X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צרפת פירסמה טיוטה עבור החלטת מועצת הביטחון בנושא הסכסוך בלבנון במסמך: הפסקת אש מיידית ותנאים לפתרון הממשבר בין התנאים: הצבת כוח בינלאומי באזור חייץ הנמשך מ"הקו הכחול ועד הליטאני
▪  ▪  ▪

+ מועצת הביטחון נמנעה מגינוי ישראל
צרפת פרסמה (ד', 3.08.06) טיוטה מטעמה, עליה תתבסס, כך היא מקווה, החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המשבר בלבנון. נוסח הטיוטה כולל, קריאה להשעיה מיידית של העוינות בין ישראל לחיזבאללה - הזהה לדרישת מזכ"ל האו"ם קופי אנאן - ופירוט התנאים להפסקת אש קבועה ולפיתרון בר קיימה לסכסוך.
התנאים העיקריים:
- כיבוד הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של ישראל ולבנון;
- כיבוד לגבול הבינלאומי בין ישראל ללבנון - הידוע כ"קו הכחול";
- שחרור שני החיילים החטופים;
- יישום מלא של החלטת האו"ם 1559, הכוללת פירוק המליציות החמושות בלבנון, הרחבת סמכות ממשלת לבנון ופריסת צבא לבנון בדרום לבנון, הנתון כרגע בשליטת חיזבאללה;
- סימון הגבולות הבינלאומיים של לבנון, כולל אזור חוות שבעא, השנוי במחלוקת;
- כינון הסדרי ביטחון שימנעו את חידוש המשבר, כולל אזור חייץ שיתפרס מהקו הכחול ועד לנהר הליטאני. רק כוחות הביטחון של לבנון וכוח בינלאומי של האו"ם יורשו להיכנס לשטח;
- הסדרת נושא האסירים הלבנונים המוחזקים בישראל.
שגריר צרפת לאו"ם, ז'אן-מרק דה לה סבלייר, מסר לכתבים הזרים, כי הוא פחות אופטימי משהיה אתמול (ד', 2.08.06), באשר לאפשרות שמועצת הביטחון תקבל החלטה בזמן הקרוב. יחד עם זאת אמר, "אנו משיגים התקדמות, הייתי אפילו אומר, שמדובר בהתקדמות של ממש".
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, דחה (ה', 3.08.06) כל תנאי להפסקת אש. לדבריו, ילחם החיזבאללה עד לגירוש אחרון החיילים הישראלים מלבנון.

