X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז נפגש לשיחת עידכון עם ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו המטרה העיקרית: המהלכים שיש לנקוט כדי להתקדם בחקירות
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה את שר המשפטים, חיים רמון, להימנע מהשתתפות בוועדה לבחירת שופטים ובטיפול בחנינות, וכן בעניינים רגישים נוספים המצויים במסגרת תפקידו, וזאת עד השלמת החקירה וקבלת ההחלטות בעניין החקירה הפלילית בעניינו. המדובר בהתפתחות חשובה, שכן היועמ"ש החליט כך לאחר שקיבל עידכונים מחוקריו של רמון. מזוז קיים שיחה עם רמון והבהיר לו את המצב החדש שנוצר.
בהודעה רשמית שהוצאה מטעמו של מזוז נאמר, כי "היועמ"ש שוחח הערב עם שר המשפטים והבהיר לו כי יהיה עליו להימנע - בשלב זה ועד להשלמת החקירה וקבלת החלטה - מלטפל בנושאים שאין זה מן הראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק. בתחילת השבוע הבא יקיים היועץ פגישה עם השר להבהרת פרטי המגבלות האמורות. מעבר לכך, במהלך תקופת ביניים זו ינחה היועץ את השר באופן פרטני באשר לטיפול בעניינים ספציפיים ככל שיהיה בכך צורך".
מזוז, וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו, נפגשו (יום ה') ודנו בשתי החקירות הרגישות: זו של נשיא המדינה משה קצב וזו של שר המשפטים, חיים רמון. בפגישה נטל חלק פרקליט המדינה, ערן שנדר. בסופה של הפגישה קיבלה המשטרה ממזוז היתר לביצוע פעולות נוספות, כדי להתקדם ולהשלים את החקירה. נודע, כי מזוז קיבל מדנינו עידכון לפיו בחקירת המשטרה אכן התבסס חשד כבד נגד רמון, לפיו ביצע מעשה מגונה באותה עובדת משרד ממשלתי. רק לאחר השלמת החקירה יכריע מזוז האם יש בכך די כדי לבסס כתב אישום נגד רמון. על-בסיס מידע זה קיבל מזוז את ההחלטה שלעיל.
בהודעה שמסר משרד המשפטים נאמר, כי השלושה דנו בחקירות ובעדויות שנמסרו עד כה, וכי ראש אגף החקירות מעדכן את השניים בצעדים שננקטו מתוך מטרה לבדוק את הצעדים הבאים בתיקי החקירה.
בפרשת נשיא המדינה התלונן הנשיא, במכתב למזוז, ולא במשטרה, כי עובדת לשעבר ניסתה לסחוט אותו ודרשה ממנו לסדר לה עבודה במשרד ממשלתי. שאם לא כן, היא תתלונן נגדו על הטרדה מינית ותספר כי הוא נכנע ללחץ של מקורבים כשבא לדון בתיקי חנינה.
העובדת, בת 30 מירושלים, שעבדה בבית הנשיא, נחקרה ביום ד' במשרדי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלוד, שמפקדה, תנ"צ יואב סילוגביץ, עומד בראש צוות החקירה החוקר את פרשת הנשיא.
העובדת הגיעה בצהריים ונחקרה במשך 14 שעות. היא מסרה גירסתה לאירועים, הכחישה כי איימה או ניסתה לסחוט את הנשיא, ומסרה פרטים המעלים חשד, לטענתה, כי נפלה קורבן להטרדה מינית.
בסיום החקירה שוחררה לדרכה. יתכן ותזומן לעדות נוספת. כמו-כן, בימים הקרובים, יתכן בתחילת השבוע הבא, יגיעו חברי צוות החקירה המשטרתי לבית הנשיא ויגבו את עדותו בפרשה. לאחר מכן תערך פגישת "יישור קו" נוספת, בה יוחלט האם החקירה תתמקד בחשדות נגד הנשיא.
בפרשת רמון, שר המשפטים רמון נחקר ביום ד' על-ידי המשטרה. הוא התייצב במשרדי היחידה לחקירות הונאה בבת ים והשיב לשאלות במשך כשבע שעות. רמון הכחיש כי ביצע מעשה מגונה במתלוננת, צעירה שעבדה במשרד ממשלתי. על השר נאסר למסור פרטים מתוכן החקירה. מקורביו ציינו בשמו כי השר הכחיש, השיב לשאלות החוקרים ושיתף פעולה.
על-פי גורם משטרתי מדובר בעדות מול עדות. המשטרה זימנה למתן עדות, לפני מספר ימים, עובדת בכירה בלשכת ראש הממשלה, ששמעה על הפרשה ואת טענות המתלוננת. עם זאת, נראה כי בשלב הזה החקירה תימשך זמן רב, למרות שהמשטרה תזמן מספר עובדות למתן עדות בתקווה שעדותן יסייעו בחקירה. גם במקרה זה, יתכן ובשבוע הבא יחליטו במשטרה על המשך הצעדים, כולל עדות נוספת שתילקח מהשר רמון.

תאריך:  27/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת משנה חדשה של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תבחן את ענייני הטיפול בעורף    ח"כ אילון שיעמוד בראש הוועדה אמר ל- Nfc כי "אנו במצב שמדינת ישראל לא עמדה בו אף פעם ואין ספק שחקיקה המתייחסת לשעת חרום מחייבת בחינה או שינוי"
יפעת גדות
מסכמת שבוע שלישי לפגיעה ברשתות החשמל בשל הלחימה בצפון
הילה רפופורט
בתגובה לדברי שר המשפטים רמון, אמר שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר סטינמייר, כי ועדית רומא לא נתנה אור ירוק לישראל להמשיך בהתקפות בלבנון    שר החוץ האיטלקי מאסיו ד'אלמה יצא בימים הקרובים לשליחות דיפלומטית במזה"ת, שתכלול ביקור בירושלים ביום א'    ד'אלמה קרא לפריסת כוח רב לאומי בלבנון והתחייב לשלוח חיילים איטלקיים לכוח
רחלי אלפרוביץ-רוטנברג
בית המשפט המחוזי לנוער בנצרת הרשיע 3 קטינים אשר קשרו קשר לפעול נגד חיילי צה"ל גבול ישראל-סוריה ואף תכננו וניסו לפגוע בחייהם של החיילים, וגזר על שלושתם עונש של 9 שנות מאסר בפועל ועוד 36 חודשי מאסר על תנאי    בפסק דינו התעלם בית המשפט מהמלצת שירות המבחן לנוער שלא להרשיע את הנאשמים בכל העבירות ולא לגזור עליהם עונש מאסר בפועל
גלית יצחק
אסף גבעתי מונה לתפקיד    במסגרת תפקידו יצטרף להנהלת החברה ויופקד על מערך התפעול של החברה
רשימות נוספות
השר רמון התייצב לחקירה  /  שלומי דיאז
חקירה נגד רמון בחשד למעשה מגונה  /  שלומי דיאז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il