X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך דנה בנושא המכינות הקדם צבאיות המכינות הוקמו במטרה להכין את בני-הנוער לקראת שירות משמעותי בצה"ל הממשלה קבעה גידול של 15% מדי שנה במספר תלמידי המכינות
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה ביום ג' (1.8.06) בנושא המכינות הקדם צבאיות. הוועדה שמעה, כי המכינות הקדם-צבאיות הוקמו במטרה להכין את בני-הנוער בוגרי מערכת החינוך, לקראת שירות משמעותי בצה"ל ולעודד התנדבות ליחידות קרביות ולמסלולי פיקוד וקצונה.
המכינות הקדם-צבאיות מיועדות לבנים ולבנות בגילאי 21-17, בוגרי מערכת החינוך וצעירים עולים, הזוכים לדחיית הגיוס לצה"ל ומתחייבים להתגייס לשירות צבאי מלא בתום הלימודים במכינה. בנוסף למדה הוועדה כי על-פי החלטת הממשלה, משרד החינוך מממן כ- 40% מתקציב המכינות המיועדים לצד הכלכלי של המכינות. שלא כמו לישיבות, המשרד אינו מעביר תקציב למימון הפן התכני החינוכי-תורני של המכינות, אשר מספקות לתלמידים תוכנית גדושה של לימודי יהדות.
המכינות הקדם צבאיות הם מיטב הנוער
יוחנן בן יעקב, הממונה על הפרויקט במשרד החינוך, עדכן את הוועדה כי "המכינה הראשונה הוקמה בשנת 1987. כיום, יש בפריסה ארצית, 27 מכינות שבהן כ- 1,300 חניכים בממוצע שנתי". עוד אמר כי "בשנה הבאה ייפתחו 4 מכינות נוספות".
יוסי אלדר, אחראי מכינות קדם צבאיות במשרד הביטחון טען כי "חניכי המכינות הקדם צבאיות הם מיטב הנוער. המחיר לצבא הוא דחיית השירות בשנה, אך התועלת היא שירות מלא ומשמעותי". לדבריו, "שיעור היציאה לקצונה היא פי 2 ממתגייסים רגילים, ושיעור הלוחמים כ- 50% לעומת 30%. עד עתה נעשתה ההכנה לצה"ל ע"י המכינה. אולם, יש תוכנית שההכנה תעשה על-ידי צה"ל, ובמימון 1.2 מיליון ש"ח".
להמריץ את הבוגרים ללכת למכללות
שולה מור, מאגף תקציבים במשרד החינוך אמרה בוועדה כי "בשנת 2006 יש תקציב של 20.5 מיליון ש"ח למכינות. מההסכמים הקואליציוניים יש שלושה מיליוני ש"ח נוספים. כרגע, חסרים עוד כארבעה מיליוני ש"ח לסיום שנת 2006".
ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) התייחס גם כן לנושא. "בימים של חומרנות ודאגה לפרט, עולה חשיבות המכינות, המלמדות ללכידות חברתית ולאומית. על המדינה לתת להן סדר עדיפות הולם". עוד אמר כי "בוגרי המכינות, כולל הבנות, מפוזרים בכל יחידות צה"ל. על משרד החינוך לקיים פעילות בכיתות י"ב כדי להמריץ את הבוגרים ללכת למכללות".
מחויבים לעודד את התופעה הזו
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) שיבח את המכינות הקדם צבאיות. "אנחנו מחויבים לעודד את התופעה הזו. בפרט, המכינות הקדם צבאיות המשותפות לדתיים וחילוניים הן תופעה ייחודית, שלמיטב ידיעתי, אין דומה לה". לדבריו, "בדרך כלל קיימת הפרדה בין תלמידים חילוניים ודתיים, אך לא כך במכינות אלה. מסגרת זו תורמת רבות לכל המשתתפים, ויש לה חשיבות ערכית וממלכתית, התורמת לצבא, למדינה ולחניכים עצמם".
ח"כ מלכיאור סיכם את הדיון וחיזק את החלטת הממשלה, שקבעה גידול של 15%, מדי שנה, במספר תלמידי המכינות הקדם צבאיות. בנוסף, ציין כי הוועדה קוראת להבטיח את תקציב המכינות במלואו בבסיס תקציב משרד החינוך ומשרד הביטחון. כמו כן, הוועדה קוראת להשוות את התמיכה הכספית במכינות הקדם צבאיות לתמיכה הכספית הניתנת לבחורים הלומדים בישיבות. אלה ואלה לומדים תורה ואין להפלות ביניהם.

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
NetIDMe, כרטיס זהות חדש, יעזור להגן על ילדים מפני ניצול ברשת האינטרנט
הילה רפופורט
אמו של מגן נבחרת ברזיל לשעבר, קלבר, נחטפה והוחזקה כפותה במכונית    בשנתיים האחרונות נחטפו חמש אמהות נוספות: אמו של רוביניו מ"ריאל מדריד", לואיס פביאנו מ"סביליה", רוג'ריו מ"ספורטינג ליסבון", גרפיטה מ"לה מנס", ומריניו
רחל אלפרוביץ-רוטנברג
בית משפט פסק פיצוי בסך 159,000 ש"ח על עיריית פתח תקוה לתושבת העיר אשר נפלה בבור פעור באמצע רחוב ראשי בעיר    בית המשפט דחה את טענת העיריה כי על ההולכים ברחוב מוטלת האחריות להבחין בהימצאותם של מכשולים וקבע כי חובתה של הרשות המקומית לתקן ולהסיר פגמים מבעוד מועד, אחרת האחריות תוטל על כתפיה
הילה רפופורט
המחסור החמור בנפט מאיים לשתק את המשק הלבנוני    אפילו ייצור הלחם בסכנה    באישור ישראל יעביר האו"ם שתי מיכליות נפט ללבנון
עומר שיקלר
בצה"ל מדגישים כי הפעולה בבית החולים באזור בעל-בק באה בעקבות פעילות הארגון מתוכו    כוח צה"ל תקף עשרות מחבלים וכן כוחות תגבור שהוזעקו למקום    אספו חומר מודיעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il