X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ בדרישה למתן פיצוי ממשי לנפגעים כלכלית מהמערכה המלחמתית המתנהלת בימים אלה העותרים: להכיר בנזקים כנזק מלחמה
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ (ה', 27.6.06), בדרישה שיוצא צו על תנאי המורה לממשלה, לשרי האוצר והביטחון, לוועדת הכספים ולוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לנמק מדוע לא יפעילו את הסמכויות שמקנה להם החוק להביא לפיצוי ממשי של הנפגעים כלכלית מן המערכה המלחמתית המתנהלת בעיקר בצפון הארץ, הן על נזק ישיר והן על נזק עקיף.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ודפנה קירו-כהן, טוענת התנועה כי יש לפצות את תושבי הצפון באמצעות הכרה בנזקים הישירים והעקיפים כ"נזק מלחמה", או על-ידי הכרזה על מצב מלחמה והכרזה על האזורים המותקפים כאזורי ספר והתקנת כללים מתאימים לפיצוי בעד הנזק.
התנועה טוענת, כי נוכח הלחימה המתנהלת ונוכח הוראות הצבא מכוח ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, על המדינה לשאת באחריות לנזקים הקשים שנגרמו לתושבים וההגבלות שהוטלו על יכולתם של אנשים להתפרנס, "ולהביא בכך לשוויון בנשיאה בנטל, לחיזוק העורף ולמימוש ערכי סולידריות וערבות הדדית של כלל אזרחי המדינה".
כמו כן מבקשת התנועה, כי יוצא צו על תנאי בשאלה: מדוע לא ימנעו המשיבים מלהתקין תקנות לפיצוי עובדים ומעבידים, המפלות לרעה את תושבי אזורי העימות ומונעות פיצוי מעובדים, שנאלצו להימלט מבתיהם ושאינם יכולים עקב כך להתייצב בעבודתם. בנוסף נטען בעתירה, כי צווים או תקנות שאינן מבחינות בין סוגי עסקים שונים, בין השאר מבחינת מידת הקשר בין הוצאותיהם על משכורות לבין הפסדיהם בפועל, יוצרות פיצוי שרירותי, בלתי ענייני, בלתי הוגן ואף מעוות.
כן מתבקש בית המשפט להורות, בשל דחיפות העניין, עוצמת מצוקתם של תושבי אזורי העימות וחשיבות הסדרת מצבם הכלכלי, למען הבטחת עמידה איתנה של העורף הישראלי על קיום דיון דחוף בעתירה.

תאריך:  28/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אנשי הזרוע הצבאית טוענים שגורלו של החייל השבוי גלעד שליט נתון אך ורק בידם ואף גורם אחר אינו מוסמך לדון בשיחרורו    אתמול הצהירו גורמי חמאס וכן יו"ר הרשות כי קיים מהלך ממשי לשיחרור החייל ולהכרזת הפסקת אש
עומר שיקלר
צה"ל סיכל אמש פיגוע התאבדות נגד חיילי צה"ל אשר שהו בשכונה בפאתי העיר עזה    חיל האוויר פוצץ ארבעה מחסני אמל"ח    לפחות 100 חמושים נפגעו כ- 25 נהרגו
עומר שיקלר
צה"ל תקף במהלך הלילה והבוקר 130 יעדים שונים    הלבנונים מדווחים כי מתחילת הפעילות הישראלית בנבנון נהרגו 600 בני אדם
יואב יצחק
הרמטכ"ל ביקש להביא להכרעה מהירה ולקדם עצירת המלחמה כפי שאירע בתקופת ממשלת נתניהו    נדחתה הצעת בן-אליעזר להיכנס לשטח הלבנוני "עד האוולי"
יהונתן דחוח-הלוי
אבו מאזן יוצא לשיחות עם מובארק לקידום עסקת חבילה עם ישראל על הפסקת אש ושחרור אסירים בתמורה לחייל החטוף    גדודי אל-קסאם: לאבו מאזן אין סמכות לנהל מו"מ לשחרור החייל גלעד שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il