תאריך:  03/08/2006   |   עודכן:  03/08/2006
מועצת הביטחון נמנעה מגינוי ישראל

t
החלטה מרוככת: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה (ה', 27.07.06), הצהרה מתונה יחסית, המביעה תדהמה וצער על הרג ארבעת פקחי האו"ם בהתקפת ישראל בלבנון. יחד עם זאת נמנעה המועצה, בלחצה של ארה"ב, מגינוי ישראל.
ההחלטה התקבלה בתום יממה של דיונים. ההצהרה מוסכמת על כל 15 המדינות החברות. זוהי החלטת המועצה הראשונה מאז תחילת המשבר בלבנון.
בתדריך שהועבר למועצה יום קודם, דיווחה עוזרת מזכ"ל האו"ם ג'יין לוטה, כי עמדת האו"ם ניצבה 21 פעמים תחת מטח אש ישראלי, כולל 12 פגיעות שהיו מרוחקות מאה מטרים בלבד מהעמדה, וספגה ארבע פגיעות ישירות. שעות בודדות לפני הפגיעה בעמדת האו"ם, שבו נציגי האו"ם בניו-יורק ולבנון ומחו בפני ישראל על ההתקפות.
ארה"ב התעקשה להשמיט כל גינוי או אזכור לאפשרות, לפיה מדובר בפגיעה מכוונת מצד ישראל.
בטיוטת ההצהרה המקורית, שהציעה סין, אמורה היתה המועצה להביע זעזוע וצער כלפי "פגיעתה המכוונת" של ישראל בעמדת האו"ם, ולגנות את "ההתקפה האווירית והארטילרית המתואמת" על עמדת האו"ם. נוסח זה היווה המשך להצהרת מזכ"ל האו"ם קופי אנאן מיום שלישי האחרון (25.07.06), לפיה נראית האירוע כהתקפה ישראלית מכוונת.
למועצה הוצע נוסח הצהרה מתוקן, לפיו "מגנה מועצת הביטחון כל התקפה מכוונת כנגד אנשי האו"ם ומדגישה כי התקפות מסוג זה אינן מתקבלות על הדעת". ארה"ב התנגדה. האמריקנים אף התנגדו להצעתו של אנאן, לקרוא לחקירה משותפת לישראל ולאו"ם, באשר לנסיבות האירוע.
הנוסח הסופי שאושר: "מועצת הביטחון מביעה תדהמה עמוקה וצער כלפי הירי של צה"ל על עמדת האו"ם בדרום לבנון". הודעת הגינוי הושמטה וכן הקריאה לחקירה משותפת לישראל ולאו"ם.
המועצה קראה לישראל "לערוך חקירה מקיפה באשר לתקרית, תוך לקיחה בחשבון של כל חומר רלוונטי שמקורו ברשויות האו"ם, ופרסום התוצאות בהקדם האפשרי".
באזכור היחיד בהודעה, שהתייחס לעימות הצבאי הכולל, נכתב כי המועצה מביעה "דאגה עמוקה" באשר לאבדות מקרב אזרחי לבנון וישראל, לסבל שנגרם, להרס התשתיות האזרחיות ולמספר העולה של אזרחים הנאלצים לעזוב את בתיהם".
ההצהרה הוקראה בישיבה רשמית של המועצה על-ידי נשיא המועצה העכשווי, שגריר צרפת לאו"ם ז'אן-מרק דה לה סבלייר.
שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן, כינה את החלטת המועצה "הוגנת מאוד ומאוזנת". לדבריו, המועצה צדקה באימוץ הצהרה זו, לזכרם של ארבעה פקחי האו"ם. גילרמן הביע "חרטה עמוקה על התאונה הטרגית", וחזר על תדהמת ישראל מהצהרתו של אנאן. לדבריו, "ישראל לעולם לא תפגע במכוון באנשי האו"ם".
מוקדם יותר היום, כאשר טרם היה ברור האם תסכים המועצה על נוסח הצהרה כלשהו, הזהיר שגריר סין לאו"ם, וונג גואנגיה, כי כישלון המועצה לפעול, ישפיע לרעה על נושאים נוספים, כולל מאמציה האחרונים של מועצת הביטחון בנושא הגרעין האירני.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט, ניר יהב
מנהיג חיזבאללה איים לתקוף את תל אביב במידה וישראל תתקוף את ביירות    אם יפסיק צה"ל את התקיפות האוויריות על לבנון, אפסיק את ירי הרקטות על הצפון    לחיזבאללה יכולת נ"ט איכותית וכמותית    'אולמרט הוא רה"מ הכי טיפש שהיה לישראל'
יואב יצחק
אלוף גנץ: לא נהסס לפעול גם נגד צבא לבנון; אלוף גנץ: אנחנו לא כובלים את עצמנו לשום מגבלה; נפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו    ראש מטה חיל האוויר, תא"ל אמיר אשל: נפגעה יכולת החיזבאללה לפגוע בעפולה ובחיפה; הלחימה נמשכת כדי לעצור את ירי הקטיושות קצרות הטווח
גלית יצחק
מאז תחילת הלחימה בצפון נשרפו כ- 6,000 דונם חורש טבעי ויער נטוע אדם, בהם היו נטועים כחצי מיליון עצים
רונן ליבוביץ
ערוץ 10 אמור בקרוב להעלות לשידור סדרה דוקומנטארית חדשה המדמה תחרות כוכב נולד בבתי כלא בישראל    ח"כ דותן מתנגדת בתוקף לשידור הסדרה    חילוקי הדעות בסוגיה נשמרו גם לאחר פגישה שהתקיימה בין הצדדים
שלומי דיאז
נתפסה ליד מלון דן לפני כשבועיים    נשלחה לחטוף אזרח אותו הכירה בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il