X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש מטה חיל האוויר: תקפנו את הבניין בין חצות ל- 01:00; הדיווחים על הפיצוץ והקריסה הגיעו ב- 08:00 האלוף גדי אייזנקוט: מכנא נורו 150 קטיושות
▪  ▪  ▪
צילומי צהל על המתרחש בכנא [צילום: דוצ]

מפנים את הנפגעים מהריסות במבנה [צילום: AP]

ענבל אביב
57 הרוגים בהפצצות בכפר כנא

לאחר שראש הממשלה, שרת החוץ, שר הביטחון והרמטכ"ל, וכן גורמים רשמיים נוספים התנצלו על הפגיעה מצד מטוסי צה"ל בבית המגורים בכנא, פגיעה שגרמה למותם של לפחות 57 לבנונים - בהם כ- 30 ילדים, מצהיר נציג חיל האוויר כי הוא אינו יודע מה קרה במקום ומאיזה סיבה קרס המבנה.
"המבנה הותקף בין חצות ל- 01:00 לפנות בוקר. הדיווחים בלבנון על הבניין שנפגע הגיעו ב- 08:00 בוקר. אנו שואלים מה קרה בין 01:00 בלילה ל- 08:00 בבוקר", אמר ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף אמיר אשל, בתדרוך עיתונאים על הטרגדיה שהתרחשה בכנא.
במסיבת העיתונאים שהתקיימה סירבו קציני צה"ל לקחת אחריות על המתרחש. הם ציינו כי הם ממשיכים לבדוק את אשר התרחש. הקצינים רמזו כי ייתכן והפיצוץ נגרם מחומרי נפץ שהיו במבנה או מסיבות אחרות. עם זאת, תא"ל אשל ציין, כי בצה"ל לא מעלים אפשרות כי הבניין נפגע מנשק חיזבאללה. "אנחנו תקפנו את הבניין", הדגיש.
במסיבת העיתונאים הציגו נציגי צה"ל כמה סרטים אשר העידו על שיגור קטיושות ממשאיות, שפנו מייד לאחר הירי לעבר בתי אזרחים בכנא. בצה"ל הדגישו במשך כל היום, כי החל מהיום הראשון למלחמה דרשה ישראל מהלבנונים להתרחק ממוקדי השיגור.
הבניין הותקף לאחר חצות - התפוצץ בבוקר
תא"ל אשל אישר כי חיל האוויר תקף את המבנה בין השעות 00:00 ל- 01:00, אך הלבנונים דיווחו על פיצוץ ועל האסון רק בבוקר. "פער הזמנים לא ברור לי", אמר תא"ל אשר והוסיף, כי קיים פער זמנים בין הפגיעה בבניין לקריסה שלו. "אנחנו לא יכולים לומר באופן מוחלט מי נמצא בבניינים. אנחנו מצרים על פגיעה בבלתי מעורבים. במידה והיינו יודעים על הימצאות כל-כך הרבה בלתי מעורבים – לא היינו תוקפים את המקום", ואמר.
150 רקטות שוגרו מהכפר
תא"ל אשל ציין, כי מהכפר וסביבתו נורו 150 רקטות בהרבה אירועי שיגור. "בכפר הזה אנחנו מאתרים פעילות עניפה של הליכי השיגור. מהכפר הזה משגרים כמעט כל יום לעבר שטח ישראל. הפעילות הלילה היא המשך של פעילות שאנחנו מבצעים מספר ימים", הסביר.
כל המטרות שלנו נפגעו בצורה מדוייקת
תא"ל אשל סיפר במסיבת העיתונאים על תקיפות צה"ל הלילה: "הלילה והבוקר היו מספר תקיפות. אחת בערך ב- 1 בלילה. תקיפה נוספת כשעה וחצי לאחר מכן ואחר כך בשעה 7:30. תקיפה של 7:30 הייתה של שלושה יעדים כ- 500 מטר מהמקום בו דיווחו על הפגיעה. אנחנו יודעים שכל המטרות שלנו נפגעו בצורה מדוייקת". הוא הדגיש כי בעקבות הדיווחים על הפגיעה בבית נעשתה גיחת צילום במקום כדי לבחון את הפגיעה.
"המטרות נבחרות בצורה קפדנית. חלק מהמטרות שהותקפו היו אתר פיקוד ומחסני רקטות", הוא סיפר וציין, כי לפני יומיים תקף צה"ל בניין הסמוך מאוד למקום בו היום התרחשה הפגיעה. "אנו תוקפים יעדי טרור מובהקים", הדגיש.
"ממשיכים לדרוש מהאזרחים להתרחק מאיזורי השיגור"
"החיזבאללה משתמש באזרחים כמגן אנושי. הוא משתמש בהם במחסה. מהכפר כנא נורו 150 רקטות בעשרות מטחים", אמר ראש אגף המבצעים, האלוף גדי אייזנקוט, בתידרוך שקיים.
האלוף אייזנקוט ציין, כי צה"ל חוקר את האירוע ובודק את נסיבות הפגיעה באזרחים. "נסיבות האירוע עדיין נחקרות ואנחנו ממשיכים לדרוש מהאזרחים להתרחק מאיזורי השיגור. הארגון הזה השתלט על חלקים שלמים ממדינת הלבנון. כל הפעולה שלנו נועדה להגן על תושבי ישראל ולמרות האירוע המצער נמשיך לפעול", אמר.
אייזנקוט אמר עוד, כי "בכפר כנא התמקמה מפקדה אזורית של החיזבאללה וכן מחסנים ואתרי שיגור".

מפת ירי הקטיושות והטילים מאיזור כפר כנא. [גרפיקה: דובר צה"ל]
תאריך:  30/07/2006   |   עודכן:  31/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנושא המרכזי השנה: רפואה, הבראה ונופש לאור ההלכה ∙ האירועים בצפון יעלו על סדר היום
מתן פריידין
בג"צ קיבל את עתירתם של אברהם פריד (פריצי) ושל האגודה לזכויות האזרח וקבע כי חשוד שתיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות זכאי לעיין בו    השופט אדמונד לוי בדעת מיעוט: יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני הזכות לשם טוב
הילה רפופורט
בעקבות הפגיעה באזרחים בכנא והרג 57 אזרחים, כינס מזכ"ל האו"ם ישיבה דחופה    מזכ"ל האו"ם: דרושה הפסקת אש מיידית    גינויים נגד ישראל בעקבות התקרית
אלעזר לוין
יכין חקל, בשליטתו, תבנה בנייני משרדים ומסחר בני 40 אלף מ"ר    15 בתי קולנוע של גלובוס-גרופ
אלעזר לוין
האופציה לרכישת השטח מחברת מהדרין ב- 60.3 מיליון שקל הוארכה היום עד אפריל 2007    העיסקה היתה אמורה להניב למהדרין רווח של 32.5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il