X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אגוד מגדלי הפרחים ועמותת אומ"ץ עתרו לבג"צ בדרישה להדיח את מנכ"ל אגרקסקו, שלמה תירוש, מתפקידו העותרים: אגרקסקו לא אימצה את המלצות מבקר המדינה באשר לנסיעת הח"כים אברהם ואפללו עוד טוענים העותרים: שר החקלאות נמנע להדיח את תירוש בשל שיקולים זרים
▪  ▪  ▪

אגוד מגדלי הפרחים, אורזי הפרחים בעמק חפר ועמותת אומ"ץ, עתרו לבג"צ (א', 6.8.06), בדרישה להדיח את מנכ"ל חברת אגרקסקו, שלמה תירוש, מתפקידו, זאת בעקבות התנהלותו בפרשת הטסתם של חברי הכנסת רוחמה אברהם ואלי אפללו על-ידי החברה, התנהלות שלדידם של העותרים מעלה חשד לעבירות פליליות לכאורה.
במקביל הגישה אתמול עמותת אומ"ץ תלונה למשטרה נגד מנכ"ל אגרקסקו בחשד למתן שוחד לחברי הכנסת רוחמה אברהם ואלי אפללו, וכן פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בתביעה להעמיד לדין את שני חברי הכנסת הללו בחשד לכאורה לקבלת שוחד.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד גבי ספרן ובועז ארד, נטען כי המלצות מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, אשר קבע בדוח השנתי שפרסם כי על דירקטוריון אגרקסקו להסיק מסקנות אישיות נגד מנכ"ל החברה, לא יושמו בידי החברה.
הפרשה החלה כאשר בחודש ספטמבר 2004 מימנה אגרקסקו, על-פי החלטת מנכ"ל החברה - שלמה תירוש, לשני חברי כנסת, רוחמה אברהם ואלי אפללו, נסיעה לחו"ל - עשרה ימים בארה"ב ויום אחד באירופה.
מבקר המדינה התייחס בדוח השנתי האחרון להתנהלותו של מנכ"ל אגרקסקו, שלמה תירוש, בפרשה. "על דעת עצמו עשה שימוש לא ראוי ולא תקין בטיסות ובאירוח בחו"ל, וכל זאת גם ללא דיווח וללא אישור דירקטוריון החברה, כמתחייב על-פי נורמות ראויות של מינהל ציבורי ועסקי תקין, אשר ראוי כי אגרקסקו תפעל על-פיהן", כתב המבקר שדרש, כי "דירקטוריון החברה ידון בממצאי הביקורת, הן במישור הכללי והן במישור האישי, כולל הסקת מסקנות אישיות".
אולם העותרים טוענים, כי הדירקטוריון לא פעל באופן ראוי ועל-פי חוק החברות הממשלתיות, ואף בחר לחזק את ידי המנכ"ל ולהביע בו אמון מוחלט, בניגוד גמור להנחיות מבקר המדינה. העותרים טוענים עוד, כי החלטת שר החקלאות שלא לטפל בעניין הדחתו של מנכ"ל אגרקסקו, נובעת משיקולים זרים, מאחר שגם שר החקלאות בעצמו מעורב בפרשה דומה של נסיעות לחו"ל על חשבון חברת ק.א.ל העוסקת בתחום החקלאות, פרשה שבגינה המליץ מבקר המדינה על פתיחת חקירה פלילית כנגד השר.
העותרים מציינים, כי פניותיהם אל שר החקלאות, בדרישה לכינוס מיידי של דירקטריון אגרקסקו לדון בנושא הדחתו של מנכ"ל החברה עקב דוח מבקר המדינה, נענו בשלילה. תשובת שר החקלאות היתה כי לדעתו אגרקסקו נקטה בכל הצעדים והלקחים המתבקשים למנוע הישנות הליקויים, וכי כך נקבע לטענתו גם בדיון בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת. לאור זאת אין בכוונתו לפעול עוד בעניין זה.
העותרים מציינים בעתירה, כי הרציונל העומד מאחוריה הינו האינטרס החיוני שהציבור ישים את מבטחו ברשויות השלטון וכן הרצון ליישם את המלצות מבקר המדינה.

תאריך:  07/08/2006   |   עודכן:  07/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
תגיע כדי לחזק את תושבי העיר אשר חיים תחת הפצצות החיזבאללה    ראש המשלחת ונשיאת הדסה לשעבר: "כל אם יהודיה ברחבי העולם רואה בחיילי צה"ל, מילואים וסדירים, הנלחמים בלבנון כאילו היו בניה"
מתן פריידין
לנוכח האירועים בצפון ובעזה מעלה 'משפחה חדשה' לסדר היום הציבורי, הצעת חוק בנושא הקפאת זרעם של חיילים קרביים    עו"ד רוזנבלום: הזכות להורות היא זכות יסוד אשר המדינה לא יכולה למנוע
מתן פריידין
חברת היהלומים "פפיר" קיבלה רשות להתגונן בפני תביעה בסך 4.7 מיליון שקלים שהגיש נגדה בנק לאומי    השופט: המחלוקת בדבר היותו של הסכם בין הצדדים מצדיקה מתן רשות להתגונן
מתן פריידין
הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור הוציאה דוח מיוחד המסכם את פעילותה למן הקמתה בשנת 2002    בין ההישגים: הוצאת ישראל מהרשימה השחורה של ארגון FATF, ציונים לשבח בביקורת של קרן המטבע הבינלאומית והצטרפות לארגון EGMONT
מחלקה ראשונה
מתחילת הלחימה תרמה החברה להגנת הטבע כ- 9,600 ימי הדרכה עבור למעלה מ- 1,500 ילדים ואירחה עשרות אלפי משפחות בקהילות ובבתי ספר שדה שלה ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il