X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ישי: לא להרחיב הפעולה לפני מיצוי המתקפה האווירית

הפקודה: לנקות את השטח עד הליטני

שרי הקבינט החליטו הלילה להרחיב הפעילות הקרקעית אולמרט הודיע כי אין ולא תהיה הפסקת אש בימים הקרובים צה"ל נדרש לתפוס שטח בעומק של כ- 20 ק"מ
▪  ▪  ▪

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הלילה להרחיב את המיתקפה הקרקעית בדרום לבנון. בישיבה הארוכה שנמשכה כארבע שעות, הוחלט להרחיב את הפעילות במטרה להרחיק את משגרי הרקטות אל מעבר לנהר הליטני. המשמעות: כיבוש שטח בעומק של כ- 20 ק"מ. כבר הלילה חזר צה"ל לתקוף מטרות. התקיפות התמקדו בכבישים המחברים את לבנון עם סוריה ובכלי רכב המשמשים להברחת אמצעי לחימה לחיזבאללה.
בישיבת הקבינט אישר להמשיך את הפעילות עד להשגת היעדים שקבעה הממשלה. כמו-כן אושר לצה"ל לעשות שימוש בשלוש האוגדות שגיוסן מבוצע. על-פי ההחלטה, אין מדובר בכיבוש השטח לזמן ארוך, אלא בתפיסה זמנית של השטח על-מנת לטהרו ממחבלים ומאמל"ח, ולאחר מכן יועבר השטח לידי הכוח הרב-לאומי שיגיע למקום.
שר התמ"ת, אליהו ישי (שס), היה היחיד שנמנע בהצבעה. ישי הסכים באופן עקרוני להרחבת המיתקפה הקרקעית, אך טען כי קודם לכן יש למצות את המיתקפה האווירית - קודם שיוכנסו עוד כוחות קרקעיים.
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בשעה 21:00 (יום ב', 31.7.06) במשרד הביטחון בקריה בתל אביב. כינוס הקבינט בוצע כשעה לאחר שראש הממשלה, אהוד אולמרט, נאם בתל אביב בכנס ראשי הרשויות המקומיות, והכריז כי אין כל הפסקת אש בלבנון והכוחות הקרקעיים של צה"ל ממשיכים לפעול בעומק דרום לבנון. "הלחימה נמשכת. אין הפסקת אש ולא תהיה הפסקת אש בימים הקרובים", אמר אולמרט לראשי הרשויות, וציין, כי "צה"ל נלחם בים, באוויר וביבשה. ברגעים אלו מתקדמות חטיבות צה"ל בדרומה של לבנון לחיסול תשתיות הטרור".
שרי הקבינט המדיני-ביטחוני הוכנו, מבעוד מועד, לכמה מהנושאים העומדים על סדר-היום במסגרת המלחמה נגד החיזבאללה. העיקרי שבהם: הרחבת הפעולה הקרקעית בלבנון, תוך שימוש בחלק משלוש האוגדות שגוייסו. בכוונת מערכת הביטחון לפעול להשמדת מוצבי החיזבאללה הקרובים לגדר ולייצור "רצועת ביטחון" אשר תהיה נקייה מאנשי חיזבאללה.
בישראל מודעים לעבודה כי הזמן שנותר לפעולה - קודם שתיכפה מועצת הביטחון הפסקת אש - הולך ומתקצר. חברי הקבינט ערים לעובדה כי ארה"ב לא תוכל לעמוד, לאורך זמן, מול דרישת ידידותיה, ובראשן בריטניה, המבקשות לפעול להפסקת המבצע הצבאי של צה"ל.
אולמרט לבלייר: הפסקת אש - לאחר פריסת הכוח הבינלאומי
אולמרט שוחח (ב') עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. בשיחה זו אמר אולמרט כי ישראל מעוניינת שכוח רב-לאומי אפקטיבי יגיע ללבנון, על-מנת שיוכל להתפרס לאורך הקו הכחול וכן במעברי הגבול בין סוריה ללבנון. הוא הוסיף, כי מיד עם התפרסות הכוח אפשר יהיה ליישם הפסקת אש.
שרים בממשלה: לא להפסקת אש
שרים בממשלה המשיכו במהלך היום לנקוט קו תקיף בזכות המשך הלחימה. שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר מעל דוכן מליאת הכנסת, כי "מחווה הומניטרית אינה אמורה לפגוע ביעדי המבצע. צה"ל יעמיק פעולותיו נגד החיזבאללה". שרים נוספים, ובהם השר חיים רמון, דרשו להמשיך את המבצע ואף להרחיבו.

סגר כללי הוטל על שטחי יהודה ושומרון

שלושה ימים לאחר שהוסר הסגר הכללי מעל שטחי יהודה ושומרון, הורה (יום ב') הדרג המדיני, ובהתאם להערכת המצב, על הטלת סגר כללי על כל שטחי יהודה ושומרון, החל מהבוקר.
במהלך הסגר יינתנו הקלות לאוכלוסיה הפלשתינית, וכן יורשה מעבר במקרים הומניטריים שיאושרו על-ידי מנגנוני התיאום והקישור. כמו כן, יתאפשר בחגים מעבר אלפי מתפללים נוצרים לאתרי התפילה בישראל.
במערכת הביטחון ציינו, כי צה"ל יפעל ברגישות כלפי האוכלוסיה המתגוררת באזור יהודה ושומרון, תוך בידוק מלא וקפדני במעברי התפר ונקודות הביקורת.
לעומת זאת, ברצועת עזה יימשך הסגר, אך יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים שיאושרו על-ידי מנגנוני התיאום והקישור.

תאריך:  31/07/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עומר שיקלר
אולמרט, בכנס ראשי רשויות מקומיות: "צה"ל נלחם בים, באוויר וביבשה. ברגעים אלו מתקדמות חטיבות צה"ל בדרומה של לבנון לחיסול תשתיות הטרור"
הילה רפופורט
מחלקת המדינה: ישראל תאפשר חקירה יסודית של ההפצצה בכנא    במקביל תאפשר "חלון זמן" של 24 שעות שיעניק הזדמנות לאזרחי דרום לבנון להתפנות בביטחה
ענבל אביב
פרץ נאם בכנסת בכינוס מיוחד שזומן    חברי הכנסת הערבים הגיבו בזעם ובקריאות בייניים    מתח ביקורת קשה על ממשלת לבנון    יו"ר הכנסת התקשתה לנהל את הדיון
ענבל אביב
"אצלנו יש צער אמיתי, שם יש חגיגה כשנהרגים ילדים"    "ההבדל ביננו לבין הטרוריסטים הוא שאצלנו פוגעים בשגגה ואצלם בזדון. זה ההבדל בין מלחמה לגיטימית לפשעי מלחמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il