X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי הזרוע הצבאית טוענים שגורלו של החייל השבוי גלעד שליט נתון אך ורק בידם ואף גורם אחר אינו מוסמך לדון בשיחרורו אתמול הצהירו גורמי חמאס וכן יו"ר הרשות כי קיים מהלך ממשי לשיחרור החייל ולהכרזת הפסקת אש
▪  ▪  ▪

גורמים בממשלת החמאס הצהירו (יום ה', 27.07.06) כי הארגון יוזם דיונים על מתווה להפסקת אש, אשר יכלול עיסקה לשחרור אסירים במסגרתה יוחזר לישראל החייל השבוי, רב"ט גלעד שליט. לעמות זאת, בזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מיהרו לדחות את ההצעה והודיעו, כי רק הם יקבעו את גורלו של החייל.
דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, הגדיר (ה', 27.7.06) את סוגיית החייל גלעד שליט, כ- "תיק סגור", כפי שכבר בעבר הכריז הארגון. הוא הדגיש, כי רק הגדודים אשר ביצעו את פעולת החטיפה מוסמכים לקבל החלטות לגבי גורלו של החייל, ו"לא שום פוליטיקאי פלשתיני אחר". כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען".
אבו עוביידה ציין, כי "הצהרותיו של הנשיא מחמוד עבאס [אבו מאזן] סביב שיחרורו של שליט הינן בגדר חיזוי, ואין שום אינפורמציה נוספת שניתן להעבירה לאויב".
דובר הגדודים הוסיף, כי "ישנם הרבה מאמצים לתיווך בעניין זה, אם כי אנו בטוחים כי הכיבוש הישראלי אינו מתכוון לטפל בתיק זה עד שהוא מבצע את כל התוכניות התוקפניות שלו. על כן, מבחינת ארגוני ההתנגדות, תיק החייל השבוי הינו סגור עד היום".
דבריו של אבו עובדייה נאמרו לאחר שיו"ר הרשות, אבו מאזן, הצהיר כי מועד שחרורו של החייל השבוי מתקרב וישנה התקדמות במו"מ לשחרורו. גם דובר סיעת חמאס בפרלמנט הפלשתיני, ד"ר סלאח אל-ברדוויל, הכריז אתמול כי נציגי החמאס, יחד עם גורמים נוספים, החלו לקיים פגישות מדיניות במטרה למצוא נוסחה לסיום העימות.
מתווה ההסכם המתגבש: הפסקת התקיפות הצבאיות מצד ישראל בשטח הרצועה והגדה, וזאת בתמורה לרגיעה ביטחונית ועיסקה כוללת לשחרור שבויים.
ביום 25.6.06 תקפו מחבלים חמושים משלושה ארגונים: גדודי עז א-דין אל-קסאם, ועדות ההתנגדות העממית, וארגון בשם "צבא האיסלאם". בפעולה נהרגו קצין וחייל צה"ל - סגן חנן ברק, בן 20 מערד וסמל-ראשון פבל סלוצקר בן 20 מדימונה. רב"ט גלעד שליט נחטף לרצועת עזה ומספר חיילים אחרים נפגעו בלחימה.

תאריך:  28/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
אבו מאזן יוצא לשיחות עם מובארק לקידום עסקת חבילה עם ישראל על הפסקת אש ושחרור אסירים בתמורה לחייל החטוף    גדודי אל-קסאם: לאבו מאזן אין סמכות לנהל מו"מ לשחרור החייל גלעד שליט
עומר שיקלר
דובר החמאס בפרלמנט הודיע כי במסגרת ההסכם תופסק הלחימה, יוכרז על הודנה וישוחררו אסירים על-ידי שני הצדדים    גלעד שליט ישוחרר בתמורה לאסירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il