X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי החשד, יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, סייע לבני זוג להתחמק מתשלום מיסים ייצוגם נעשה בתקופה שקדמה להיבחרו לכנסת יצחקי: לא ביצעתי עבירות במסגרת הפרשה נחקרה (כעדה) גם רו"ח טלי ירון-אלדר, מי ששימשה בעבר בתפקיד נציב מס הכנסה
▪  ▪  ▪

יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, חשוד בעבירות מס חמורות. כך עולה מחקירה שעורכת מחלקת החקירות ברשות המיסים. החקירה נמשכת כמה חודשים. היא מתנהלת בידי פקיד שומה חקירות תל אביב של רשות המיסים. בימים האחרונים היה תלוי ועומד צו איסור פרסום, אך השמועות הלכו ופשטו. הצו הוסר (יום ב', 31.07.06) על-ידי שופט בית המשפט השלום בתל אביב, ציון קאפח, לאחר שיצחקי פנה לרשות המיסים וביקש לפעול להסרת הצו.
יצחקי, באמצעות בא-כוחו רו"ח-עו"ד אודי ברזילי, טען כי איסור הפרסום שנודע בתקשורת ואצל רבים אחרים - מעצים את החשד נגדו, ומחמת הצו הוא אינו יכול להתגונן ולהסביר את עמדתו. ברשות המיסים קיבלו את עמדתו ולכן הסכימו לביטול הצו. בני הזוג החשודים, לעומת זאת, התנגדו לחשיפת זהותם. בית המשפט קיבל את התנגדותם שהועלתה באמצעות בא-כוחם, משרד עו"ד יהודה וינשטיין, ואישר, בשלב זה, פרסום דבר הפרשה ושמו של יצחקי, תוך הימנעות מציון שמם של החשודים האחרים.
על-פי החשד, אביגדור יצחקי סייע לבני זוג - סוכן ביטוח ורעייתו, העוסקת בייעוץ ובתיווך בעסקים, להתחמק מתשלום מס אמת בסכום של מיליוני ש"ח, בעת ששימש רואה חשבון שלהם בתקופה שקדמה להיבחרו לכנסת ה- 17. החשודה עבדה כשכירה בחברת היי-טק ישראלית, ושימשה כנשיאת היחידה העסקית האזורית לרוסיה ולמדינות הבלטיות. בעלה הינו, כאמור, סוכן ביטוח. במסגרת הפרשה נחקרה גם רו"ח טלי ירון-אלדר, מי ששימשה בעבר בתפקיד נציב מס הכנסה. ירון-אלדר נחקרה כעדה בלבד, ונשאלה על הייעוץ שנתנה למשרדו של רו"ח יצחקי, בנושא זה.
על-פי פקודת מס הכנסה, בטרם נכנסה הרפורמה לתוקפה (בינואר 2003), יכול היה נישום להנות מתשלום מס מופחת בשיעור של 25%, וזאת בתנאי שההכנסה הנוספת נוצרה שלא במסגרת עיסוקו הרגיל. על-פי החשד, רו"ח יצחקי סייע לסוכן הביטוח להשתמש בפירצה זו וכך לשלם מס מפחת בגין הכנסה בסך 13 מיליון ש"ח. לפקיד השומה נמסר, כי מדובר בהכנסה מעיסוק של הבעל אשר שונה מתחום עיסוקו בישראל ולכן פטורה ממס על-פי סעיף 5 (1) לפקודת מס-הכנסה, שהיה בתוקף. עד לכניסתה של הרפורמה במס בחודש ינואר 2003, אדם חויב במס על הכנסות שהפיק ממשלח יד או משכורת בחו"ל, אם הן מאותו עיסוק שבד"כ הוא עוסק בו בישראל.
גילוי מרצון?
נודע, כי הסוכן ביקש, במסגרת מה שמכונה: "גילוי מרצון", לדווח גם על הכנסה זו, שמקורה בהכנסות של רעייתו, כאילו מדובר בהכנסה שנוצרה לזכותו. בדרך זו ביקש להלבין הכנסה שעליה לא דיווחו כיאות בני הזוג. רו"ח יצחקי הוא שייצגו בפני רשות המיסים והשיג עבורו מס מופחת של 25% בלבד (במקום 50%) מסכום של 13 מיליון ש"ח. הבעל שילם רק 3.25 מיליון ש"ח (במקום 6.5 מיליון ש"ח שהיתה אמורה רעייתו לשלם), ובדרך זו חסכו שני בני הזוג תשלום מס בסכום של 3.25 מיליון ש"ח.
לרשות המיסים נודע בשלב מאוחר יותר, כי ההכנסה הינה של רעיית הסוכן. הדבר נודע מתוך תביעה שהגישה חברת טלקום. מהתביעה עולה, כי רעיית הסוכן תיווכה בין חברה רוסית לבין טלקום וקיבלה עמלות שמנות בסכום האמור.
בעקבות המידע הזה נפתחה החקירה. אביגדור יצחקי חשוד בכך שידע כי מדובר בהכנסה שאינה של סוכן הביטוח, וכי למרות זאת יצר בפני רשות המיסים מצג כוזב: כאילו מדובר בהכנסה של הסוכן - כל זאת כדי לחסוך לבני הזוג בתשלום מיסים.
החשודים/הנישומים העידו: ח"כ יצחקי ידע
מחקירת רשות המיסים עולה, כי החשודה קיבלה 13 מיליון ש"ח בשנים 1999-2003 מחברה בחו"ל שהינה כאמור סוכנת של החברה הישראלית בה הועסקה. ביום 20.06.06 נפתחה חקירה גלויה נגד בני הזוג. הם נחקרו באזהרה במשרדי החקירות של פקיד שומה חקירות ת"א ונערך חיפוש בביתם. ביום 22.06.06 הובאו לבית משפט שלום בתל אביב למעצר ושחרור בערבות. על-פי החלטת השופטת, שוחררו בני הזוג בערבות אישית בסך מיליון ש"ח לגביי כל אחד מהחשודים וכן, הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 1.5 מיליון ש"ח לגביי שני החשודים. במעמד זה הוצא צו איסור הפרסום שהותר עתה בחלקו.
נודע, כי בידי חוקרי רשות המיסים חומר חקירה המוכיח, לגישתם, כי רו"ח יצחקי ידע, בעת שייצג את הסוכן מול רשות המיסים, כי מדובר בהכנסה של רעיית הסוכן - ששימשה יועצת באותן עסקות. החוקרים מסתמכים, בין היתר, על עדויות לפיהן יצחקי ייצג את היועצת בפני חברת טלקום. חומר החקירה מועבר לפרקליטות, והיא זו שתכריע אם יש די ראיות להגשת כתב אישום נגד יצחקי.
רשות המיסים מסרה, כי החשודים הודו שמדובר בהכנסתה של האשה. אולם, לטענתם, הם מסרו על כך לרואה החשבון שייצג אותם – הוא רואה החשבון אביגדור יצחקי - ואף השיבו בעדותם כי אם ההכנסה יוחסה לבעל - הדבר נעשה שלא בידיעתם ולא על דעתם. לטענתם, הם שילמו לפקיד השומה את המס שנדרש מהם לשלם ולא ידוע להם כי הוצג בפני פקיד השומה מצג כוזב, שלפיו מדובר בהכנסתו של הבעל. על גירסתם זו חזרו בני הזוג גם בעימות שנערך מול המייצג. בנוסף לבני הזוג נחקרו בפרשה גורמים נוספים. תיק החקירה בפרשה הועבר לפרקליטות המדינה לבחינת הראיות.

