X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אלוף גנץ: לא נהסס לפעול גם נגד צבא לבנון; אלוף גנץ: אנחנו לא כובלים את עצמנו לשום מגבלה; נפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו ראש מטה חיל האוויר, תא"ל אמיר אשל: נפגעה יכולת החיזבאללה לפגוע בעפולה ובחיפה; הלחימה נמשכת כדי לעצור את ירי הקטיושות קצרות הטווח
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, עמיר פרץ, הנחה את צה"ל להיערך לכניסה לעומק לבנון עד נהר הליטאני. המטרה: להדוף את אנשי החיזבאללה אל מעבר לקו זה, וזאת כדי למנוע שיגור רקטות קצרות טווח לעבר הגליל וישובי קו העימות.
צה"ל נערך להכנסת כוחות עוד יותר, בהתאם להנחייה. המדובר בהכנסת כוחות קרקעיים לעומק של כ- 20 ק"מ - דבר המחייב עתה החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. בשלב זה לא ברור האם יוכלו ראש הממשלה אהוד אולמרט, ושר הביטחון, לקבל מנדט מחברי הקבינט לכניסה לעומק זה.
מפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ, אמר בתדרוך לעיתונאים, כי צה"ל מגביר את הפעולה הקרקעית בדרום לבנון, במקביל לפעילות האווירית שנמשכת. כוחות הקרקע מתקדמים קרקעית לאזורי השיגור בכוונה לפגוע בהם ולמנוע את הפגיעות הקשות בעורף הישראלי, כפי שהיה היום.
גנץ ציין, כי אם לא יהיה מנוס - ירחיב צה"ל את הפעילות הקרקעית גם לעומק גדול יותר. גנץ נמנע מהתייחסות לשאלה האם מדובר בכניסה קרקעית ובהרחבת רצועת הביטחון לעומק 15 ק"מ.
אלוף גנץ ציין, כי צה"ל אינו כובל את עצמו ואינו לוקח על עצמו שום מגבלה. היכן שנמצא אמל"ח ואנשי חיזבאללה, נפגע בהם. הוא ציין, כי לא ניתן לצבא לבנון לאיים עלינו, ולא נהסס לפעול בלבנון נגד כל כוח שיהווה איום.
גנץ התייחס בתדרוך גם לאנשי החיזבאללה שנשבו על-ידי ישראל, במהלך ימי הלחימה. הוא ציין כי יש בידי ישראל כמה מחבלים, אך נמנע ממסירת פרטים נוספים. "אנחנו נחקור אותם, נמשיך את הלחימה", אמר. גנץ הדגיש, כי בכוונת צה"ל לפעול בשטח לבנון בעוצמות שונות כדי להגדיל את טווח ההישגים ולפגוע במשגרים ובמחבלים.
פחת האיום על חיפה ועפולה
ראש מטה חיל האוויר, תא"ל אמיר אשל, אמר בתדרוך, כי חיל האוויר הצליח לפגוע קשות במערך רקטות ארוכות-הטווח שהפעיל החיזבאללה. כתוצאה מכך נפגעה יכולת החיזבאללה לשגר רקטות לחיפה ולעפולה. הוא ציין, כי כמעט כל המשגרים שהופעלו לשיגור רקטות ארוכות טווח, הושמדו בפעולה של חיל האוויר.
תא"ל אשל הדגיש, כי אין זה אומר שלא ישוגרו יותר רקטות לעבר ישובים בעומק ישראל, אך חלה ירידה משמעותית ביכולתם לפגוע בישובים אלה. תא"ל אשל אמר עוד, כי בנוגע לרקטות קצרות טווח - שהן שגרמו את עיקר הפגיעה בעורף בישראל, הסיפור שונה.
לדברי אשל, בידי החיזבאללה אלפי רקטות נוספות, והפגיעה במשגרים וברקטות הינה מסובכת הרבה יותר. רק פעולה מורכבת של חיל האוויר ושל כוחות קרקעיים, אמר, יכולה להביא לתוצאות טובות ולפגיעה ממשית ביכולת החיזבאללה לשגר קטיושות אלה, ופעולה כזו נעשית בהצלחה בימים האחרונים.
לגבי הפעילות שחיל האוויר מעורב בה, אמר אשל, כי סוג הלחימה הזה הוא סוג לחימה שאין לא מקבילה ואין לו דוגמה ברמת המורכבות - הן בהיבט האווירי והן בהיבט הכלכלי.

תאריך:  03/08/2006   |   עודכן:  03/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מאז תחילת הלחימה בצפון נשרפו כ- 6,000 דונם חורש טבעי ויער נטוע אדם, בהם היו נטועים כחצי מיליון עצים
רונן ליבוביץ
ערוץ 10 אמור בקרוב להעלות לשידור סדרה דוקומנטארית חדשה המדמה תחרות כוכב נולד בבתי כלא בישראל    ח"כ דותן מתנגדת בתוקף לשידור הסדרה    חילוקי הדעות בסוגיה נשמרו גם לאחר פגישה שהתקיימה בין הצדדים
שלומי דיאז
נתפסה ליד מלון דן לפני כשבועיים    נשלחה לחטוף אזרח אותו הכירה בתל אביב
אלעזר לוין
החברה חייבת 5.3 מיליון דולר לבנק מזרחי, שפתח בהליכי הוצאה לפועל    זהר מוכרת את "מיתחם תלמה" בפ"ת בעסקה לפי 26%, שיומרו בעתיד לכ- 6.5 מיליון דולר    התנאי לעסקה - עליה לפרוע תוך 40 יום 3.9 מיליון דולר לבנק
הילה רפופורט
פרשנים טוענים כי סירוב גרמניה לתמוך בהפסקת אש מיידית, ומדיניותיה הפרו-ישראלית, נובעים מרגשות אשם על פשעי הנאצים במלחמת העולם השניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il