X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליטות המדינה הודיעה לבית משפט השלום כי התיק נגד בן רפאל שהואשם בגניבת ביציות ייסגר בתמורה יודה הפרופסור בעבירות משמעת, תוגש נגדו קובלנה משמעתית מוחמרת ורשיונו לעסוק ברפואה יותלה למשך שנתיים וחצי
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה הודיעה (ד', 26.7.06) לבית משפט השלום בת"א, בו מתנהל תיק בעניינו של פרופ' ציון בן-רפאל ב"פרשת הביציות" כי הצדדים הגיעו להסכמה לפיה תוגש בימים הקרובים קובלנה מוחמרת נגד פרופ' בן-רפאל לשר הבריאות. במסגרת הסדר הטיעון יודה בן רפאל בעבירות משמעת של התנהגות שאינה הולמת רופא ובהפרה של הוראות חוק זכויות החולה ויוטל עליו העונש המוסכם של שלילת הרשיון, כאשר העונש ייקבע באופן סופי על-ידי ועדת המשמעת במשרד הבריאות שאמורה לדון בקובלנה החדשה שתוגש נגד בן רפאל.
ראשיתה של הפרשה באמצע שנת 2000, כאשר נשים שעברו טיפולי פוריות ושאיבת ביציות על-ידי גינקולוגים בכירים בבתי החולים הפרטיים אסותא בתל אביב והמדיקל סנטר בהרצליה, אושפזו במצב קשה שסיכן את חייהן. על-פי החשד שעלה אז, אותם גינקולוגים שאבו מהנשים מספר ביציות גדול מזה שהוסכם עליו לפני השאיבה, ומכרו אותן ללא ידיעת המטופלות.
בחודש מרס 2001, הוחלט בפרקליטות מחוז תל אביב להגיש כתבי אישום נגד שני החשודים המרכזיים, פרופ' ציון בן-רפאל וד"ר יעקב אשכנזי וכן נגד מנהל היחידה להפריה חוץ-גופית במדיקל סנטר בהרצליה, ד"ר אבי קוגוסובסקי, בשורה של עבירות חמורות ובהן: קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, גניבה ביד מורשה, זיוף, קשירת קשר לרישום כוזב ועוד.
צוות מיוחד שהוקם בפרקליטות קבע מאוחר יותר, כי יש לסגור את התיק נגד בן-רפאל, אלא שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז קיבל את הערר שהגישו המטופלות וקבע כי הפרופסור יואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שידולי מרמה ושיבוש מהלכי משפט.
"באמצעות שידולי המרמה המתוארים לעיל, שכנע הנאשם במרמה ושלא כדין את ד.צ להסכים לתרום ביציות ולחתום על טופס הסכמה לתרומת ביציות. לו ידעה ד.צ. שבכוונת הנאשם ליטול ממנה ביציות בשיעור ובכמות גבוהים מהמצג אותו הציג בפניה כמתואר לעיל, ולתתן למספר רב של נשים בארץ, לא היתה נותנת את הסכמתה לתרומת ביציות", נכתב בכתב האישום שהוגש נגד בן-רפאל.
לאחרונה פנו באי כוחו של פרופ' בן-רפאל וביקשו להעביר את ההתדיינות למישור המשמעתי בהתאם להתניות שקבע מלכתחילה היועץ המשפטי לממשלה בעבר.
בהודעת משרד המשפטים נאמר, כי "בנסיבות העניין סבורים היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כי בהסכמה המתוארת יש כדי ליתן מענה הולם לסיום פרשה זו. עובדות הקובלנה ועונש התליית הרישיון מבטאים את חומרת מעשיו של פרופ' בן-רפאל ואת הפגיעה במתלוננות". עוד נמסר כי אחד השיקולים להסכמה לביטול כתב האישום היה הודאתו הראשונה של בן רפאל במעשים המיוחסים לו.
הקובלנה המוחמרת שתוגש נגד בן-רפאל כוללת שש פרשיות בהן מיוחסות לו, בין היתר, עבירות של מתן טיפול רפואי ללא הסכמה מדעת על-פי חוק זכויות החולה, והתנהגות שאינה הולמת רופא מורשה על-פי פקודת הרופאים. עם זאת, עורכי דינו של בן-רפאל, ד"ר יעקב וינרוט ופרופ' דוד ליבאי, טוענים כי לבן-רפאל לא מיוחס כל פגם בטיפול הרפואי שהעניק למטופלות.
בעקבות חתימת ההסדר, הודיע בן-רפאל לבג"צ על משיכת עתירתו כנגד אופן הגשת כתב האישום נגדו בידי הפרקליטות, תיק שכבר נסגר מוקדם יותר בחתימת ידן של לא פחות מחמש פרקליטות בכירות.

תאריך:  27/07/2006   |   עודכן:  27/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך החליטה הנהלת רשת "פתאל" בעקבות המצוקה המתגברת של תושבי הצפון    המלון - "גולדן טוליפ" בבאר שבע יארח מעל 600 משפחות
יואב יצחק
הנזק לסקטור הציבורי מגיע לכ- 10 מיליארד ש"ח לפחות    אולמרט והירשזון החליטו לדחות את אישור התקציב בשל הצורך לבצע שינויים מהותיים
שלומי דיאז
נדקרה בביתה בשכונת "הרכבת"    ילדיה היו ככל הנראה עדים לרצח    נבדקים מספר כיווני חקירה
מירב לוי
נפילת הקטיושה בנצרת ותגובות אנטי-ערביות שנשמעו נגד תושבי נצרת גרמו לצוות הסמינר לקיים את המשכו תחת מסר של דו קיום    המקום החדש שנבחר - אבו גוש
יפעת גדות
תרופות הנושאות שם מותג יקרות יותר מאחר והיצרנים חייבים לשלם מיסים כבדים לצורך הפיתוח ורישום הפטנט לתרופות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il