X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
‏ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה את תקנות איסור הלבנת הון השרים הממונים על אכיפת החוק יהיו המוסמכים לקבוע כללים לשימוש במידע קצינים בכירים בשב"כ ובמשטרה יהיו המוסמכים לקבל החלטה על שימוש במידע
▪  ▪  ▪

‏ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (ב', 31.7.06) את תקנות איסור הלבנת הון. חוק איסור הלבנת הון מסמיך את שר המשפטים, בהתיעצות עם השר לביטחון פנים ובאישור ועדת החוקה, לקבוע כללים אשר יאפשרו לעשות שימוש במידע, לאחר שיצא ממאגר המידע אל המשטרה או השב"כ, גם לשם חקירת עבירות נוספות.
התפיסה שביסוד התקנות היא שאם מידע כבר יצא מן המאגר כדין, לצורך מאבק בהלבנת הון ומימון טרור ומתברר לאחר בדיקת המידע שהוא מבסס חשד לביצוע עבירה אחרת, אין זה נכון שרשויות אכיפת החוק יתעלמו מכך ויש לאפשר להם להשתמש במידע שהגיע לידן.
אולם, החוק אינו קובע את האיזונים וביניהם היקף וחומרת העבירות שלשם חקירתן ניתן יהיה לעשות שימוש במידע אלא משאיר אותם לקביעה בתקנות.
עיקרי התקנות שאושרו היום הן: קביעת שגורמים בכירים במשטרה ובשב"כ יהיו המוסמכים לקבל החלטה על שימוש במידע למטרות נוספות או על העברת מידע לרשויות אחרות, קביעת אמת מידה לשימוש במידע. כלומר, יסוד סביר להניח שיהיה במידע כדי לקדם באופן ממשי את חקירת העבירה הנוספת. קביעת רשימת עבירות סגורה שלשם חקירתן ניתן לעשות שימוש במידע, עבירות שהעונש עליהן 5 שנות מאסר ומעלה או עבירה שחקירתה החלה במסגרת פרשת הלבנת הון ועונשה 3 שנות מאסר ומעלה.
תקנות נוספות הן קביעת רשימה סגורה של רשויות שרק אליהן המשטרה והשב"כ יוכלו להעביר מידע שהתקבל ממאגר המידע, קביעת מגבלת זמן של שנתיים להחלטה על שימוש במידע שהועבר למשטרה או לשב"כ מיוזמת הרשות לאיסור הלבנת הון וקביעת הוראות דיווח שיאפשרו מעקב של שר המשפטים ושל ועדת החוקה אחר השימוש הנוסף שנעשה במידע.
יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), טען ש"לפני הנוסח הסופי שהוסדר בוועדה, התקנות היו רחבות מדי ולא היו תואמות את תכלית החוק". אולם, לאחר דיוני הוועדה ואישור התקנות אמר כי "נמצא האיזון הראוי בין חובת הכנסת לשמור על חופש וזכויות הפרט לבין הצורך לתת בידי מערכת אכיפת החוק כלים יעילים למלחמה בפשיעה".

תאריך:  31/07/2006   |   עודכן:  31/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מועצת הביטחון של האו"ם הציבה אולטימטום לאירן - 30 יום כדי לקבל את הצעת    הדרישה: הפסקה מלאה של תוכנית העשרת האורניום תמורת שורה של הטבות
רונן ליבוביץ
משפחת דוברובסקי עזבה את נהריה עם תינוק קטן בן ארבעה ימים    שלושה ימים לאחר מכן הביאו את בנם בבריתו של אברהם אבינו בעזרתו של ח"כ אילטוב    האב: "אנשים טובים בנתניה עזרו לנו"
עידן יוסף
עשרות בני נוער צעדו ברחבי ירושלים כמחאה על ניצול עובדי הקבלן ∙ למעלה מ- 50 בני נוער צעדו ברחבי ירושלים לבושים במדי עובדי ניקיון, בדרישה להפסיק את ניצול עובדי הקבלן ע"י משרד החינוך
עומר שיקלר
אולמרט, בכנס ראשי רשויות מקומיות: "צה"ל נלחם בים, באוויר וביבשה. ברגעים אלו מתקדמות חטיבות צה"ל בדרומה של לבנון לחיסול תשתיות הטרור"
הדר פרבר
עמותת תנו לחיות לחיות מסייעת לעמותה ופונה לאוהבי הכלבים לסייע    כלביית הבשן מארחת עשרות כלבים שננטשו על-ידי בעליהם מהצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il