X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוספות מזון המכילות תמצית מיץ ענבים אדום מפעילות חומרים נוגדי חמצון ונוגדי דלקת, הן בקרב אנשים בריאים והן בקרב חולים עשויות לשמש למניעה של מחלות לב וכלי דם
▪  ▪  ▪

מיץ ענבים אדום משפר את רמות הכולסטרול ואת הסמנים הדלקתיים הקשורים למחלות לב, מדווחים חוקרים מספרד.
המיץ המרוכז פעל הן בקרב אנשים בריאים, והן בקרב חולים שעברו המודיאליזה (סילוק רעלים מן הדם באמצעות כליה מלאכותית) - האחרונים נמצאים בסיכון גבוה לסיבוכים קרדיווסקולריים (של הלב וכלי הדם).
מחקר קודם שנעשה במיץ הענבים הראה כי המיץ העשיר בפוליפנולים עשוי להפחית את חמצון הכוסטרול הרע - LDL.
ממצאים אלו הביאו לחברות כמו "Gerber Foods", מפיצים של מיץ הענבים הסגול של חברת "Welch" בבריטניה, להכריז בסוף שנת 2005 כי המיץ אושר על-ידי 'הקרן לבריאות הלב בבריטניה ונושא את לוגו הקרן על האריזה.
כעת, מחקר חדש מספרד מאשר ואף מוסיף ליתרונות קרדיווסקולריים אלו, לאחר שהחוקרים דיווחו על תוצאות חיוביות של הוספת מיץ ענבים אדום הן לאנשים בריאים והן, כאמור, לחולי המודיאליזה.
מועיל הן לבריאים והן לחולים
בפעם הראשונה הראו החוקרים כי הוספת מיץ ענבים אדום שיפרה את פרופיל הליפופרוטאין בכך שהורידה את ריכוז ה- LDL בפלסמה והעלתה את ה- HDL (הכולסטרול הטוב) וכן הורידה בצורה משמעותית את ריכוז ה- LDL המחומצן בפלסמה ו- MCP-1 - סמן ביולוגי לדלקתיות.
המדענים גייסו 15 מתנדבים בריאים ו- 22 מתנדבים שקיבלו המודיאליזה. המשתתפים התבקשו לשתו 100 מ"ל של מיץ ענבים אדום מרוכז בכל יום למשך שבועיים, ודגימות דם נלקחו כדי לעקוב אחר רמות הליפידים בדם (שומנים) וסמני הדלקת הנקראים NCP-1.
שלוש שעות לאחר שתיית מיץ הענבים, נראתה עלייה של 25% בריכוז הקוורצטין בפלסמה, מה שהצביע כי הפוליפנולים נספגים במהירות.
החוקרים גילו כי לאחר שבועיים של הוספת המיץ, הן אצל המשתתפים הבריאים והן אצל חולי ההמודיאליזה נראתה ירידה ברמות הכולסטרול LDL, רמות ה- LDL המחומצן, וסה"כ רמות הכולסטרול. רמות הכולסטרול HDL עלו אצל כל משתתפי המחקר.
שיעור סה"כ הכולסטרול לעומת הכולסטרול HDL, שהוא גורם הסיכון הספציפי ביותר למחלות קרדיווסקולריות, ירד אצל המשתתפים הבריאים לאחר שבוע ולאחר 14 יום, בהשוואה לנקודת ההתחלה (ירידה של 0.8 ו-0.6 בהתאמה). ירידה משמעותית אף יותר נראתה אצל חולי ההמודיאליזה - 0.58 לאחר שבוע ו- 1.14 לאחר 14 יום.
בניסוי נפרד, בו לקחו חלק רק חולי ההמודיאליזה, חקרו המדענים את השפעות מיץ הענבים האדום על סמני הדלקתיות על-ידי הוספתו לתזונה למשך שלושה שבועות, באותו מינון של מיץ בו השתמשו בניסויים האחרים.
הם גילו כי רמות ה- MCP-1 בפלסמה, כאמור סמן לדלקתיות הקשור למחלות קרדיווסקולריות, הופחתו ב- 56% בסוף תקופת המחקרות.
מנגנון לא ברור
המנגנון העומד מאחורי היתרונות שנראו עדיין אינו ידוע, ציינו החוקרים. עם זאת, העובדה שלא היו שינויים משמעתיים ברמות החומרים נוגדי החמצון ויטמין E, ליקופין, ביתא-קרוטן וויטמין C מראה כי מיץ הענבים לא פועל על-ידי כך שהוא מוותר על חומרים אחרים נוגדי חמצון.
לכן, חומרים אחרים נוגדי חמצון, כפי הנראה פוליפנולים, הם האחראים על ההשפעות שנראו לאחר צריכת מיץ הענבים על היכולת של חומרים נוגדי חמצון.
התוצאות תומכות במחקרים אחרים שמצאו קשר בין צריכת יין אדום, תה ירוק עשיר בפוליפנולים או תמצית קליפת עץ אורן לשיפור גורמי הסיכון למחלות קרדיווסקורליות.
תוספות מזון המכילות תמצית מיץ ענבים אדום מפעילות חומרים נוגדי חמצון ונוגדי דלקת הן בקרב אנשים בריאים והן בקרב חולים. לכן, הדגישו החוקרים, יש לשקול השפעות אלו כבעלות יתרונות למניעה של מחלות קרדיווסקולריות.

המחקר פורסם בעיתון האמריקני לתזונה רפואית.
החוקרים - מבית החולים 'Ramon and Cajal' שבמדריד.
תאריך:  26/07/2006   |   עודכן:  26/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשים רבות אינן מדווחות על מקרים של סרטן שד המופיעים בצד המשפחתי של האב    אינן מודעות לכך שההסטוריה המשפחתית של האב רלוונטית גם היא
יפעת גדות
דוד בן-גוריון: "אין איש יחיד קובע גורל מדינה ועם, אין אדם שאי אפשר בלעדיו"
יפעת גדות
פעילות קלה עד מתונה מומלצת ועדיפה על מנוחה ממושכת במיטה
עידן יוסף
מזכ"ל החיזבאללה מאיים לירות רקטות ארוכות טווח אל מעבר לעיר חיפה    בנאום ברשת "אל מנאר" אמר כי קיימת מזימה אמריקנית-ישראלית ל"מזרח תיכון חדש"
רונן ליבוביץ
גירעון של 3.5 מיליון ש"ח גרם להוצאת 48 עובדי המתנ"ס היחיד באופקים לחופשה ללא תשלום וכך למעשה נסגר המתנ"ס    ועדת החינוך של הכנסת דנה בנושא    ח"כ מלכיאור: "אדאג לפתיחה מחודשת של המתנ"ס היחיד באופקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il