ח"כ אביגדור יצחקי: לא ביצעתי עבירות

ח"כ אביגדור יצחקי מסר, באמצעות בא-כוחו, רו"ח-עו"ד אודי ברזילי, את התגובה שלהלן (ציטוט):
במסגרת חקירה של נישום אחר התבקש יצחקי למסור את גירסתו, בשל העובדה שהוא ייצג את הנישום מול רשויות המס בתקופה רלוונטית. מדובר באותה תקופה שבה שימש רו"ח יצחקי כרואה חשבון פרטי. הוא נתן לנישום שירותי ייעוץ חשבון לשביעות רצונו.
רו"ח יצחקי הבהיר לאנשי רשות המיסים, כי הוא פעל באופן מקצועי וכמתחייב בחוק. יצחקי מסר לאנשי רשות המיסים את כל המידע הקיים ברשותו ואשר עשוי לסייע בבדיקה. יודגש, כי הבדיקה מתקיימת בעניינו של הנישום ולא של יצחקי.
עו"ד (רו"ח) אהוד ברזלי, פרקליטו של יצחקי, אמר, כי מדובר בסוגיה מקצועית, אשר מתייחסת לתקופה שלפני הרפורמה במס. לדברי ברזלי, לשעבר סגן נציב מס הכנסה והיועץ המשפטי של האגף, בתקופה הרלוונטית נעשו באופן שגרתי הסדרים כאלה ודומים להם בין נישומים ורשויות המס. "מדובר במחלוקת במישור האזרחי שאינה מצדיקה טיפול במישור החקירתי," אמר ברזלי.

תאריך:  31/07/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
החל ממחר יפתחו על-ידי האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים ארבעה מוקדים טלפוניים בארבע לשכות הסיוע המשפטי ברחבי הארץ
שלומי דיאז
המפכ"ל מינה את תת ניצב אהרון פרנקו, מפקד הכוחות בהינתקות, לראש אגף קהילה ומשטרה במקומו של מזרחי    ראש לשכת המפכ"ל, תנ"צ ניסים מור, יחליף את פרנקו כסגן מפקד מחוז המרכז
יפעת גדות
דוחה בחודש ימים את תשלומיהם בהיקף של 7.5 מיליון שקל
הדר פרבר
החוק האוסר על עישון בפאבים ובמועדונים ייכנס לתוקפו וילווה באכיפה מוגברת ובקנס של 2,000 דולר אוסטרלי שיוטלו על המעשן ועל בעל העסק
הדר פרבר
הגיע לביירות ל"ביקור הזדהות" והביע אכזבה מהצהרת מועצת הביטחון של האו"ם    צרפת נחושה בדעתה "לא להיכנס לתוך מעגל האלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il