שני שינויים מעניינים נרשמו בימים האחרונים בחברת צ'מפיון מוטורס - תחילת היבוא של דגם חדש ושינוי בהרכב הבעלות על מותג סקודה.
גרסה אוטומטית לקאדי לפני כשנה שונו תקנות המס הנוגעות לרכב כך שלא ניתן יהיה עוד להכיר בקניית הרכב המסחרי כהוצאה, או בעברית "פשוטה", לא ניתן יהיה להזדכות על המע"מ. בין לילה התייקרו רבות מבין המכוניות המסחריות - טנדרים, טנדרונים, וואנים וכו', ועל פלח השוק שהצטמצם נלחמו מתמודדות רבות. הקאדי של פולקסוואגן הוא אחד המתמודדים בקטגוריה והוא גם הציע אפשרות לשורת מושבים שלישית - שבעה מושבים, או אם תרצו האפשרות לגרסה זולה של מיניוואן.
אך הקאדי, כמו יתר מתחריו בשוק, סבל מבעיה אחת עיקרית בישראל - העדר אופציה אוטומטית. זו האחרונה הוצעה רק בקנגו של רנו אך בשילוב "מוזר" עם מנוע בנזין, שילוב שיסביר מדוע המכירות לא נסקו. ועכשיו מודיעים בחברה על תחילת השיווק של האופציה המבוקשת - דיזל אוטומט.
המדובר בגרסת הטורבו דיזל 1.9 ליטרים (105 כ"ס) של הקאדי בשילוב תיבת ה-DSG המוצלחת של הקונצרן. לדברי החברה יוצע השילוב הזה ברמת אבזור "קומבי" הכוללת דלת צד אחת, אופציה לשבעה מקומות (3,000 ש"ח). המחיר נקבע ל-150,000 ש"ח (כולל מע"מ).
שינויי בעלות בחברה בסוף השבוע נחתמה עסקה במסגרתה רכשה חברת צ'מפיון מוטורס את חלקם של שלמה שמלצר ושלומי פוגל בחברת "צ'מפיון ס.כ.ו קאר", יבואנית מכוניות סקודה לישראל. השותפות של צ'מפיון מוטורס ושלמה שמלצר החלה לפני כחמש שנים, עת רכשה חברת צ'מפיון מוטורס 51% מהבעלות על חברת "ס.כ.ו קאר", מידי שלמה שמלצר.
עם חתימת העסקה, הופכת צ'מפיון מוטורס לבעלת 100% בזיכיון ליבוא מכוניות סקודה לישראל. מצב עניינים זה הופך את חברת צ'מפיון מוטורס ליבואנית הבלעדית של כל מכוניות קבוצת פולקסוואגן לישראל: אאודי, פולקסווגן, סקודה וסיאט .
יהונתן ולד, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס ואמיל קרעין, מנכ"ל סקודה, מברכים על חתימת העסקה ומשוכנעים כי בעלות מלאה על יבוא ושיווק המותג בישראל, יסייע לצ'מפיון מוטורס ליעל את המערכת ולהביא את סקודה לשיאים חדשים.