X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוסד הרב קוק מחדש את הכינוס הארצי לתושב"ע

הרב מצגר: לשמוע להורים ולחזור לחו"ל

הנושא המרכזי השנה: רפואה, הבראה ונופש לאור ההלכה ∙ האירועים בצפון יעלו על סדר היום
▪  ▪  ▪

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, פסק הערב (א', 30.7.06) כי מצוות כיבוד אב ואם דוחה את מצוות יישוב הארץ, והוציא לסטודנט יהודי אמריקני פסק הלכה המורה לו להישמע לבקשת הוריו, החוששים מן הלחימה בישראל, ולשוב לארה"ב.
מוסד הרב קוק, בית ההוצאה ומכון המחקר הגדול והוותיק ליצירה תורנית, הודיע על חידוש קיומו של הכינוס הארצי לתורה שבעל פה. הכינוס הנפתח הערב הוא הכינוס ה- 46, ובמרכזו סוגיות הלכתיות הקשורות לרפואה, הבראה ונופש. נוכח המצב יועלו לדיון גם סוגיות הקשורות למלחמה בצפון.
הרב יהודה לייב רפאל, יו"ר מוסד הרב קוק מדגיש, כי על אף שדיוני הכינוס לא נועדו להורות הלכה למעשה, הרי הנושאים שנדונו בכינוסים במהלך השנים הפכו מנכסי צאן ברזל של העיסוק ההלכתי בסוגיות עכשוויות. "זכה הכינוס לתורה שבעל-פה להיות הבמה השנתית אותה בחרו גדולי הפסיקה בעשרות השנים האחרונות להציג במסגרתו את חידושיהם בבעיות המעשיות שהעסיקו את החברה בישראל. כל המעיין בקבצי תורה שבעל פה רואה את העושר התורני הרב ואת הגלריה המופלאה של גדולי התורה שהשמיעו את דבריהם במסגרת זו", מסביר הרב רפאל.
לפני כשנתיים, בעקבות הצורך בביצוע שורה של שיפוצים נרחבים במבנה אולם ההרצאות שבמוסד הרב קוק, נאלצה ההנהלה שלא לקיים את הרציפות בכינוסים לתורה שבעל פה. גם עתה עדיין לא הסתיימה מלאכת השיפוצים, אך בהנהלת המוסד החליטו, שאסור לקטוע את המסורת של רציפות קיום הכינוסים, שריכזו מדי שנה מאות רבות של משתתפים מכל חוגי יהדות התורה.
הכינוס השנה יוקדש, כאמור, לסוגיות הלכתיות הקשורות לרפואה, נופש והבראה. במרכז ישיבת הפתיחה שיעורו ההלכתי המסורתי של מרן הגר"ע יוסף בנושא השתלת איברים. הראשל"צ הרב הראשי לישראל הגר"ש עמאר יעסוק בחובת הרופא לטפל בחולה במחלה שיש בה סכנה להידבקות והגרי"מ לאו יקדיש את שיעורו לסוגיית ביקור חולים בהלכה. הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר ידבר על הגדרים ההלכתיים של יציאה מארץ ישראל לצורכי נופש. דברי ברכה לכינוס יביא שר התיירות יצחק הרצוג.
הכינוס הארצי לתורה שבעל פה נוסד לפני כיובל שנים ביוזמת הרב יהודה לייב הכהן מימון, במגמה ליצור במה לברורים הלכתיים בנושאים שעמדו על סדר היום הציבורי. בכינוסים אלה הופיעו במהלך השנים גדולי התורה והפסיקה, הרבנים הראשיים לדורותיהם, חברי בית הדין הגדול, אבות בתי דין, דיינים ורבני ערים. הכינוס התקיים בכל שנה בתקופת חופשת הקיץ כדי לאפשר לחוגים רחבים ככל האפשר של לומדי ואוהבי תורה להשתתף בהם ולהתבשם מכוחה של תורה. הדיונים והשיעורים ההלכתיים שהושמעו בכינוס מדי שנה ראו אור בקבצי תורה שבעל-פה, שפורסמו על-ידי מוסד הרב קוק.
במהלך ימי הכינוס ישמיעו הרצאות במגוון נושאים הלכתיים חברי בית הדין הרבני הגדול הרב שלמה דייכובסקי, הרב אברהם שרמן והרב חגי איזירר, רבני ערים הרב שאר ישוב כהן, הרב שמחה הכהן קוק, הרב שלמה שלוש, הרב יעקב אריאל והרב אברהם יוסף. רבני שכונות ורבנים פוסקים הרב אליהו שלזינגר, הרב יוסף אפרתי, הרב בנציון נשר, הרב דב לנדאו והרב יוסף אליהו מובשוביץ. לקראת הכינוס יופיע קובץ תורה שבעל פה המכיל את הרצאות הכינוס ה-45 שהוקדש לנושא בתי הדין ומשפטי התורה בישראל.

תאריך:  30/07/2006   |   עודכן:  30/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בג"צ קיבל את עתירתם של אברהם פריד (פריצי) ושל האגודה לזכויות האזרח וקבע כי חשוד שתיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות זכאי לעיין בו    השופט אדמונד לוי בדעת מיעוט: יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני הזכות לשם טוב
הילה רפופורט
בעקבות הפגיעה באזרחים בכנא והרג 57 אזרחים, כינס מזכ"ל האו"ם ישיבה דחופה    מזכ"ל האו"ם: דרושה הפסקת אש מיידית    גינויים נגד ישראל בעקבות התקרית
אלעזר לוין
יכין חקל, בשליטתו, תבנה בנייני משרדים ומסחר בני 40 אלף מ"ר    15 בתי קולנוע של גלובוס-גרופ
אלעזר לוין
האופציה לרכישת השטח מחברת מהדרין ב- 60.3 מיליון שקל הוארכה היום עד אפריל 2007    העיסקה היתה אמורה להניב למהדרין רווח של 32.5 מיליון שקל
עומר שיקלר
שרת החוץ הישראלית פירסמה הודעתה בה היא מציינת כי ישראל תחקור את נסיבות הפגיעה באזרחים    מדגישה: חשוב שהטרגדיה לא תסיט את הקהילה הבינלאומית מיישום החלטת 1559
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il