X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת מדקס-סקרין הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת בדיקה שאינה פולשנית לאיתור ומניעה מוקדמת של הפרעות ומחלות שונות מחקרים קליניים שנעשו באמצעות המכשיר מוכיחים אחוז דיוק של מעל 80% ויותר
▪  ▪  ▪

אין צורך בידע רפואי נרחב כדי לדעת כי הדרך לטיפול רפואי מוצלח מתחילה קודם כל באבחון מדוייק של המטופל ומניעה מבעוד מועד של התפתחותן של בעיות רפואיות שונות. הבעיה היא כי גם הבדיקות המכאיבות והפולשניות ביותר, ושלא לדבר על היקרות ביותר, לא תמיד מצליחות להציג בפני הרופא את התמונה הנכונה.
לכן, שאלת המפתח היא, כיצד ניתן לקבל תמונה מדוייקת, מהירה ואמינה של מצב המטופל אשר תעניק לרופאים את המפתח המתאים לפתרון? בנקודה זו, חברת מדקס-סקרין הישראלית, טוענת כי היא מספקת את המענה.
חברת מדקס-סקרין הישראלית פיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט, המאפשרת בדיקה שאינה פולשנית לאיתור ומניעה מוקדמת של הפרעות ומחלות שונות במערכות השונות ובאיברים הפנימיים בגוף. המכשיר שפיתחה החברה, הנקרא מדקס-טסט, הוא למעשה מעין "עט" מיוחדת באורך של כ- 20 ס"מ בעלת שני כבלים המחוברים למחשב רגיל.
הנבדק אינו צריך להוריד את בגדיו אלא פשוט להושיט אל הרופא את כפות ידיו ורגליו. לאחר שהרופא נוגע באמצעות ה"עט" בקצות האצבעות מתקבלות בתוך כ- 10 דקות תוצאות גרפיות ונתונים על כל מערכות הגוף השונות כגון מערכת הנשימה, עמוד השדרה, כלי הדם, הכבד, המעי הגס, דרכי השתן, כיס המרה, המערכת החיסונית ועוד.

דיוק של מעל ל- 85%

לדברי החברה, מחקרים קליניים שנעשו בארץ ובעולם כבר הוכיחו את יעילותה של המערכת ומצביעים על דיוק של מעל ל-85% מכלל מאות החולים שנבדקו. "נכון לומר שאיננו יודעים בדיוק מבחינה מדעית כיצד ה- 'Medex Test' עובד", אומר פרופ' יהודה שיינפלד, מנהל מחלקה פנימית ב' בביה"ח שיבא בתל השומר, "אולם העובדה היא שבכל הניסויים שערכנו ואנו עורכים מצאנו שהמכשיר אכן עובד ונותן תוצאות די מדוייקות". גם פרופ' זמיר הלפרין, מנהל מחלקת גאסטרו בבית החולים איכילוב בתל אביב, מצטרף להערכות אלה ומציין כי במחלקתו כבר נעשו מספר מחקרים עם המכשיר לגילוי מחלות כבד ונמצא כי המכשיר דייק בתוצאותיו באחוזים גבוהים.
משה גולן, מנכ"ל חברת מדקס-סקרין, מציין כי המערכת כבר זוכה להכרה הולכת וגדלה בקרב חוגים רפואיים רבים כאמצעי אבחון מתקדם ומדויק. "מה שמייחד את הבדיקה של המדקס-טסט מרוב הבדיקות הקיימות לאיתור מחלות והפרעות מערכתיות, הוא קבלת ממצאי הבדיקה מיד עם סיומה. הממצאים מהווים אישור או המלצה להמשך בדיקות ממוקדות יותר לבירור החשד למחלה ולמעשה משלימה את הפרקטיקות הרפואיות המקובלות כיום כגון כ- MRI ו- CT".
יכולות אלה הביאו להתעניינות רבה בקרב רופאים ברחבי העולם שביקשו לעמוד על טיבה של המערכת. החברה החלה בפעילות שיווקית עולמית נמרצת ואף קיבלה את אישור ה- CE (הרשות האירופית למכשור רפואי). בעקבות זאת המערכת מיושמת כיום במדינות אירופיות שונות כגון הולנד, איטליה ובימים אלה נכנסת גם לשוק הטורקי והיווני. שוק מעניין נוסף שהחברה פועלת בו כיום הוא השוק הסיני ולאחרונה אף הכריזה על הסכם הפצה עם סינופארם, חברת היבוא הממשלתית הסינית להפצת תרופות ומכשור רפואי. כמו כן, החברה פועלת בשווקים נוספים כגון אוסטרליה, סינגפור, הודו ועוד.

