X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההרעה שהיתה בחודש האחרון צפויה לחמיר עקב המלחמה בצפון • ענפי השירותים, שירותי התיירות, בתי המלון והייצור החקלאי צפויים לרשום הרעה משמעותית בחודשים הקרובים, קבלני הבניין והתשתית עשויים, דווקא לשפר את מעמדם
▪  ▪  ▪
תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI COFACE:
"נזקי המלחמה בצפון, בנוסף לחוק מסגרת האשראי שהוחל לאחרונה, יביאו להרעה במדדים השונים"

בחודש יולי נבלמה מגמת ההטבה במוסר התשלומים במשק הישראלי, כך עולה מדוח קבוצת BDI COFACE. בניגוד להטבה שנרשמה בחודש יוני, בחודש יולי הייתה הרעה של יומיים בסך ימי האשראי בפועל (ימי פיגור+ ימי אשראי בהסכמה) והוא עומד על 98 ימים, בהשוואה ל-96 ימים בלבד בחודש יוני.
במהלך חודש יולי, מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה נותר יציב ועמד על 86 ימים. כלכלני BDI COFACE מציינים, כי היציבות במספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה, נרשמה לאחר ירידה בחודש יוני.
צמצום ויציבות בימי הפיגור בתשלומים מאפשרים למשק לחזור למהלך עסקים רגיל בהם החברות והעסקים יכולים לתכנן את תזרים המזומנים ולהימנע מכניסה לקשיים, שלעיתים מתעוררים כתוצאה מבעיות בתזרים המזומנים. ממוצע ימי הפיגור בתשלומים, לא הצליח לשמור על השיא החיובי שרשם ועלה גם הוא בחודש החולף. מספר ימי הפיגור בתשלומים בחודש יולי עמד על 12 ימים, בהשוואה ל-10 ימים בלבד במאי וביוני.
תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI COFACE מציינת, כי המלחמה בצפון כבר החלה לתת אותותיה, ובחודשים הקרובים נהיה עדים להשלכותיה על המדדים הבוחנים את חוסנו של המשק הישראלי. נזקי המלחמה בצפון כבר מתחילים לתת אותותיהם כתוצאה מהשבתת הפעילות העסקית באזור. עסקים רבים, ביניהם: בתי מלון, צימרים, חנויות ורשתות שונות, פאבים, מסעדות ובתי קפה, נאלצו לסגור את שעריהם. הפסקת עבודה לזמן כה ממושך תביא להרעה במדדים השונים ותשפיע, לא רק על העסקים עצמם, אלא על כל סביבתם העסקית בדומה לאפקט הדומינו.
בנוסף, תקנת מסגרות האשראי שנכנסה לתוקף ב-1/7/06 ותקופת ההסתגלות למצב החדש יביאו גם להרעה במדדים השונים הנבחנים מידי חודש על-ידי BDI-COFACE. כבר בחודש יולי ניכרות התוצאות של הערכות העסקים לנוהל הבנקאי החדש באופן של העברת חלק מהנטל המימוני לאשראי מהבנקים גדול יותר מהספקים. בעצם, חברות ועסקים נמנעים ממסירת שיקים על-מנת למנוע מצב של החזרתו על-ידי הבנק.
בשל הפסקת הפעילות בצפון בנוסף להקשחת תנאים על-ידי ספקים, חברות ועסקים רבים יקלעו לקשיים בתזרים המזומנים. הדבר יגרור גידול, הן במספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה, הן במספר ימי הפיגור הממוצע והן במספר ימי האשראי בפועל. ב- BDI מעריכים, כי מספר ימי האשראי הממוצע במשק עלול לעלות באופן ניכר. הדבר צפוי לפגוע בכושר התחרות של העסקים ובפרט הקטנים והבינוניים, שגם ככה סובלים מחסמים רבים בתחומי המימון. לכן, טוענת ינאי, הגברת הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים באמצעות הקצאת תקציבים נוספים לקרנות הסיוע, הקמת כלי מימון נוספים ואף מתן הקלות במס, היא המבחן האמיתי הניצב כיום בפני קברניטי המשק.
כלכלני BDI-COFACE מעריכים, כי בתקופה הקרובה צפויה הרעה ניכרת במוסר התשלומים של ענף שירותי התיירות - בתי המלון, בתי הארחה וצימרים, זאת בעיקר בשל המלחמה בצפון שכבר פגעה בענף קשות. חשוב לציין, שהחודשים יולי ואוגוסט הם בין החודשים הפעילים ביותר בשנה לעסקים אלה ומהווים חלק ניכר מהכנסותיהם השנתיות. ממחקר מיוחד שערכה הקבוצה עולה, כי שיעור משמעותי של כ-28% מבתי המלון בלבד (ללא צימרים) ממוקמים באזור חיפה והצפון ואוחזים בכמעט חמישית מפדיון הענף כולו. היקלעותם של חברות ועסקים רבים בענף לקשיים, תביא להפעלת לחץ נוסף על הספקים להגדלת ימי האשראי, לפיגור גדול בתשלומים וכתוצאה מכך, לעלייה משמעותית של ימי האשראי בפועל. עסקים וחברות רבים בענף אף יאלצו לסגור את שעריהם.
ענף בתי הקפה והמסעדות, שאינו מצטיין בדרך כלל במוסר התשלומים שלו, עתיד גם הוא לרשום הרעה ניכרת. כלכלני הקבוצה מציינים ששיעור לא מבוטל של כ-20% מכלל בתי הקפה בישראל ממוקמים בחיפה והצפון והושבתו כעט כליל בשל המלחמה. מרבית ענפי התעשיה, השירותים והמסחר הקמעונאי צפויים להיפגע גם הם באופן ניכר.
ב- BDI-COFACE מוסיפים, כי למרות שמרבית ענפי המשק צפויים להיפגע מהמצב, יהיו גם כאלה שייהנו מגידול בביקושים. הדוגמא הטובה והבולטת לכך הם קבלני הבניין והתשתית שיהיו ממונים על שיקום ההרס והנזקים הרבים.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בשידור חי קרא השדרן מאירי לחתוך לח"כים טהא וצרצור את הראש, וקבע כי דינם מוות
הילה רפופורט
האיחוד האירופאי סירב לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, הנימוק: רגישות המצב בלבנון אינה מאפשרת זאת
אלעזר לוין
שכרה גם ב-40 דולר למ"ר ברעננה ∙ איי-רוקס תשלם 11 דולר למ"ר בבני ברק
אלעזר לוין
שישה מגרשים נמכרו בשבוע האחרון ∙ בנייה עצמאית בשיטת "בנה ביתך" ∙ יימכרו גם 138 מגרשים בבית ניר
ניר יהב
הוסיף כי הוא מקבל בברכה את רעיון ממשלת האחדות והבהיר כי חמאס היא זו שתקים ממשלה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il