X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטוס קרב הפציץ בניין בן 3 קומות שעל-פי החשד משמש כמפקדה של החיזבאללה הבניין קרס ויותר מ- 50 נהרגו, בהם כ- 20 ילדים צה"ל: הזהרנו את האזרחים מראש
▪  ▪  ▪




טרגדיה בלבנון: מטוס קרב של צה"ל הפציץ בטעות בניין בן שלוש קומות בעיירה כנא שבדרום לבנון, וגרם להרג של אזרחים. כתוצאה מההפצצה קרס הבניין. מדיווחי הלבנונים עולה, כי נפגעו כ- 70 איש. הצלב האדום מדווח רשמית, כי 57 נהרגו, ביניהם 34 ילדים.
נמסר, כי תושבי הבניין ישבו במקלט - בשל הפצצות צה"ל באזור - ומחמת קריסת כל הקומות מטה קרס גם המקלט וכל היושבים בו נפגעו. הלבנונים מדווחים, כי עשרות בני אדם עדיין לכודים במקלט וכוחות ההצלה פועלים לחלצם.
רשתות הטלוויזיה הערביות שידרו תמונות קשות מאוד מהאירוע, בהן נראות גופות של ילדים מוצאות מהריסות המבנה שהופצץ. פוליטיקאים ואנשי ממשל לבנונים הביעו זעם רב נגד ישראל ונגד ארה"ב, וחלקם אף נשמעו דברי הסתה נגד ישראל. זמן קצר לאחר מכן החלו הפגנות נגד ישראל וארה"ב, ברחבי ביירות. המון משולהב שמנה לפחות כמה מאות מפגינים, הקיף את שגרירות ארה"ב וביקש לפרוץ לבניין. כוחות הביטחון של לבנון הדפו את המפגינים.
במערכת הפוליטית בלבנון הגיבו בחריפות להרג. נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הלבנוני, שתיווך בימים האחרונים בין ממשלת לבנון לבין החיזבאללה, הכריז כי התנאים שהוצגו על-ידי החיזבאללה אינם בתוקף עוד. לדבריו, לא יהיו יותר דיבורים ולא שיחות להשגת הסכם, אלא לאחר שישראל תפסיק, באופן חד-צדדי, את ההפצצות ואת הירי לעבר לבנון. ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, אמר כי מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, אינה רצויה עכשיו בלבנון, ולא יתקיימו מגעים לסיום הסכסוך, אלא לאחר שישראל תפסיק את האש.
מצה"ל נמסר, כי מטוסי חיל האוויר תקפו מרחבי שיגור דרומית מזרחית לעיר צור - מרחבים מהם משוגרות רקטות לעבר נהריה, קריית שמונה ומערב הגליל. נמסר עוד, כי תושבי הישובים והכפרים באזור, לרבות תושבי כנא, הוזהרו מראש לעזוב את האזור ולהימנע משהייה במקום, בשל כוונת צה"ל להפציץ. "יש לזכור", מוסר דובר צה"ל, "כי כתוצאה מירי רקטות למדינת ישראל נהרגו עד כה 18 אזרחים ישראלים ונפצעו מאות. האחריות לכל פגיעה באזרחים לבנוניים במרחבים אלה מוטלת על ארגון הטרור - חיזבאללה העושה באזרחים שימוש כמגן אנושי ועל ממשלת לבנון שאינה מונעת זאת".
שר הביטחון, עמיר פרץ, הורה לצה"ל לבדוק מיידית את נסיבות האירוע בכפר כנא. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הביע את צערו על הרג אזרחים, אך שב והדגיש כי אנשי החיזבאללה מסתתרים בבניינים בהם מתגוררים אזרחים, ומשתמשים בהם, למעשה, כמגן חי. לתוצאה שאירעה, אמר אולמרט, אחראי ארגון החיזבאללה, שמנצל את הישוב כנא לשיגור קטיושות לעבר ישראל.

