X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות האיום - צה"ל הפציץ בביירות

אירן מאשרת: לחיזבאללה טיל זילזאל-2

בכיר ממייסדי חיזבאללה מאשר: לארגון טילי זילזאל-2 המגיעים לטווח 250 ק"מ ונושאים 600 ק"ג חומר נפץ אמש איים נסראללה לשגר טילים מסוג זה לעבר תל אביב
▪  ▪  ▪

שר הפנים לשעבר של אירן, עלי אכבר מוח'תשמי, מאשר בראיון לעיתון האירני "שרק" (3.8.06), כי לארגון חיזבאללה טילים מדגם זילזאל-2 המגיעים לטווח של 250 ק"מ הכולל גם אזור גוש דן. מוח'תשמי כיהן בשנות ה- 80 בתפקיד שגריר אירן בדמשק והוא נחשב לאחד ממייסדי חיזבאללה.
מרכז המידע למודיעין וטרור, בראשות ד"ר ראובן ארליך, מציין בפרסום באתר האינטרנט של המרכז למורשת המודיעין, כי טילי זילזאל-2, שהינם בקוטר 610 מ"מ, מסוגלים לשאת ראש נפץ קרבי במשקל של 600 ק"ג.
אמש שיגר מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום טלביזיוני, איום פומבי לשגר טילים לעבר "בירת ישראל" (כלשונו) תל אביב, אם ישראל תוסיף לתקוף את הבירה הלבנונית ביירות. "אני אומר בצורה ברורה שאינה ניתנת לפרשנות: אם תפציצו את עיר הבירה שלנו, אנו נפציץ את עיר הבירה שלכם. אנו נפציץ את תל אביב ואנו מסוגלים כן", אמר נסראללה.
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, ממשיך לקרוא להשמדתה של מדינת ישראל. בישיבת חירום של המדינות המוסלמיות שנערכה במלזיה (יום ה'), הציע אחמדינג'אד לפתור את הסכסוך במזרח התיכון על-ידי "חיסול המשטר הציוני". על בריטניה וארה"ב הוא הטיל את האחריות לנזקים שגורמת ישראל בלבנון ודרש כי תפצינה אותה על כך.
עיתון כוויתי פירסם אתמול (ה') כי הנהגת חיזבאללה הורתה ל"יחידת הטילים" ליזום ירי לעבר ת"א, אם ישראל תפציץ את ביירות. על-פי הדיווח שיגור שכזה יוכל להעשות מבלי לבקש אישור של ההנהגה הפוליטית של חיזבאללה. לדברי גורם בחיזבאללה, ת"א תותקף ישירות לאחר שתותקף ביירות.

צה"ל הפציץ הלילה יעדים בביירות

כשעה לאחר חצות (4.8.06) - שעות ספורות לאחר שידור נאומו של נסראללה, תקפו מטוסי חיל הישראלי פעמיים יעדים בשכונה הדרומית של ביירות בה ממוקמים מטות חיזבאללה. המדובר בשכונת דאחייה, ששימשה, עד פרוץ הלחימה וההפצצות מצד צה"ל, את משפחות החיזבאללה. תקיפה נוספת בוצעה בבקאע, במזרח המדינה. כמו-כן הופצצה שכונת עוזאיי שליד שדה התעופה הבינלאומי של לבנון. קצין ישראלי בכיר הזהיר, כי ישראל תשמיד תשתיות מרכזיות בלבנון אם יעז חיזבאללה לממש איומו ולהפציץ את גוש דן. בתקיפות אלה נהרגו 4-3 לבנונים ופעילי חיזבאללה.

תאריך:  04/08/2006   |   עודכן:  04/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מתי טוכפלד
פרץ הורה לצה"ל להיערך למבצע רחב היקף בלבנון שיכלול כיבוש רצועת ביטחון עד הליטני    ראש הממשלה מותח ביקורת ואומר כי המבצע לא יסייע למניעת שיגור טילים ארוכי טווח
הילה רפופורט
בראיון לתקשורת הבריטית הזהיר נתניהו כי בידי אירן טילים המסוגלים להגיע עד לונדון    לדבריו, צריך לעצור את חיזבאללה כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il