לאנשי מחלקת השיווק של פולקסוואגן היתה בעיה. ב- 2008 עתיד לצאת לשוק רכב פנאי חדש, אח קטן לטוארג אם תרצו, ולמרות שיש עוד זמן עד לחשיפה ולהשקה, הרי שם רשמי צריך למצוא לו. בין שלל השמות שהוצעו על-ידי אנשי השיווק צצו להם שמות דוגמת נאנוק, סאמון, רוקטון ועוד. ותודו שעם שלל שמות כאלו, מרביתם אגב חסרי משמעות, הבחירה קשה.
הפתרון שנמצא היה לפנות לקוראים מגזין הרכב אוטו בילד הגרמני ולבקש מהם להצביע ולבחור את השם המועדף. ולאחר שנספרו הקולות הסתבר כי כ- 350,000 מקוראי הירחון הצביעו וכ- 36% מתוכם, 117,824 קוראים, בחרו בשם... טיגואן (TIGUAN). השיטה נשמעת לכם מוזרה? וולפגנג ברנהרד, יו"ר חבר המנהלים של פולקסווגן, טוען כי השיטה הזו, לא שגרתית ככל שתהיה, מצביעה על הפתיחות הרבה הקיימת בקונצרן לרעיונות חדשים.
ואיך אפשר בלי קצת על הטיגואן עצמו. כאמור, עתיד הרכב החדש לתפוס ב- 2008 את נישת רכב השטח הקומפקטי בפולקסוואגן, והוא מיועד להתחרות בג'יפונים דוגמת הראב4 מבית טויוטה, הסנטה פה של יונדאי ועוד כמה מתחרים עתידיים. הטיגואן יתבסס על פלטפורמת הגולף שממנה תצמח, באאודי, ה- Q5 שכמו שניתן לנחש תהיה ל- Q7 מה שהטיגואן יהיה לטוארג (אח קטן אם לא הבנתם). לגבי העיצוב אין עדיין הרבה מה להרחיב שכן כל שפורסם הוא איור. ניתן אולי ללמוד קצת על הכיוון מהרמיזה של החברה כי העיצוב שואב השראה ממכונית התצוגה "קונספט A" שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה.
קרוב לוודאי שאת הגרסה הראשונה של הטיגואן נראה כבר בתערוכת פריז בספטמבר של שנה זו, ואת החשיפה הרשמית שומרת פולקסוואגן לחשובה שבתערוכות - תערוכת פרנקפורט (ספטמבר 2007). השיווק יחל בחציון הראשון של שנת 2008.