].

תאריך:  23/07/2006   |   עודכן:  24/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
במשטרה ופיקוד העורף נערכים לאפשרות של פגיעה בגוש דן   המפכ"ל: פגיעה באזור המרכז עשוי להביא לנזק רב יותר מאשר בצפון הארץ
עומר שיקלר
רה"מ אמר לשר החוץ הגרמני כי לא ישראל לא מעוניינת בלחימה עם סוריה, אך "אם סוריה תתערב - נגיב בחריפות"    הדגיש כי ישראל תיפעל נגד החיזבאללה והחמאס
שרון קדמי
רוטמן תוקף את רשות החברות הממשלתיות בחריפות וטוען כי הדליפה מידע וזייפה מסמכים    יו"ר חברת החשמל הגיש תלונה במשטרה נגד הרשות החברות הממשלתיות בטענה לזיוף מסמכים
עומר שיקלר
ראש אגף מודיעין ציין בתידרוך עיתונאים, כי החיזבאללה ספג מכות קשות מצה"ל: נהרסו מערכים סודיים, נהרגו מחבלים ונפגעו משגרים
אריאל שמידברג
במחאה להתנהלות בית המשפט בעניינו, וגם לרציחתם של חברי צוות הגנתו, החל חוסיין בשביתת רעב לפני 17 ימים    היום הוא הובא לאשפוז בבית חולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il