X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בצה"ל מדגישים כי הפעולה בבית החולים באזור בעל-בק באה בעקבות פעילות הארגון מתוכו כוח צה"ל תקף עשרות מחבלים וכן כוחות תגבור שהוזעקו למקום אספו חומר מודיעיני
▪  ▪  ▪
פעולת הקומנדו בבעל בק [צילום: דוצ]

מחלקה ראשונה
קומנדו חטף פעילי חיזבאללה בבעל-בק

   ענבל אביב, עומר שיקלר
חייל צה"ל נהרג בכפר עיטה א-שעב

ראש להק אוויר, תא"ל יוחנן לוקר, גילה בתידרוך עיתונאים (ד', 2.8.06), כי מטרת פעולות הקומנדו הלילה באזור בעל-בק הייתה, בין היתר, לפגוע במיפקדה של החיזבאללה אשר פעלה מתוך בית חולים.
"בלילה שעבר ביצע צה"ל מבצע בבעל-בק, אחד המעוזים של החיזבאללה באיזור. מבצע הקומנדו כלל את יחידת הקומנדו של חיל האוויר ויחידה מיוחדת של צה"ל" - אמר תא"ל לוקר וסיפר, כי עשרות כלי טיס השתתפו בפעולה. הוא הדגיש, כי בית החולים שימש מפקדה של החיזבאללה.
לוקר גילה עוד, כי תכנון המבצע והוצאתו לפועל בוצעו על-ידי מפקד חיל האוויר. המבצע בוצע בתוך פרק זמן קצר. "צה"ל וחיל האוויר הפגינו את זרועו הארוכה של צה"ל", אמר וציין, כי אש נ"מ נורתה לעבר כלי הטיס אך לא פגעה.
"המבצע התנהל באש מהקרקע, אל הקרקע ומהאוויר. מדובר בלחימה מורכבת ומתוזמנת תוך שילוב בין מרכיבי אש רבים. כל הכוחות עמדו ביעדים ובמשימות ושבו בשלום לבסיסים", אמר.
הוא סיפר, כי נחיתת המסוקים נעשתה בהפתעה מוחלטת תוך ביצוע פעולות הסחה שונות. לדבריו, הכניסה לבית החולים שימשה מסתור למחבלים. "למקום הוזעקו תגבורות של החיזבאללה והם הושמדו מהאוויר על-ידי כוחות שונים", אמר והוסיף, כי "בתוך משרדים בבית החולים נמצאו אמצעי לחימה. הם הוסתרו בתוך מגירות". כמו כן הוא ציין כי התבצעה פריצה לשורה של מבנים מהם נלקח חומר מודיעיני וחומר נוסף.
איתרו מצבורי אמל"ח ונשק
אל"מ ניצן אלון, מפקד הכוחות בפעולה סיפר, כי שתי יחידות קומנדו פעלו נגד שתי מטרות מוגדרות. הכוח פעל תוך חילופי אש עם מחבלים שהיו במקום. "תוך כדי השתלטות על המבנה הגיעו כוחות תיגבור למקום ואש מכוח קרקעי ואווירי פגעו בהם".
"מבנה בית החולים כולו נסרק - מהמרתף ועד הקומות העליונות לאתר את משרדי המיפקדה. הכוחות הביאו עימם מחשבים וציוד נוסף, אספו מידע אשר עתה נבדק בישראל". הוא סיפר, כי המהלך הסריקות התבצעו חילופי אש נוספים.
אל"מ אלון אמר עוד, כי נתפסו מספר פעילי טרור אשר הסתירו נשק. כמו כן, הכוחות איתרו מצבורי נשק ופגעו בהם. בין היתר הכוחות איתרו בבתים מקלע 20 מ"מ וציוד נוסף. חלק מהפעולה בוצע בתוך שכונת א-שביב בה מתגוררים פעילי חיזבאללה רבים.
"להבנתי, מערכת ההגנה של החיזבאללה במרחב הזה לא הצליחה להשיג תמנות פעולה של הכוחות שלנו, בשל פעולות שביצעו הכוחות. הפעילויות שלהם הייתה במטרה לפגוע בכוח, אך יצרנו מצבים שנפגע בהם מבלי להיפגע", אמר אל"מ אלון.

"אנו יכולים ומסוגלים ונפעל על-פי הצורך המבצעי"

הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, התייחס לפעילות בעומק לבנון על-ידי כוחות הקומנדו ואמר, כי "במהלך הלילה האחרון בוצעה פעילות רחבת היקף של יחידות מיוחדות של צה"ל. במסגרת הפעילות הזאת שמטרתה מרחב בעל-בק אנו פגענו במחבלי חיזבאללה, מספרם מעל עשרה, ולקחנו בשבי כחמישה אנשי חיזבאללה".
"תכלית המבצע קודם כל: להבהיר שאנו יכולים ומסוגלים ונפעל על-פי הצורך המבצעי בכל רחבי לבנון", הדגיש הרמטכ"ל. "לא הייתה שום כוונה לחטוף מישהו ספציפי, אם זה הרושם שנוצר. המבצע שם על הקרקע נמשך מספר שעות, והוא היה משולב בפעילות קרקעית ופעילות אווירית נרחבת, שסייעה לכוחות וגם פגעה במי שאיים עליהם, והיו מי שניסו לאיים עליהם".
ביחס לפגיעה באנשי החיזבאללה במהלך המבצע כולו אמר הרמטכ"ל: "החיזבאללה ספג מאות מחבלים הרוגים, לא מאה אחת ולא שתיים, וכנראה גם לא שלוש מאות. כשאני אומר כנראה, זה תחום אי-הוודאות שאנו יודעים לגבי התוצאות".
"אנו פגענו, כפי שידוע לכם, כבר במערך הרקטות הבינוניות וארוכות הטווח. אני לא אומר שהשמדנו את כולן, אבל פגענו בהן באופן משמעותי ואנו ממשיכים לקיים מאמצים למניעת הברחות של חימוש ותספוק של החיזבאללה מחוץ ללבנון וגם זה עם הצלחה מסוימת, לא מוחלטת".

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
משרד עורכי הדין מדווח על גידול של 27% בפעילות בענף הנדל"ן    טיפל בחוזי מכירת בית הספר האמריקני, קניותר, ערים וקולנוע הדר
אלעזר לוין
בנק דיסקונט ויתר על חוב בן 80 מיליון שקל    הקניון בנהריה - בן 7,500 מ"ר    העיסקה נחתמה תוך כדי ההפגזות על העיר
מתן פריידין
לטענת חברי האופוזיציה בלשכה, במקום להכריז על תמיכה בצה"ל ובתושבי הצפון עסוק ראש לשכת עוה"ד במאבקים פוליטיים קטנוניים    בין היתר, הורה כהן לחברי סיעתו להעדר מישיבה של הוועד המרכזי בחיפה, בה הוצע לפרסם הודעת תמיכה בצה"ל    עו"ד כהן דוחה את הטענות ומפנה אצבע מאשימה כלפי האופוזיציה
שלומי דיאז
שני צעירים מאום אל פאחם וטירה הניחו מטען תחת רכבה    בן 14 ניסה לרצוח בן 19 שהעליב אותו    צו סגירה למסעדה בה נרצח צעיר ברמת גן
עומר שיקלר
הערכה: המלחמה השפיעה על ירידה ביבוא של מוצרים בני קיימא    עלייה ביבור הטלוויזיות ומכונות הכביסה    עלייה של 6.7% ביבוא הסיגריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il