X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבדיקה החדשה תוכל לסייע לאנשים בסיכון נמוך להמנע מטיפול בחומרים מונעי קרישה, שעלולים לגרום לתופעות לוואי רציניות, ולוודא כי חולים בסיכון גבוה הזקוקים לטיפול אכן יקבלו אותו
▪  ▪  ▪

בדיקה חדשה תוכל לסייע לזהות מי מהאנשים שסבלו בעבר מקרישי דם בווריד נמצאים בסיכון להישנות המצב. הגילוי יוכל לסייע לאנשים בסיכון נמוך להמנע מטיפול בחומרים מונעי קרישה, שעלולים לגרום לתופעות לוואי רציניות, ועם זאת לוודא כי חולים בסיכון גבוה הזקוקים לטיפול, אכן יקבלו אותו.
טיפול בחומרים נוגדי קרישה לחולים עם תסחיף פקיקי של הוורידים - הווצרות קרישי דם, בדרך כלל בוורידים העמוקים של הרגליים או הריאות - מורכב ממדלל דם הפרין ואחריהם נוגדי ויטמין K חריפים למשך 3-6 חודשים לפחות.
אך גם עם טיפול זה, שליש מהחולים יסבלו מהשנות קריש בתוך חמש עד שמונה שנים, וכ- 5% מאלו יהיו קטלניים.
במחקר הנוכחי, המדענים קבעו כי על-ידי מדידת ייצור התרומבין - פרוטאין בדם הגורם לקרישה - ניתן לסווג את החולים ב"סיכון גבוה" ו"סיכון נמוך" להישנות תסחיף פקיקי של הוורידים.
הם עקבו אחר 914 חולים שסבלו מתסחיף פקיקי ראשוני של הוורידים - קרישי דם בוורידים - במשך 47 חודשים בממוצע לאחר שהפסיקו את הטיפול בנוגדי ויטמין K. מאה מהם סבלו מקרישי דם פעם נוספת.

ספקות לגבי המחקר

מומחים שהגיבו למחקר אמרו כי המחקר אומנם מסקרן אך העלו ספקות לגבי השיטות שבהן השתמשו החוקרים. לדבריהם, קבוצת החוקרים מוינה העלתה את אחת השאלות החשובות ביותר המתייחסות לטיפול בתסחיף פקיקי של הוורידים ותסחיף של הריאות לטווח הארוך והיא האם בדיקת דם פשוטה יכולה לנבא הישנות לאחר הפסקת נוגדי קרישה. התשובה אמורה להיות 'כן'.
עם זאת, הבעיה היחידה היא כי בדיקת הדם לא בוצעה אלא 13 חודשים לאחר הפסקת הטיפול בחומרים נוגדי קרישה ולא בוצעה בזמן קבלת ההחלטה לגבי המשך הטיפול. למרות זאת, הממצאים חשובים ומעוררי עניין.
מומחים נוספים ציינו כי קיימות כיום בדיקות המנבאות הישנות תסחיף פקיקי בוורידים. לטענתם הממצאים אינם חדשים. קיימת בדיקה אחת שהראתה כי היא מסוגלת לנבא הישנות - בדיקת ה-D-dimer (תרכובת כימית). רמות גבוהות של התרכובת לאחר הפסקת הטיפול בחומרים נוגדי קרישה יכולות לנבא את הישנותם של קרישי הדם.
בדיקת ה- D-dimer זמינה ונמצאת בשימוש כיום על-ידי רופאים רבים כאינדקס לסיכון להישנות תסחיף פקיקי בוורידים.

שיטה פשוטה וזמינה

החוקרים גילו כי בקרב שני שליש מהחולים נראה ייצור נמוך של תרומבין (חומר חלבוני המסייע בקרישת דם) ו-60% ירידה בסיכון לפתח קרישי דם נוספים, בהשוואה לשליש מהחולים עם ייצור גבוה של תרמבין.
בעזרת שיטה מעבדתית פשוטה וזמינה, שפותחה בכדי למדוד את ייצור התרומבין, הצליחו החוקרים לזהות חולים אצלם הסיכון לטווח הארוך להישנות תסחיף פקיקי של הוורידים כמעט ואינו משמעותי.
החוקרים הגיעו למסקנה כי בהתחשב בשיעור השכיחות של דימום חמור או קטלני הקשור לטיפול בחומרים מונעי קרישה, ושיעור המקרים הקטלניים של הישנות תסחיף פקיקי בוורידים, חולים עם ייצור שיא נמוך של תרומבין כמעט בוודאות לא יהנו מטיפול לא מוגדר של חומרים נוגדי קרישה. כתוצאה מכך, בדיקה מקיפה של טרומבופיליה (קרישיות יתר) אינה נחוצה בקבוצה רחבה זו של חולים בסיכון נמוך.

המחקר פורסם בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.
החוקרים - מהאוניברסיטה הרפואית בוינה, אוסטריה.
תאריך:  26/07/2006   |   עודכן:  26/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
חיל האוויר תקף ארבע חוליות מחבלים במהלך כניסת כוחות קרקעיים לתוך שטח שכונת סג'עיה בעזה    הפלשתינים מדווחים כי 7 חמושים ושני אזרחים נהרגו
הדר פרבר
את הסקר ערך המוסד הבריטי לעניינים בינלאומיים והוא מראה כי רוב גדול של מצביעים חושבים כי בלייר הפך את היחסים המיוחדים עם ארה"ב - למיוחדים מדי
יפעת גדות
ארגון המזון והתרופות האמריקני אישר מרכיב חדש במסנן קרינה המגן על העור מפני קרניים אולטרה סגוליות קצרות מסוג A ופעילותו אינה נפגעת בקלות כמו מוצרים אחרים
הדר פרבר
אמר כי הערבים הציעו שלום אבל יש גבול לסבלנות וכי היהירות של ישראל עלולה להוביל למלחמה
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון "אל-חיאת" מוסר הבוקר, כי בשיחות עם הצמרת הלבנונית הביעה מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, תמיכה בנסיגה ישראלית מחוות שבעא, במסגרת הסכם על הפסקת אש ופרוז דרום לבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il