X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמי צה"ל מאשרים כי חיילים נפגעו מירי מסוקי צה"ל לעבר מחבלים גורם בחיל האוויר: המסוק ככל הנראה לא נפגע מאש החיזבאללה פועלים להשמדת מוצבי חיזבאללה בקירבת הגבול
▪  ▪  ▪

"בלחימה היום ישנם נפגעים לכוחות צה"ל, בהם חמישה שנפגעו מאש כוחות צה"ל". כך אמר האלוף גדי אייזנקוט, ראש אגף המבצעים, בתדרוך לעיתונות שקיים בערב (ב', 24.7.06). הוא התייחס בדבריו לפגיעה ב- 13 חיילי צה"ל בשטח בינת ג'בל, בהם קצין בדרגת סא"ל.
במסיבת העיתונאים התברר, כי מסוק של צה"ל הוא שירה לעבר הכוחות וגרם לפגיעה בחיילי צה"ל. "מדובר בפעולה בתנאים קשים", הסביר האלוף אייזנקוט, "יש אירועים של דו-צדדיים. זה מאפיין מלחמות בכלל וגם מלחמות ישראל. אנחנו פועלים להגברת התיאום בין הכוחות"; "אנחנו עושים כל מאמץ לצמצם את המקרים האלה", אמר והסביר כי המחבלים זוהו בקירבת חיילי צה"ל.
נלכדו לבנונים והועברו לחקירה
"עיקר הלחימה התרכזה סביב העיירה בינת ג'בל", אמר האלוף וציין, כי בעיירה נשארו אזרחים בודדים מבין 20,000 תושבי העיר וכן במקום מאות מחבלים. "בלחימה בשטח בנוי יש גם אזרחים וגם מחבלים". מחבלים שנלכדים נעצרים ומועברים לחקירה. "במידה ויתברר שהם אזרחים הם ישוחררו", הדגיש.
לדברי אייזנקוט, "צה"ל פועל להשמדת כל מוצבי החיזבאללה בעומק של קילומטר מגדר הגבול. זו משימה שיטתית שאני מקווה שתסתיים בימים הקרובים". הוא הוסיף, כי בצה"ל פועלים להפסקת ירי שטוח המסלול משטח לבנון לעבר יישובי הגדר.
"אנחנו נחשפים היום לעוצמה שנבנתה מעבר לגדר הגבול", אמר האלוף וציין, כי עתה מתברר שאירן הקימה לעצמה בסיסים מעבר לגבול הישראלי - בתוך שטח לבנון.
"הפעילות הימית נמשכת גם היא – הן להטלת סגר ימי והן להשמדת מוקדים בקרבת החוף", אייזנקוט: "המשימה שלנו לפגוע במקסימום משגרים ולהגן על העורף הישראלי".
נסיבות תאונת המסוק - לא ברורות
ראש להק אוויר, תא"ל יוחנן לוקר, אמר בהתייחסו להתרסקות המסוק: "מסוק מספר 2 נפל לקרקע ולהתרסק. סיבת ההתרסקות איננה ברורה. הוא נעלם מהקשר והתרסק לקרקע". לדבריו, המסוק היה במבנה של שני מסוקים אשר הראשון שבהם היה בתקיפה והמסוק שהתרסק היה במקום אחורי יותר ומוגן יותר.
לדברי תא"ל לוקר, לא נצפתה כל אש משטח לבנון לעבר כלי הטייס הישראלים. הוא הוסיף, כי אין כל קשר בין ההתרסקות היום לזו של המסוקים בשבוע שעבר. הוא העריך, כי הסבירות כי המסוק נפגע מאש החיזבאללה היא נמוכה מאוד.
לוקר אמר, כי צה"ל ביצע במהלך המבצע כולו למעלה מ- 800 גיחות מסוקים בשטח לבנון. "פגענו בוודאות בעשרה משגרים שירו לישראל. לא צריך לומר עד כמה חשוב לפגוע במשגרים", הדגיש. מדובר "באתגר רב לטייסים". הוא סיפר, כי המשגרים מוסווים בתוך איזורים מיושבים. משגר בן ארבע קנים אשר ירה לעבר שטח חיפה - הושמד.

תאריך:  24/07/2006   |   עודכן:  24/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בבנק ישראל מדגישים: על-רקע האירועים הביטחוניים גברה הערכת הסיכון של המשק הישראלי    הסיכון האינפלציוני, מחייב הידוק מוניטרי מסוים
אריאל שמידברג
הכספים מיועדים להעברת מזון, תרופות מים, ולמימון טיפולים רפואיים בלבנון במהלך שלושת החודשים הקרובים    ראש מחלקת הסיוע ההומניטארי באו"ם: "ישראל הבטיחה לקיים מסדרון בטוח להעברת סיוע"
אריאל שמידברג
אחרי שבוע, נמשכים החיפושים אחר כ-200 נעדרים באינדונזיה    כוחות החילוץ: "אין בידינו מכשור מתאים לחילוץ גופות מן הים"
מתן פריידין
בג"צ דחה עתירות שהגישו שלושה עצורים המשתייכים לתנועת החמאס ומוחזקים במעצר מנהלי    העותרים טענו כי יש לשחררם שכן אינם מואשמים בפעילות צבאית אלא ארגונית    השופטים הורו להותיר את העצורים במעצר, אך מתחו ביקורת על התנהלות השב"כ
יואב יצחק
רובינשטיין מציע למנות את מאיר שמגר לנשיא זמני    "אני כותב דברים אלה לא בלב קל, אך הדאגה לשלטון החוק ולתקינות עבודתה של הערכאה השיפוטית העליונה היא שמדריכה אותי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il