X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פנסיונרית יצאה לשייט בספינה מלכותית וחזרה הביתה עם כאבי ראש
▪  ▪  ▪

סופיה זלצר מבת-ים יצאה במרס אשתקד, לשייט במזרח התיכון על סיפונה של "רויאל איריס", וסבלה במשך 14 יום מרעש בלתי פוסק של מנועים.
זלצר תבעה בחודש שעבר את חברת מנו ספנות בע"מ מחיפה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 17,486 שקל. לדבריה, הרעש נמשך לאורך כל ההפלגה. "פניתי לאחראי שיעביר אותי לחדר אחר והוא השיב שבחדר שלי תמיד יש רעש, ואין חדרים פנויים".
זלצר התרעמה שהרעשים גרמו לה לכאבי ראש חזקים מאוד. "לא יעלה על הדעת שפנסיונרית תרכוש במיטב כספה חבילת נופש, ותסבול מכאבים נוראיים במקום ליהנות בחופשה ולבלות בנעימים".
זלצר הוסיפה שפנתה לגורמים שונים בספינה שיעבירו אותה חדר, "ובקשותי נפלו על אוזניים ערלות". לדבריה, ביקשה לרדת מהספינה, ונענתה בסירוב מוחלט. לטענתה, כששבה לביתה עברה טיפולים רפואיים. "ישנם עדים רבים שהיו המומים מהמתרחש בספינה ומהתנהגות האחראיים על הנופש".
זלצר הוסיפה שביקשה מחברת איסתא, ממנה נרכשה חבילת הנופש, להשיב את כספה אולם נתקלה בסירוב. "ניסיונותי לקבל את כספי בחזרה לא צלחו. לא רק שלא נחתי בחופשה אלא שעקב התנהגות הנתבעת בריאותי ניזוקה".
בכתב ההגנה טענה חברת מנו ספנות שרוב הנוסעים אינם מתלוננים. "ברוב המקרים לא מועלות תלונות על רעש מיוחד שעולה מהחדר, נשוא כתב התביעה. 'רויאל איריס' היא ספינה מנועית גדולה ולא סירת מפרש, ובכל זאת רעשי המנוע אינם מטרידים את הנוסעים".
החברה הוסיפה שזלצר היתה רשאית לעזוב את הספינה ולטוס על חשבונה ארצה אם לא היתה מרוצה. לטענת החברה, זלצר לא הועברה לחדר אחר משום שכל החדרים בספינה היו תפוסים.
החברה הדגישה שטענותיה של זלצר נטענו בעלמא ואינן מסתמכות על חוות דעת רפואיות. "אין הוכחה לנזק גופני שנגרם ואין בסיס לטענה". לדברי החברה, זלצר מימשה את חבילת הנופש ושוכנה בחדר מרווח עם חלון גדול. "לתובעת עמדו כל השירותים שמעניקה החברה, ארבע ארוחות ביום, בריכה עגינה בכל היעדים ועוד. "התובעת אינה ראשית לטעון בתום ההפלגה שלא נהנתה ולדרוש את עלות ההפלגה ללא תימוכין לכך".
החברה הוסיפה שלא הוכח שהפרה התחייבות או שנגרם לזלצר נזק עקב מעשה או מחדל. "מנו סיפקה לתובעת שייט תענוגות מלא ואיכותי ולא גרעה מהשירותים הניתנים על האונייה". בית המשפט ידון בתביעה בחודש נובמבר.
מנו ספנות לא התייחסה בכתב ההגנה האם יידעה מראש את זלצר, שחדרה מצוי בקרבת חדר מנועים וההשלכות שיש לכך. מנו הודתה ב"חצי פה" שתלונות דומות הגיעו לאוזניה והן אינן זרות לה.
התובעת אינה יכולה לטעון לנזק גופני מבלי שהוכח בחוות דעת רפואית של מומחה. פיצוי בגין עוגמת נפש יינתן בהתאם לשיקול דעתו של בית המשפט. בדרך כלל הוא מסתכם בשיעור נמוך ובוודאי שלא בגובה תקרת הגג (17,800 שקל).

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
תביעה נגד אגד: מודיעין אגד טעה, האוטובוס לאילת יצא מוקדם יותר, ושתי נוסעות התבשלו שעות בשמש    אגד: שילמנו 600 שקל למונית והצענו 400 שקל פיצוי בגין עוגמת נפש
עומר שיקלר
הפתרון האינטגרטיבי, יוצע לכל מנויי שירות האימיילים של וואלה! ללא תשלום
גלית יצחק
רועי קופרמן מונה לתפקיד    קופרמן: צוות 3 שמה לעצמה למטרה להעניק ללקוחותיה שירות מתקדם חכם ויעיל תוך שימת דגש על מתן פתרונות מיגון לפי צורכי הלקוח
הדר פרבר
ר"מ מלזיה אמר כי "לא ניתן יותר לסבול את המתקפה של ישראל בלבנון"    המשבר במזרח התיכון צפוי לעלות על סדר יומה של פסגת מדינות אסיה השבוע
טל בן יוסף
חברת וולוו הציגה את ה- C30 החדשה, מכונית קומפקטית שנועדה לכבוש את לב הצעירים. אצלנו, בתחילת שנת 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il