קשר בין איברי הגוף לעור

מפתח המערכת החדשנית הוא ד"ר אלכס קנייבסקי, אשר שימש כרופא צבאי בבסיס צבאי גדול של הצבא הרוסי. אחת הבעיות המרכזיות עמן התמודד ד"ר קנייבסקי היתה חוסר היכולת לאבחן באופן מדויק את מצב בריאותם של כ- 10,000 חיילים שהיו תחת אחריותו והחל לפתח מערכת אשר תעניק מענה לכך. לאחר שעלה ארצה, בשנת 1999, הקים ד"ר קנייבסקי את חברת מדקס סקרין במסגרת החממה הטכנולוגית בערד ובסיוע המדען הראשי במשרד התמ"ת.
עקרונות האבחון על-פיהם פועלת המערכת מבוססים על פיתוח בתחומי הנוירולוגי-רפלקסולוגי, על-פיהם קיים קשר בין איברי הגוף הפנימיים לנקודות שונות על-פני העור. על-ידי מגע בכפות הידיים והרגליים מוזרמים דרך המערכת העצבית גלי חשמל למערכות הגוף השונות והנתונים המתקבלים מוזנים מייד למערכת ממוחשבת. המערכת, המבוססת תוכנה המותאמת לכל מחשב PC רגיל, מעבדת את הנתונים ותוך דקות אחדות מציגה אותם בתרשימים גרפיים ונתונים מספריים המלמדים על מצב המערכות השונות של המטופל.
"עולם הרפואה מתפתח לפתרונות חדשים, טכנולוגיות מתקדמות, שיטות עבודה יעילות יותר ולמגוון פתרונות אשר יוכלו להעלות את איכות חייו של החולה ולהאריך אותם", אומר גולן. "המטרה שלנו היא להעניק לרופא המטפל כלים חדשים ויעילים לעשות את עבודתו החשובה כל כך בצורה אופטימלית ולקדם את כל מערכת הבריאות לטובת כל הנוגעים בדבר. אנו מספקים לרופא מערכת מצילת חיים אשר יכולה למנוע התפתחות של מחלות שונות בגוף - מזיהומים שונים ועד למחלות סרטניות שונות באיברים פנימיים".
"השימוש במכשיר חוסך זמן רב, חרדות מיותרות, עוגמת נפש לחולה ומשפחתו וכסף רב למערכת הבריאות על בדיקות מיותרות וכואבות", מסכם גולן.

תאריך:  06/08/2006   |   עודכן:  06/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רו"ח רהב, יליד קיבוץ יגור, לשעבר משנה למנכ"ל ישראכרט
מחלקה ראשונה
בנדר כיהן בתפקיד הקודם כאחראי על שיווק רכבים המונעים באמצעות גז ועל ניהול מועדון הלקוחות של החברה
ענבל אביב
תיקו של אחד העיתונאים הזרים שהגיע לתדרוך במשרד רה"מ התריע במכשיר ה'מריחן' של המאבטחים    החבלנים בודקים את התיק שהתריע אולם משטרת ירושלים מסרה, כי רמת החשד לגבי אותו חפץ נמוכה
אלעזר לוין
משקיע אוסטרלי קנה 8 דונם ויבנה במקום מפעל גדול לעיבוד עץ
אלעזר לוין
תוכנית בילעדית של חברת הביטוח הותיקה - שלוש פוליסות ביטוח לאירועי בריאות חמורים בפרמיה חדשית נמוכה    התוכנית אינה מכסה ניתוחים בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il