X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות שלא ברור כיצד בדיוק משפיע הרעב על המשיכה, מחקר שנעשה בעבר מציע כי גורמים חברתיים, תרבותיים ופסיכולוגיים מעורבים בכך הגברים הרעבים שהשתתפו במחקר מצאו את הנשים 'העגלגלות' מושכות יותר
▪  ▪  ▪
שמנות - לא אוהבים אותן
יפעת גדות
קונות בעלות עודף משקל שלקחו חלק במחקר דיווחו על רמות גבוהות יותר של הפליה בין אישית בעת הקנייה * הצורה 'העדינה' של ההפלייה כללה פחות קשר עין, גסות רבה יותר, עויינות וגישה לא ידידותית
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הגודל כן קובע: נשים שמנות מרוויחות פחות

   יפעת גדות
אנשים שמנים - לא ממש שמחים

מידת השובע שגבר חש יכולה להכתיב את סוג הנשים אליהן יימשך, כך עולה ממחקר בריטי חדש. מחקר שכלל 61 גברים, סטודנטים באוניברסיטה, גילה כי אלו שהיו רעבים נמשכו לנשים שמנות יותר מאשר אלו שהיו שבעים.
הגברים הרעבים אמרו גם כי שמו לב הרבה פחות למבנה גופן של הנשים ומצאו את הנשים העגלגלות מושכות יותר. המחקר התפרסם בעיתון הבריטי לפסיכולוגיה.
התשוקה לאוכל
למרות שלא ברור כיצד בדיוק משפיע הרעב על המשיכה, מחקר שנעשה בעבר מציע כי גורמים חברתיים, תרבותיים ופסיכולוגיים מעורבים בכך.
בחברות מסויימות, היכן שהמזון הוא מקור מוגבל, כמו בדרום האוקינוס השקט, גוף שמן יותר זוכה לכבוד רב. במקומות אחרים בהם קיים שפע של מזון, קיימת העדפה למשקל נמוך יותר אצל נשים.
פסיכולוגים רבים מאמינים כי מדובר בהעדפה הנובעת מיצר ההשרדות. מה שאנו מחפשים בבן זוג הוא הסיכוי הטוב ביותר לצאצאים בריאים ובסביבה בה קיים מחסור במזון, אישה שמנה יותר תהיה הימור בטוח יותר.
מה שנחשב מידת גוף נורמלית ומקובלת מושפע גם ממה שאנו רואים, כולל פרסום, ועשוי להשתנות. לדוגמא, מהגרים מחברות חקלאיות לחברות עירוניות מראים נטייה להגדרת האידאל כמראה רזה יותר.
בנוסף, קיימים גם גורמים ביולוגיים.

דחף פיסי

הביטוי ההכרתי, הדחף הפנימי והעניין תלויים בפיסיולוגיה, ברמות הסוכר בדם וברמות ההורמונים, ואלו תלויים ברעב. במערב, משקל גוף נמוך יותר אצל נשים הוא המועדף.
החוקרים גייסו למחקר סטודנטים גברים שנכנסו או יצאו מחדר האוכל של האוניברסיטה במהלך זמן ארוחת הצהריים.
הם ביקשו מהגברים לדרג את מידת הרעב בסולם ערכים מ-1-7. בעזרת התגובות, בחרו החוקרים 30 גברים רעבים ו- 31 גברים שבעים שיקחו חלק במחקר.
הגברים נתבקשו לדרג את רמת המשיכה של 50 נשים בעלות משקל שונה, כולם בטווח הבריא, שצולמו כשהן לבושות בבגד גוף אפור צמוד וחותלות.
הגברים הרעבים בחרו בנשים שמנות יותר כמושכות מאשר הגברים השבעים.
עובדה זו הראתה כיצד פיסיולוגיה משפיעה על התפיסה שלנו ועל תהליכי החשיבה.

הפרעות אכילה

החוקרים דיווחו כי למרות שראו שינוי קל בלבד בהעדפה הרי שמדובר בשינוי משמעותי. אם המחקר ייושם על אנשים שדילגו על הרבה ארוחות והפכו רעבים יותר ויותר במשך תקופה ארוכה ניתן יהיה לראות שינוי גדול יותר.
כעת, מתכננים החוקרים לבחון כיצד משפיע הרעב על משיכת הנשים לגברים. הממצאים עשויים להיות לגמרי שונים כשמדובר בנשים, במיוחד לאור התפיסה המעוותת של דימוי הגוף אצל נשים עם אנורקסיה.
מחקרים מראים כי יכולתן של הנשים לשפוט לא רק את צורת הגוף של עצמן אלא גם של אנשים אחרים קשורה למשקל גופן. כשמשקל גופן יורד, הן נוטות להפריז בהערכת משקל הגוף. לכן, ככל שהן מורידות יותר במשקל, כך הן חשות שהן שמנות יותר.
המחקר יוכל לסייע להבנה טובה יותר של כל נושא ההשמנה מקווים החוקרים, שינסו לבחון כיצד מבנה וגודל הגוף נובעים מהשפעת הסביבה, לדוגמא, אם אנו גדלים בסביבה בה אנו רואים אנשים שמנים יותר, האם ייתכן כי עובדה זו תקבע את הנורמה שלנו?
ידוע כי דיאטה קשורה למעמד חברתי והשמנה נוטה להיות קשורה למעמדות גם כן. לכן הכוונה היא לחפש את הדרך שבה הדיאטה משפיעה על האידיאלים שלנו ועל תפיסתנו את ההגדרה של מבנה גוף "טוב" או "רע".

תאריך:  30/07/2006   |   עודכן:  30/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעת: "עברתי טיפולים קשים שגרמו לי כוויות בפנים"    הנתבעת: "לא ניתן להסיר שיער לצמיתות"
עומר שיקלר
במהלך סוף השבוע תקף חיל האוויר שורה של מחסנים ויעדים של החמאס ושל ועדות ההתנגדות    כוחות קרקעיים נכנסו למרחב אזור התעשיה ארז לחשוף מנהרות ולהרחיק משגרי הקסאמים
איריס פרחי
התובעת: "הנתבעת הכתה בראשי בבקבוק גדול"    הנתבעת: "התובעת אישה גדולת ממדים ואני נכה במאה אחוז"
יפעת גדות
רמות הכולסטרול שלכם הן אמצעי מדידה חשוב לבריאות הלב    כאשר מדובר בכולסטרול HDL, ככל שהוא גבוה יותר כך טוב יותר
ענבל אביב
מטוס קרב הפציץ בניין בן 3 קומות שעל-פי החשד משמש כמפקדה של החיזבאללה    הבניין קרס ויותר מ- 50 נהרגו, בהם כ- 20 ילדים    צה"ל: הזהרנו את האזרחים מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il