משרד התחבורה מציע להתיר לחברות הביטוח לתקן כלי רכב חדשים שניזוקו בתאונה בחלפים חדשים אך לא מקוריים. הכוונה הזו, שנחשפה בעקבות בקשת משרד התחבורה לקבל את התייחסות המועצה לצרכנות, "מכעיסה" את זו האחרונה.
לדברי המועצה, זכותם של צרכנים בעלי רכב חדש שנפגע בתאונה לתקנו בעזרת חלפים מקוריים, או לחילופין בעזרת חלפים זהים לאלו בהם משתמש היצרן (חלקי OEM - חלקי חילוף הזהים לאלו המקוריים שמיוצרים על-ידי קבלן משנה בעבור ייצרן הרכב המקורי). לטענת המועצה, אך ורק שימוש בחלפים מקוריים יבטיח כי הצרכן יקבל, לאחר התיקון, רכב הזהה או דומה ככל הניתן, לרכב לפני קרות התאונה.
עוד טוענת המועצה לצרכנות, במכתב ששלחה לבכירי משרד התחבורה, כי בידיה נמצאות חוות דעת מבעלי מקצוע (הטכניון, ד"ר משה בקר) מהן עולה בברור כי ישנם בשוק החלפים, חלפים חדשים ולא מקורים רבים הנופלים באיכותם, לרבות בהיבט הבטיחותי, מהחלפים המקוריים. לטענת המועצה, יתרונם של החלפים הלא מקוריים - עלות זולה יותר מאלו המקוריים - אינה יכולה להצדיק תיקון רכב באם התיקון הזה עלול לפגוע בבטיחות. למשל, בחוו"ד של הטכניון מובא מקרה של פגוש מקורי המסוגל לספוג אנרגיה במקרה של תאונה פי שמונה (8) מפגוש תחליפי.
לטענת המועצה לצרכנות, מכיוון שללקוח אין אפשרות לאמת את טיבם ואיכותם של החלפים הלא מקוריים הרי שיתכן והלקוח יצא מופסד. לכן, הדרך היחידה להבטיח את זכויותיו של הלקוח היא על-ידי המשך החיוב לתקן את כלי הרכב בחלפים מקוריים או זהים למקור.