X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רה"מ התראיין לסוכנויות הידיעות ואמר כי ישראל תפסיק את האש רק כאשר יפרס כוח בינלאומי בעל סמכויות ועוצמה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אהוד אולמרט טוען כי המלחמה בלבנון עשויה ליצור מומנטום להיפרדות של ישראל מהפלשתינים. במילים אחרות - היא תשרת את תוכנית ההיכנסות. זאת, באמצעות פינוי רוב היישובים באזור יהודה ושומרון. את הדברים אמר אולמרט בראיון לסוכנות הידיעות AP (ד', 2.8.06).
המתקפה הישראלית בלבנון, לדברי אולמרט, תעצור רק כשייכנס הכוח הבינלאומי לשמירת השלום למדינה, שיהיה בעל סמכויות ועוצמה. אולמרט הבהיר, כי נחוץ שלכוח שישוגר תהיינה סמכויות נרחבות, שיאפשרו את אכיפת החלטה 1559 של האו"ם, אשר קוראת לפירוק חיזבאללה מנשקו. עוד אמר, כי שחרור החיילים הישראלים השבויים חייב להתבצע ללא תנאי.
ראש הממשלה התראיין גם לסוכנות הידיעות רויטרס ואמר, כי "אנו מצפים שהכוח הבינלאומי יהיה מורכב מיחידות לוחמות שיפעלו במקרה הצורך בדרום לבנון, רק כשהוא יתפוס את השטח אנחנו ננצור את האש".
לדבריו של ראש הממשלה, במהלך הפעולות הצבאיות של צה"ל נפגע כוחו הצבאי של חיזבאללה באופן ניכר. "המבנה של חיזבאללה נהרס לגמרי בעקבות פעולות צה"ל", אמר. "מעל ל- 700 עמדות צבאיות של חיזבאללה נהרסו במבצע וכל האוכלוסיה שסייעה לחיזבאללה בדרום לבנון הועברה ממקומה. לדעתי, חלק ניכר מנשקו של חיזבאללה יצא מכלל שימוש, ואמצעי הלחימה שלו הצטמצמו במידה רבה.
"ישראל אינה חוששת להילחם", אמר אולמרט, אך מעדיפה למצוא פתרון דיפלומטי לסכסוך בלבנון. אף אחד לא יכול להפחיד את ישראל. שום כמות של טילים ורקטות אינו יכול לעצור את ישראל מלממש את זכותה להגן על עצמה", אמר ראש הממשלה, לאחר שעד כה נחתו בישראל כ- 2,000 טילים, וגם היום שבה המתקפה לאחר יומיים של שקט.
אולמרט התייחס בדבריו גם להנהגה הסורית וכינה את מנהיגי סוריה "חסרי אחריות", "לא בוגרים", ואמר כי הם מעודדים את הטרור. אולמרט אמר כי אינו רואה טעם לפנות לסוריה בניסיון לפתור את הבעיה.
ראש הממשלה ביטל את הביקורת נגד סירובו של הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש לשוחח עם סוריה. "הוא (בוש) עושה את הדבר הברור מאליו, הוא נלחם באויבים של החופש, הוא נלחם באויבים של הדמוקרטיה והוא נלחם בתומכי הטרור", אמר.

תגובות חריפות לתוכנית אולמרט

מועצת יש"ע אמרה בתגובה לדברים שמסר אולמרט לכתבי הסוכנויות הזרות: "דבריו של אולמרט על המשך הריצה העיוורת להתכנסות, הם שנותנים רוח גבית לטרור ומעודדים את נסראללה להמשיך בלחימה עד להשגת כל יעדיו. נראה כי אולמרט מעוניין לפרק את הקונצנזוס שיש סביב המלחמה, מן הראוי שבשעה קשה זו ימצא אומרט את המאחד, ולא קפריזות פוליטיות שמפלגות שוב את העם. סברנו לתומינו כי אולמרט למד את הלקח הפשוט כי הבורח מן הטרור - הטרור רודף אחריו".
חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי טוען: "אהוד אולמרט, ראש ממשלת קדימה, פסל את עצמו מלהיות ראש ממשלת ישראל. התוקפנות של החיזבאללה והחמאס היא תוצאה ישירה של מדיניותו הרופסת. אם בעיצומו של הניהול הכושל של המלחמה בשתי החזיתות הוא מוצא לנכון להתרברב ולהכריז שהניצחון בלבנון ייתן תנופה להתכנסות, הוא מוכיח שהוא מנותק מן המציאות. קריאת תמונת המצב של נסראללה נראית אמינה יותר מזו של אולמרט, שהוביל את ישראל קדימה למקלטים".

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עדה בורבן מונתה למנהלת מחלקת הסטודנטים והצעירים בחב' אופיר טורס
גלית יצחק
בעז לנגרמן מונה לתפקיד    יהיה אחראי על מערך אנשי המכירות העובדים מול המפיצים, הדילרים והלקוחות הסופיים
מתן פריידין
משרד עוה"ד ב. לוינבוק, המתמחה בליטיגציה אזרחית ועוסק בעיקר בדיני בנקאות ותביעות לשון הרע עובר למשרדים המשתרעים על שטח של כ-1,000 מ"ר על גג מגדל סונול
איריס פרחי
יצאו לנופש בקמר ושוכנו במלון ריק עם אנשים בגיל הזהב
איריס פרחי
הרכב ניזוק במהלך גרירה ונתגלו בו שאריות מזון ושתייה    חברת הגרר: "התובע ממציא סיפורים דמיוניים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il