במבצע ענבי זעם: 100 הרוגים בכפר כנא

במהלך מבצע "ענבי זעם" בשנת 1996, אז עמד שמעון פרס בראשות הממשלה, נורה פגז של צה"ל לעבר מקורות ירי בכפר כנא. הפגז פגע במוצב של אונר"א, בו הסתתרו עשרות תושבים לבנונים שחיפשו מחסה.
כ- 100 לבנונים נהרגו מפגיעת הפגז והעולם הגיב בצורה עוצמתית מאוד. לחץ בינלאומי גדול מאוד הופעל על ישראל בעקבת האירוע, מה שהביא בסוף לסיום המבצע.
לאחר מבצע "ענבי זעם" חתמו שני הצדדים על מסמך הבנות לפיו יימנעו שני הצדדים מירי לעבר אזרחים.

חייל צה"ל נפצע באורח בינוני

החל משעות הלילה פועלים כוחות קרקעיים של צה"ל בדרום לבנון, במרחב הכפר א-טייבה, מערבית למטולה. חייל צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך הפעילות באזור הכפר אל-עדיסה מאש שנפתחה לעברו. מצה"ל נמסר, כי בימים האחרונים שימש הכפר כמרחב שיגור רקטות לעבר ישובים ישראלים. הפעילות נועדה לפגוע בתשתית הקדמית של החיזבאללה באזור ולחשוף מצבורים של אמצעי לחימה של הארגון.
במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש בין הכוחות לבין המחבלים, מהם נהרגו עד כה לפחות שלושה מחבלים ובנוסף, אותרו מצבורים גדולים מאוד של אמצעי לחימה ובהם משגר ו- 10 טילי RPG, תותח ללא רתע, 18 פגזים, כ- 14 טילי עורב, רובה קלעים, כ- 8 יחידות חבלה, מדי צה"ל וספר הדרכה של טילים נגד טנקים.
מוקדם יותר לפנות בוקר, נהרגו ארבעה אנשי חיזבאללה. טנק של צה"ל זיהה את ארבעת המחבלים שנעו כקילומטר וחצי מהגבול. הכוח ביצע לעברם ירי וכל הארבעה נהרגו.
במהלך השבת, נהרגו 14 אזרחים לבנונים מתקיפות צה"ל. צה"ל תקף במהלך היום כ- 30 יעדים מהאוויר, בהם: רכבים אשר זוהו כמובילי אמל"ח, למעלה מ- 10 מבנים ומחסני אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה, משגר ששימש לירי רקטות לעבר ישראל, גשרים, צירים ומרחבי שיגור. כאמור, כלי התקשורת הלבנונים מדווחים, כי בתקיפות מטוסי צה"ל נהרגו 14 אזרחים לבנונים.

תאריך:  30/07/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מחלקה ראשונה
עד לשעות הצהריים נפגעו 47 אנשים, מהם אחד באורח בינוני, 8 באורח קל והיתר נפגעי חרדה    בסוף השבוע: טיל ארוך טווח מסוג פאג'ר נורה לעבר עפולה
יהונתן דחוח-הלוי
בכירים סורים מזהירים, כי הצבת כוח בינלאומי בלבנון ללא הסכמת כל הגורמים עלולה להביא לסילוקו בפיגועי טרור - שה"ח המצרי יוצא לדמשק לשכנע את אסד למלא תפקיד קונסטרוקטיבי ביישוב המשבר
יואב יצחק
פגישת אולמרט-רייס נמשכה כשעתיים    מועצת הביטחון מתכנסת ביום רביעי כדי לקבל החלטות    רייס הבטיחה: בכל הסדר תובטח החזרת החטופים לישראל
מתי טוכפלד
בישיבת הממשלה סוקרים ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ את פרטי השיחות שקיימו עם מזכירת המדינה האמריקנית    חילוקי דעות בקרב השרים בנושא הנסיגה מחוות שבעא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il