X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא האיחוד האירופי: המתקפה של ישראל בדרום לבנון עלולה להגדיל את התמיכה בחיזבאללה
▪  ▪  ▪
שר החוץ של פינלנד, ארקי טומיוג'ה: המצב הוא "קריטי לאמינות של האיחוד האירופי"

שרי האיחוד האירופי מנסים ליצור חזית מאוחדת, ולקרוא להפסקת אש בדרום לבנון. נשיא האיחוד הזהיר, בטרם החלה פגישת השרים, כי המתקפה של ישראל בדרום לבנון עלולה להגדיל את התמיכה בחיזבאללה. עם זאת דיפלומטים מסרו, כי בשלב זה דוחות גרמניה, בריטניה וצ'כיה את טיוטת האיחוד. שתי המדינות הציעו טיוטה אלטרנטיבית, בדיון החירום של שרי החוץ, אשר קוראת ל"הפסקה של העוינות", ללא מסגרת זמן כלשהי.
אזהרה, כי הטיוטה המקורית, שנוסחה על-ידי נשיאות האיחוד, אמרה כי התעלמות מאמצעי זהירות במטרה למנוע אבדן חיי אזרחים בלבנון "מהווה הפרה חמורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי". כך טוענות בריטניה, גרמניה והרפובליקה הצ'כית שקוראות לכל הצדדים "לעשות כל שאפשר כדי להגן על האוכלוסיה ולהימנע מפעולות המפרות את החוק הבינלאומי".
"אנחנו מתקדמים באיטיות רבה למציאת שפה משותפת. חייבת להיות פשרה מקובלת לשני המחנות", דברי דיאנה סטרופובה, שרת החוץ הסלובקית.
הפגישה הדחופה של השרים נפתחה (ג,' 1.8.06) כדי לדון בניסוח טיוטה האומרת, כי "המועצה (של האיחוד האירופי) קוראת להפסקת אש מיידית". אך בריטניה עד כה תמכה בעמדת ארצות הברית אשר טוענת כי יש לפעול על-מנת להבטיח כי הפסקת האש תימשך. שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט אמרה כי "קריאה לסיום האלימות" צריכה להיות אלמנט של תוכנית שלום ארוכת טווח, דברים שאמרה השבוע גם שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס.
כל שרי האיחוד האירופי צריכים להסכים להצהרה בטרם תפורסם. אם אכן יאמצו השרים את הטיוטא, תבודד זו את ישראל ואת בת-בריתה, ארצות הברית, אשר עומדת על כך שהסכם שלום מצריך תחילה את פירוק החיזבאללה וערובה לביטחונה של ישראל בגבול הצפוני.
שרי האיחוד מנסים ליצור חזית מאוחדת אשר תפעיל לחץ על דיפלומטים מרכזיים אשר יקחו חלק בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם בניו-יורק, בו ינסו להגיע להחלטה השבוע הקוראת להפסקת אש, כך לדברי שר החוץ הפיני, ארקי טומיוג'ה, אשר מחזיק כעת בנשיאות האיחוד.
המצב הוא "קריטי לאמינות של האיחוד האירופי", בעיקר בתפקיד התיווך שהוא משחק בלבנון, כך לדברי השר. "האיחוד האירופי הוא שחקן היחיד אשר בו יש עדיין אמון וביטחון", הוסיף.
בניטה פררו, נציבת החוץ של האיחוד האירופי, אמרה (ג') כי כדי להשפיע על ישראל הבלוק האירופי חייב להחזיק בעמדה מאוחדת, והוסיפה כי הפתרון חייב לכלול את סוריה. "...הם שחקן משפיע באזור", אמרה השרה.
התקיפה של חיל האויר הישראלי בכפר כנא בתחילת השבוע (א') קידמה קריאות רבות להפסקת אש מצד מדינות באירופה. טומיוג'ה הזהיר, בטרם החלה הפגישה של שרי האיחוד האירופי, כי המתקפה הישראלית בדרום לבנון עלולה להגדיל את התמיכה בחיזבאללה וכי "לא סביר להניח" כי היא תביא "להצלחה צבאית".
השרים ידונו גם בהחלטה לבסס כוח בינלאומי באזור. שרת ההגנה של צרפת, מישל אליוט-מרי אמהר, כי הכוח חייב להיות "מאד גדול" ובעל סמכות לפתוח באש. את דבריה אמרה השרה בראיון שפורסם הבוקר בעיתון לה-מונד. אליוט-מרי אמרה, כי כוח בינלאומי חייב להיות בעל משימה ברורה וכוח משמעותי, שלא כמו יוניפי"ל.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בית משפט השלום בת"א הוציא צו מניעה ארעי נגד המשך העבודות להקמת בניין במתחם בלאומילך בעיר    הצו הוצא לבקשתם של בעלי הבר-מסעדה "בלאומילך" שטענו כי העבודות יפגעו בעסק שבבעלותם
ניר יהב
מזכ"ל הארגון המוסלמי הגדול ביותר הודיע כי "נגמרו האוכל, התרופות והמים", לדבריו, הארגון יתכנס השבוע כדי לדון בצעדים להפסקת המלחמה
אלעזר לוין
בית המשפט המחוזי אסר להפעיל אולם שמחות בפרויקט    סמי שמעון קנה 6 דירות    דיירים אחרים: גורן, גזית, יהודאי, מולדבסקי, מילוא, שגב    רסלס וינאי התגוררו, נפרדו ועזבו
עומר שיקלר
הזכייניות יהיו מחוייבות לשמור על רמה אחידה של עוצמת הקול    בשבוע הקרוב תחל התוכנית לפעול במתכונת של "הרצה"
מירב לוי
כך הוחלט באוניברסיטת ת"א    סגן הרקטור ציין כי יעשה מאמץ להתחשב בסטודנטים    באוניברסיטה מציינים שרוב הסטודנטים השתתפו בבחינות הסמסטר השני
רשימות נוספות
הרג האזרחים בכפר כנא מנע הסכם  /  רונן ליבוביץ
"ההתנגדות העולמית לישראל - בגלל אנטישמיות"  /  מתי טוכפלד
גיל סמסונוב ילמד את תושבי הצפון לתת עדויות  /  ענבל אביב
מדוע אהוד ברק שותק  /  יואב יצחק
הירושימה כמשל   /  אלי אליהו
במקום אלף מילים  /  אסנת גואז, מישל שטיין טיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il