X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יורם שניר: כל תושב או אזרח ישראלי שנפגע בפעולת איבה בישראל ואף מחוצה לה זכאי לקבל פיצוי המוסד לביטוח לאומי מעניק תגמול מיוחד לנפגעים שאינם יכולים להשתכר לפרנסתם עקב קבלת טיפול רפואי
▪  ▪  ▪

רבים מתושבי הדרום נפצעו לאחרונה מהקסאמים ומאות מתושבי צפון הארץ נפצעו מאז תחילת הלחימה כתוצאה ממטחי הקטיושות. רבים מהם פנו לחברות הביטוח השונות והופתעו לגלות, כי אין להם כיסוי ביטוחי.
נפגעי הקטיושות אינם יודעים מהן הזכויות המגיעות להם ולכן יורם שניר, מ"אתגרים פנסיונים", מבהיר אילו פיצויים יינתנו לקורבנות ולמי צריך לפנות על-מנת לקבלם.
לדברי שניר, "נפגעי הקטיושות נקראים בלשון החוק נפגעי פעולות איבה. אך לא כל מי שרואה את עצמו נפגע, אכן יוגדר ככזה על-ידי החוק ולהיפך. לכן יש צורך להגדיר קודם כל מהי פעולת איבה, ומי נחשב נפגע פעולות איבה".
מהי פעולת איבה?
פעולת איבה הינה פעולה עוינת של כוחות אויב, בין אם הם צבאיים ובין אם לא, ואשר משתייכים לארגון העוין את ישראל. במקרה של נפגעי הקטיושות והקסאמים, אין ספק כי מדובר בארגונים עוינים. אך במקרים מורכבים יותר, כמו פציעה עקב פאניקה שנגרמה מאזעקת שווא, או הפלת ולד כתוצאה מהלם, החוק איננו מתייחס ישירות ולכן אנו צפויים כנראה לשלל תביעות תקדימיות שיידונו בבתי המשפט בעתיד הקרוב.
מי זכאי לקבל פיצוי?
כל תושב או אזרח ישראלי שנפגע בפעולת איבה בישראל ואף מחוצה לה זכאי לקבל פיצוי. אגב, גם פגיעות הלם מזכות בפיצוי נפגעי פעולות איבה.
האם חברות הביטוח מתחמקות (שוב) מאחריות?
לדברי שניר, "במקרה הנוכחי חברות הביטוח והפנסיה אינן מתחמקות מפיצוי, והן פועלות כחוק. כל מי שחותם על פוליסת ביטוח ופנסיה יכול היה לגלות בקלות כי פוליסות אלה אינן מכסות מפני פעולות איבה. במקרה זה אין אותיות קטנות - וה'החרגות' בלשון הביטוח - מודגשות בכתב עבה". המדינה היא שלקחה על עצמה את האחריות לגורלם של הנפגעים מפעולות איבה והיא אשר מפצה אותם דרך מוסדות הביטוח הלאומי.
מהן הפגיעות ומהו התגמול?
המוסד לביטוח לאומי מעניק תגמול מיוחד לנפגעים שאינם יכולים להשתכר לפרנסתם עקב קבלת טיפול רפואי - קצר כארוך. נכה פעולת איבה אשר נקבעה לו דרגת נכות של 20% ומעלה יקבל תגמול בהתאם לדרגת הנכות. נכה בשיעור של 10%-19% יקבל מענק חד פעמי.
הגדרות הנכות נקבעות על-ידי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי וניתן לערער עליהן בוועדות הערר של הביטוח הלאומי, ולאחר-מכן בבית משפט.
יש לציין, כי רק אם הנפגע ביטח את עצמו נגד אובדן כושר עבודה, הוא יהיה זכאי לפיצויים מקבילים מחברת הביטוח - אך כלל הפיצויים מחברת הביטוח ומהביטוח הלאומי לא יעלו ברוב המקרים על 75% משכר המבוטח.
במקרה של אובדן חיי אדם
במקרה זה ישולם 'תגמול תלויים' חודשי לאלמנות ולהורים שכולים. המוסד לביטוח לאומי מעניק גם תגמולים לזכאים כגון: אשפוז, ריפוי, רכישת מכשירים רפואיים, הלוואות ומענקים לדיור, סיוע ברכישת רכב ועוד.
פרישה מוקדמת
המצב הביטחוני גורם לרבים להיעדר לתקופה ארוכה מהעבודה וחלקם אף ייאלצו בסופו של דבר לצאת לפרישה מוקדמת. הביטוח הלאומי יעניק לפורש קצבה חודשית רק אם דרגת הנכות שלו תעלה על 35%.
כיצד מגישים תביעה?
תביעה לפיצויים יש להגיש תוך 12 חודשים מיום הפגיעה. את הטפסים הרלוונטיים ניתן להוריד מאתר האינטרנט של ביטוח לאומי. את הטפסים יש להגיש לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריכם וניתן גם לשולחם בדואר.
סיוע חינם לנפגעים
    תושבי הצפון אשר נפגעו בפעולות האחרונות יוכלו לקבל סיוע במילוי הטפסים על-ידי מומחי אתגרים פנסיוניים במספר: 6070
  • . הסיוע יינתן ללא תשלום.

תאריך:  27/07/2006   |   עודכן:  27/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
משתלת הקיבוץ גידלה דלעת ענק במשקל 70 קילו ובהיקף 2.10 מטר    הדלעת הפכה למוקד עלייה לרגל של חברי הקיבוץ שבאים לצפות בפלא
עומר שיקלר
צה"ל תוקף מהאוויר בעומק לבנון ופגע בבניינים, כלי רכב, גשרים ומשאיות עמוסות בציוד    לפחות שלושה בני אדם נהרגו    אוסטרליה מוציאה את משקיפי האו"ם שלה מלבנון
אסף גדות
החברות Yahoo ו- Symantec הודיעו על חתימת עסקה חדשה, אשר במסגרתה תציע האחרונה שירותי אבטחה מסובסדים ללקוחותיה של Yahoo
עומר שיקלר
בקלטת של אל-קאעידה: העולם הוא שדה קרב המונח לפנינו המלחמה לא תסתיים בהפסקת אש אלא בניצחון לג'יהאד    כל מי שלקח חלק בפשע ישלם את המחיר
אסף גדות
הכנסותיה ומניותיה של חברת הקניות המקוונות אמאזון נפלו באופן דרסטי ברבע הנוכחי של השנה, בעקבות השקעות כספים גדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il