X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח פנתה במכתב חריף לשר הביטחון ובו היא דורשת ממנו לרסן את הרמטכ"ל לאור התבטאויותיו האחרונות שנובעת מהן, לדברי האגודה, מדיניות של פגיעה באזרחים חפים מפשע ללא אבחנה
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח פנתה (ב', 24.6.07) במכתב חריף לשר הביטחון, עמיר פרץ, ובו היא דורשת ממנו 'לרסן' את הרמטכ"ל, זאת לאור התבטאויותיו האחרונות שלדעת האגודה משתמעת מהן מדיניות של פגיעה נטולת אבחנה באזרחים לבנונים חפים מפשע.
המכתב כולל לשון חריפה ביותר ובו מצפה האגודה מפרץ שינהג בחלוץ כפי שנוהגת גננת בילד הגן הסורר. "אנו דורשים, כי תבהיר לרמטכ"ל שנקם, כמניע לפעילות צבאית, אף מעבר לחוסר התוחלת שבו, הינו פסול ואסור בתכלית האיסור" נאמר במכתב.
כזכור, השבוע צוטט הרמטכ"ל באומרו כי "על כל מטח קטיושות בחיפה - יופצצו עוד עשרה בניינים בגובה של עד 14 קומות בשכונת דאחייה שבביירות". על התבטאות זו, עטה האגודה לזכויות האזרח, שכאן המקום לתהות האם תושבי הצפון אינם אזרחים לדידה של האגודה, כמוצאת שלל רב.
מצה"ל נמסר הבוקר, כי האמירה המיוחסת לרמטכ"ל מעולם לא נאמרה ולא קיימת כל הנחייה שכזו.
במכתבה לשר הביטחון, מזכירה האגודה כי אין זו ההתבטאות הראשונה של חלוץ השנויה במחלוקת. האגודה מציינת כי בראיון למוסף "הארץ" ב-23 באוגוסט 2002 נשאל חלוץ על פעולת חיסולו של בכיר החמאס, סלאח שחאדה, שבה נהרגו 14 אזרחים חפים מפשע ומה הוא אומר לטייסים בעניין. חלוץ, אז מפקד חיל האוויר, השיב: "תישנו טוב בלילה. אני גם ישן טוב. הביצוע שלכם היה מושלם". כשנשאל לגבי תחושתו בעת ביצוע פעולה אמר: "אני מרגיש מכה קלה באווירון כתוצאה משחרור הפצצה וכעבור שנייה - זה עובר".
בעקבות התבטאות זו עתרה בזמנו האגודה לבג"צ, נגד מינויו של חלוץ לסגן הרמטכ"ל. חלוץ השיב אז בתצהיר לבג"צ כי "באמצעות הדברים ביקשתי למלא את חובתי הערכית כמפקד חיל האוויר לגבות את פקודיי. בצד עמידתי העקרונית בסוגיית הפגיעה בחפים מפשע והיקף העוצמה הצבאית שיש להפעיל לשם השגת הייעוד המבצעי". חלוץ אמר עוד כי "יש להימנע ככל האפשר מפגיעה בחפים מפשע, גם במחיר ויתור על ביצוע משימה".
בג"צ דחה את העתירה, אולם קבע, כי "הדעת נותנת כי אדם המספק דוגמה לאנשים כה רבים, יֵדע לברור את מילותיו בזהירות, ולשקול מראש את ההשלכות העלולות להיות להן, בטרם יתנסח בלשון בוטה ומתנגחת".
כעת טוענת האגודה כי חלוץ אינו רק "מהווה דוגמה לאחרים, אלא שדבריו החמורים מהווים את ההוראות המבצעיות, הניתנות בימים אלו לכוחות צה"ל".
האגודה נותנת לפרץ הנחיות מדויקות כיצד יש לרסן את הרמטכ"ל הסורר. "הינך מתבקש להנחות ללא דיחוי את הרמטכ"ל לחזור בו מן ההוראות הפסולות הנ"ל", כותבת האגודה שמציינת כי פרץ צריך "להבהיר לכוחות הביטחון, שיש לחדול מיידית מפגיעה חסרת אבחנה באזרחים לבנוניים, בבתיהם, ברכושם ובתשתיות אזרחיות חיוניות, ולנקוט בצעדים הדרושים לשם צמצום, עד למינימום הבלתי נמנע, של פגיעות שכאלו".

תאריך:  24/07/2006   |   עודכן:  24/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
שלוש המדינות מבקשות להצטרף לארגון הסחר העולמי    המינהל לסחר חוץ בתמ"ת: המכנה המשותף למדינות אלו הינו פוטנציאל סחר מהותי עבור קהילת היצואנים הישראלית וציפייה לגידול כלכלי בשנים הקרובות
ברוך לוי
מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: חייבים להקים גוף סמך, שמטרתו לרכז אינפורמציה, ולתת שירות למגזר העסקי ולציבור הרחב
אריאל שמידברג
במחלקת המדינה האמריקנית מודאגים מתוכנית הביקורים של נשיא ונצואלה בימים הקרובים    צ'אבז צפוי להיפגש עם פוטין ברוסיה, ועם אחמדינג'אד באירן
טל בן יוסף
איך בוחרים שם לרכב שטח חדש העתיד לצאת לשוק ב- 2008? פונים אל הקהל הרחב. התוצאה? פולקסוואגן טיגואן
ברוך לוי
הגידול העיקרי נובע ממכירת תרופות נגד סרטן ומתרופת ה"טמיפלו" לשפעת    החברה מצפה לגידול דו-ספרתי במכירות הפארמה השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il