X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הזהיר את ישראל שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע בהתקפות האוויריות נגד מטרות החיזבאללה עם זאת נמנע הנשיא מלקרוא להפסקת אש מיידית ותמך בקריאת האו"ם לחיזבאללה להניח את נשקו ולאפשר לכוחות זרים לסייע לצבא לבנון בשמירת השלום
▪  ▪  ▪

הממשל האמריקני נחוש בדעתו בכל הנוגע להפסקת אש, כשהוא מתנה הסכם מסוג זה בפתרון ארוך טווח. ההחלטה של ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, לעצור את פעילות חיל האויר למשך 48 שעות נותנת לנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, מרווח נשימה, והנשיא צפוי להיפגש עם שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, בבית הלבן היום אחר-הצהריים על-מנת להמשיך ולדון במצב (ב', 31.7.06).
זאת, עם שובה של רייס מביקור חוזר בישראל. דובר מחלקת המדינה, אדם ארלי, ציין בהצהרה שפרסם אמש כי "לישראל, כמובן, יש את הזכות לנקוט בפעולה נגד מטרות אשר תוקפות אותה". בוש חידש אמש את קריאתו ל"שלום יציב" והזהיר את ישראל שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע בהתקפות האוויריות נגד מטרות החיזבאללה. עם זאת נמנע הנשיא מלקרוא להפסקת אש מיידית ותמך בקריאת האו"ם לחיזבאללה להניח את נשקו ולאפשר לכוחות זרים לסייע לצבא לבנון בשמירת השלום.
על התקרית בכפר כנא אמר הנשיא האמריקני, כי "זהו אירוע טראגי כשאנשים חפים מפשע נהרגים". בוש שוחח עם יועציו הבכירים בשעה שעשה בפלורידה ואף שוחח מספר פעמים עם שרת החוץ שלו, אשר קיצרה את ביקורה במזרח התיכון ושבה לוושינגטון. לפני שעזבה את ירושלים היום אמרה רייס, כי תנסה להגיע להסכם הפסקת אש כמו גם להסכם ארוך טווח בקונפליקט השבוע, באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם. "אני משוכנעת שרק על-ידי השגת שני אלה יוכל העם בלבנון לשלוט במדינה שלו ובעתיד שלו, והעם בישראל יוכל לחיות חופשי מהתקפות מקבוצות טרור בלבנון", אמרה השרה.
בשעה שבוש עשה את דרכו לפלורידה אמש, נפגשו שרי מועצת הביטחון של האו"ם לישיבת חירום והעבירו הצהרה המביעה "תדהמה ומצוקה רבה" בעקבות התקפות ישראל על אזרחים. מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, מתח ביקורת נגד מנהיגי העולם, בעיקר וושינגטון, אשר לדבריו מתעלמים מהקריאות להפסקת אש מיידית.
מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה יום לאחר ניסוח הטיוטא אשר קוראת להפסקת אש מיידית ומציעה אזור חיץ חדש בדרום לבנון עליו יפקח כוח בינלאומי לצד צבא לבנון. ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, אמר כי השיחות על הסכם שלום רחב חייבות להמתין עד שהאש תיפסק. ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אשר שוחח בטלפון עם בוש אמש, אמר כי וושינגטון חייבת לעבוד מהר כדי לנסח הסכם רחב יותר. "אנחנו חייבים להאיץ את התהליך הזה", דברי בלייר. "זה חייב להיפסק בשני הצדדים".
האיחוד האירופי יגיע להחלטה השבוע

האיחוד האירופי הודיע (ב') כי הוא משוכנע כי מועצת הביטחון של האו"ם תוכל להגיע להחלטה בנושא הפסקת האש בדרום לבנון כבר השבוע.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי שר החוץ הפיני, ארקי טומיוג'ה, אשר מחזיק בנשיאות האיחוד כעת, תמך במאמצים של שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, לקדם את החלטת מועצת הביטחון, ואמר כי לוח הזמנים שהוצע - מוצדק. "התקווה כי תנאים מוקדמים קיימים כדי לאפשר את ההחלטה פה אחד", אמר השר.

נשיא מצרים: ישראל מסכנת את השלום במזרח התיכון

בתוך כך הזהיר נשיא מצרים, חוסני מובארק, את ישראל (ב') כי השלום הכולל במזרח התיכון עלול להתמוטט בגלל הלחימה שלה בלבנון. "מצרים, אשר עוררה את תהליך השלום, מזהירה מפני התוצאות של התמוטטותו", אמר מובארק בטלוויזיה הלאומית. "התוקפנות הישראלית חותרת תחת ההזדמנויות להמשיך אותו (את תהליך השלום, ה.פ) ותחת הצלחתו".
מובארק בעצמו נמצא תחת אש מצד קבוצות אופוזיציונריות על שסירב לבטל את הסכם השלום של מצרים מ- 1979, עם ישראל.

תאריך:  31/07/2006   |   עודכן:  31/07/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
חקלאי קו העימות יזכו לפיצוי בגובה 100% בגין הוצאות הייצור    היישובים שמעבר לקו העימות, אשר הוכרזו כ"אזור מיוחד", יזכו לפיצוי של 60%
טל בן יוסף
לקראת תערוכת פריז החלה ב.מ.וו בחשיפה ראשונה, וחלקית, של מחליפת המיני
ע. אביב, ע. שיקלר
צה"ל תקף מן האוויר רכב, מצפון לעיירה צור, משום שעל-פי החשד, ברכב נע בכיר בארגון החיזבאללה    מצה"ל נמסר, כי הבכיר מעורב בהכוונת טרור ומהווה איום ממשי ומיידי על מדינת ישראל    לאחר בדיקה התגלה כי הבכיר לא שהה ברכב
ענבל אביב
צה"ל יורה אש ארטילרית לעבר מקורות שיגור רקטות הקסאם    כ- 5 רקטות קסאם נורו משעות הבוקר לעבר יישובים ישראלים
יואב יצחק
על-פי החשד, יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, סייע לבני זוג להתחמק מתשלום מיסים    ייצוגם נעשה בתקופה שקדמה להיבחרו לכנסת    יצחקי: לא ביצעתי עבירות    במסגרת הפרשה נחקרה (כעדה) גם רו"ח טלי ירון-אלדר, מי ששימשה בעבר בתפקיד נציב מס הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il