X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הקבינט אישר גיוס שלוש אוגדות מילואים וכבר הבוקר החל צה"ל בגיוס יותר מלף אנשי מילואים המשתייכים למפקדות וסגל האוגדות גיוס החיילים יחל בתחילת השבוע הבא רא"ל חלוץ: אין כאן גיוס אוטומטי
▪  ▪  ▪

צה"ל החל לגייס הבוקר (שישי, 28.7.06) למעלה מאלף אנשי מילואים אשר משתייכים לסגל הפיקוד של שלוש אוגדות המילואים אשר הקבינט המדיני-ביטחוני אישר לצה"ל לגייס.
אתמול אישר הקבינט לצה"ל גיוסם של עד 3 אוגדות מילואים. הבוקר, כאמור החלו גורמי צה"ל גייס את הסגל הפיקודי של האוגדות כדי שגיוס החיילים יחל כבר ביום א' או ב' הקרובים. בצה"ל מציינים כי בימים הראשונים יעברו החיילים אימונים שונים אשר יכללו מטווחים ושיעורי ריענון על נוהלי הלחימה ובהמשך חלקם יופנו ליהודה ושומרון כדי לשחרר כוחות סדירים שיועברו לגזרת הצפון והדרום.
כוחות אחרים שיגוייסו יועבר אף הם לגזרות הלחימה. בתידרוך ביטחוני אמש אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, כי הגיוס הראשוני יערך לצורך אימונים. עם זאת, לגורמי צבא ברור כי יעשה שימוש בכוחות על-פי ההתפתחויות של הימים הקרובים.
"אין כאן גיוס אוטומטי ואין כוונה לייצר איום על-אף אחד באופן קונקרטי. יש כאן צורך להיערך למקרה שנצטרך להפעיל את הכוח באופן אחר, ואנחנו ניערך לזה, כי זה מחובתו של הצבא, וזו חובתה של מדינה, לתת לצבא את האפשרות הזאת" - אמר אתמול הרמטכ"ל.
הוא הוסיף: "אני שמח שכך סוכמו הדברים. אני חושב שיש כאן בבחינת יצירת שכבת הגנה נוספת או פוטנציאל נוסף למיצוי כשנדרש. אמרו יותר מפעם אחת, אין לנו שום צורך, שום רצון ושום כוונה לפגוע בסוריה וגם לא באזרחי לבנון, מי שממיט את האסון על תושבי לבנון הם אנשיהם, השיעים, אנשי החיזבאללה שלקחו את הבעלות על חלק ניכר ממדינת לבנון".
בדבריו אלו התייחס הרמטכ"ל לאפשרות כי הסורים יבקשו לחמם את גיזרתם וליצור זירת לחימה נוספת. כבר בשבוע שעבר החל צה"ל בגיוס מספר גדודי מילואים כדי לשחרר כוחות סדירים ללחימה בצפון.

תאריך:  28/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מתי טוכפלד
שר הביטחון והרמטכ"ל במסיבת עיתונאים משותפת    חלוץ: "הפיתרון לא צבאי בלבד"    פרץ: אנחנו מתכוננים לכל אפשרות    מצהיר: ישראל לא תתקוף את סוריה
יואב יצחק, מתי טוכפלד
לאחר 3.5 שעות דיון החליט הקבינט המדיני-ביטחוני שלא להגביר את היקפי הפעולה בלבנון    נמנע מאישור רצועת ביטחון קבועה, אך התיר כניסה קרקעית מוגבלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il