X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלל ביטוח רשמה ירידה חדה של 67% בהכנסות מפעילות ההשקעות וירידה של 36% ברווח מביטוחי חיים; היקף הפרמיות גדל ב-16.6%; הקימה אגף פיננסי חדש
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  כלל ביטוח

הרווח הנקי של כלל ביטוח ברבעון השני של שנת 2002, הסתכם ב-41.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-69.6 מיליון שקל אשתקד - ירידה של כ- 39.8%. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2002 הסתכם בכ- 77.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 130.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החיתוך בשורה התחתונה בששת החודשים הראשונים של השנה, נבע מירידה של כ-30 מיליון שקל בהכנסות מהשקעות שלא מעסקי ביטוח, אשר הסתכמו בתקופת הדוח בהפסד של כ-25.6 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרווח של כ-4.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. כן פגעה בחברה הירידה ברווח מעסקי ביטוח, שגם היא תוצאה, של הירידה בהכנסות מהשקעות בדוחות העסקים.
למרות הירידות החריפות בשוק ההון ומיתון הקשה, הצליחה חברת כלל החזקות עסקי ביטוח לרשום שיפור משמעותי ברווחיה מפעילות הביטוחית ברבעון השני של 2002. הרווח הנקי מעסקי ביטוח כללי הסתכם ב-38.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-57.3%, וזאת למרות ירידה של כ-67.5 מיליון שקל בהכנסות מהשקעות.
השיפור ברווח מעסקי ביטוח כללי, נובע בעיקרו משיפור הרווח החיתומי, שהוא הרווח בנטרול סעיף הכנסות מהשקעות.
כלל ביטוח מסרה, כי היא נמצאת בעיצומו של תהליך הרחבת תחומי פעילותה לענפים פיננסיים נוספים ולתחומים המשיקים לפעילות הביטוחית. במסגרת זו הוקם אגף נכסים פיננסים, שירכז את כל הפעילות הפיננסית של הקבוצה אשר איננה פעילות ביטוח. בשלב זה הועברו לאחריות האגף החברות: כנף, כלל גמל, אוורגרין וכלל חיתום, שהוקמה בתקופת הדוח. כמו כן הוכפפו אליו יחידת הביטוחים הפיננסים וכלל משכנתאות.
הרווח של כלל ביטוח מעסקי ביטוח חיים, הסתכם ברבעון השני של 2002 בכ-61.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-96.3 מיליון שקל אשתקד. זו ירידה של כ-35.7%. הירידה ברווח מוסברת בעיקרה מתנאי שוק ההון הקשים ששררו ברבעון. עתודות ביטוח החיים של החברה גדלו בכ-5.5% והסתכמו בכ -17.9 מיליארד שקל, לעומת 16.95 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תיק ההשקעות לתקופת הדוח עמד על כ-22.2 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-20.6 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה, גידול של כ-7.7%.
סך הרווח מעסקי ביטוח של החברה, הסתכם ברבעון השני של 2002 בכ- 100.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-120.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מעסקי ביטוח הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2002, בכ-189.8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 235.8 מיליון שקל אשתקד.
ההכנסות מפרמיות ברוטו ודמים, הסתכמו בכ-2.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.9 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד גידול של כ- 8.3%. בחברת כלל ביטוח גדל היקף הפרמיות בכ-16.6%. חלק מהגידול בפרמיות מוסבר בשינוי ביחס החלוקה בין חברות הביטוח לאבנר (גידול בחלק חברות הביטוח מ-70% בשנת 2001 ל-80% בשנת 2002) וחלקו מעליית תעריפי הביטוח בתקופה.
סך הפרמיות בתקופת הדוח הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל לעומת 1.7 מיליארד שקל בתקופה מקבילה - ירידה של 5.0%. על-פי הנחיות הפיקוח על הביטוח, פרמיות אלה לא כוללות פרמיות בגין מרכיב החיסכון בפוליסות פרופיל. סך כל הפרמיות, כולל מרכיב החיסכון של פוליסות פרופיל, קטנו בשיעור של כ-1.3%. הרווח מעסקי ביטוח חיים הסתכם בתקופת הדו"ח ב-139.9 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 168.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח ברבעון הסתכם בכ- 61.9 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-96.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
בחברה מסבירים, כי הירידה בפרמיות נובעת, בעיקרה, מהמצב הכלכלי במשק שהביא בין השאר לירידה במכירות חדשות ושיעורי המדד הגבוה שגרמו, בין השאר, לשחיקה ריאלית של השכר (השכר הממוצע נישחק ריאלית בכ-4.8% בינואר-מאי השנה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד).

תאריך:  14/08/2002   |   עודכן:  14/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
משפטו של ברגותי נפתח הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב; מאות עיתונאים מהארץ ומחו"ל הגיעו לכסות את המשפט; ברגותי מואשם באחריות לרצח עשרות ישראלים; שניים מסגניו העצורים בידי ישראל משמשים עדי תביעה נגדו;
השופט צבי גורפינקל האריך מעצרו עד 5.9.02
יואב יצחק
שר הבריאות אשר אוחנה אישר: ערכות מגן לאנשי צוותי הצלה וחילוץ יכללו כמוסות נגד קרינה רדיו-אקטיבית; שרון מכנס הקבינט לדון בסכנות
שי פאוזנר
חששות כבדים לחזרת הידרדרות המשק האמריקני; צפויות ירידות בבורסות המרכזיות בעולם שישפיעו לרעה גם על תל אביב
הדר פרבר
American Airlines מקצצת 7,000 משרות ומוכרת צי של 74 מטוסים; US Airways עושה שימוש בחוק פשיטות הרגל האמריקני
הדר פרבר
טוען כי סעיפים לא חיוניים הוכנסו לתקציב סיוע החוץ על-ידי הקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il